Gå til innhold

Når er det vanlig å kjenne spark/bevegelse?

Anbefalte innlegg

Sikkert flere tråder om akkurat dette, men gidder ikke lete :P

Jeg er "sikker" på at det var babyen jeg kjente igår. Var som om noe strøk meg inni magen. Og idag kjente jeg noe svakt, nesten som en luftboble.

Men kan jeg kjenne babyen nå? Er 16 uker idag. Dette er nr 2 forresten. Med første kjente jeg det ikke før nærmere uke 20-21.

Fortsetter under...

Tror det er forskjellig på kvinne til kvinne om du er førstegangfødende eller ikke om morskaken ligger foran eller bak. Jeg kjente liv første gang 21 uker + 4 dager, livmoren min er bakovervendt. har kjent daglig liv siden uke 25, og er i uke 29 til fredagen :)

Jeg tror kanskje jeg har kjent ne et par ganger. er tredjegangs og uke 13, men er pittelitt usikker. Husker at jeg kjente liv sist en god stnd før ul, emn husker ikke akkurat hvor mange uker jeg var. Temmelig sikker på at det er mulig å kjenne liv i uke 16 :-)

Annonse

Jeg tror også at jeg har kjent den lille, men jeg vet ikke. Er førstegangs, så vet jo ikke helt hva man skal kjenne etter. Hører folk snakke om sommerfulg, bobler og fiskehale. Men det er jammen ikke så enkelt! Men jeg har kjent noe som er en ny følelse for meg i hvert fall. Velger å tro det er den lille som romsterer litt rundt inni der :)

det er vel vanlig at man kjenner tidligere med nr 2.

dette blir mitt første barn (men min andre graviditet, vet ikke helt hvordan det da regnes) og jeg kjente ting fra uke 16/17 ca. Jeg var ikke sikker på om det var babyen eller "luft i magen" som flyttet på seg, men tror i etterkant at det nok sikkert var babyen. Nå er er jeg 22 uker på vei og har kjent skikkelige spark hver dag i sikkert 2 uker :P

Gjest pizzadilla

Kjenner jeg grugleder meg litt til de første bevegelsene føles. Hadde en katt som fikk haugevis med kattunger da jeg var barn og da pleide jeg og kjenne på magen som bevegde seg heeeele tiden! Det kralet!! Det ser jeg for meg på meg selv...Hihihi:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...