Gå til innhold

Navn til lillebror...

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med navn til vår kjære lillebror som allerede er ankommet verden! Tar med glede imot forslag :)

Har 2 fra før som heter Helmine og Viljar.

Viljar ønsker at han skal hete Siver el. Alvin,

Helmine ønsker Selmer el Vilmer,

og pappan er litt for Aksel om dagen, men jeg er åpen for det meste;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143989881-navn-til-lillebror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aksel og Alvin var kjempe fint til søskens navn :)

Andre forslag :

Odin

Trym

Syver

Simen

Lars

Sigurd

Andreas

Håkon

Martin

Jørgen

Niklas

Theodor

Brage

Mikael

Anders

Stian

Arild

Oliver

Vebjørn

Ferdinand

Sirius

Emillian

Sebastian

Vemund

Her er noe guttenavn,håper dere liker noen da :)

La pappa få bestemme.... Kan bli litt feil om bare ett av storesøsken får bestemme, ja - synes jeg da. Her venter vi nummer tre og storebror vil at den som kommer skal hete både det ene og det andre. Lillebror er bare 21mnd og mener ikke stort, men her er det vi voksne som uansett avgjør.

Aksel passer godt inn og er veldig fint :)

Lykke til!

Sliter veldig med navn til vår kjære lillebror som allerede er ankommet verden! Tar med glede imot forslag :) Har 2 fra før som heter Helmine og Viljar. Viljar ønsker at han skal hete Siver el. Alvin, Helmine ønsker Selmer el Vilmer, og pappan er litt for Aksel om dagen, men jeg er åpen for det meste;)

Helmine og Viljar er begge uvanlige navn, og Aksel blir nesten for alminnelig... Den kjedelige lillebroren liksom ;-) Dessuten er storesøskenes navn gotisk og norrønt, og jeg ville holdt meg der videre. Ellers er alle navnene fine i seg selv, særlig Selmer. Vel, hva med:

Emrik

Evald

Arvin

Sigve

Arthur

Konrad

Eilert

Takk for fine forslag! Det er ikke sånn at storesøskene bestemmer, det er oss voksne som tar det avgjørende valget;) De navna de liker best er noen av forslagene fra oss! Er enig i at det ikke må bli ett kjedelig navn til lillebror, men det gjør ikke valget noe lettere!

Annonse

Fine navn på storesøsknene. Vilmer er fint, men er kanskje for likt Viljar, synes jeg. Hva med Sivert? Eller Sigve? Eller Iver?

Siver tror jeg ikke jeg har hørt før, ville isåfall valgt Syver, men er ikke så begeistret for det.

Hørte om noen som lot babyen selv "bestemme" navnet.

De skrev de aktuelle forslagene på papirlapper som ble vridd og lagt i en hatt, og så fikk babyen hånda opp i hatten og tok tak i en lapp - og det ble så navnet. :D

Har ikke selv forsøkt den metoden men om det er vanskelig å bestemme endelig kan det jo være en måte å gjøre det på.

Synes uansett at dere har mange fine navn på listen!

Hørte om noen som lot babyen selv "bestemme" navnet.

De skrev de aktuelle forslagene på papirlapper som ble vridd og lagt i en hatt, og så fikk babyen hånda opp i hatten og tok tak i en lapp - og det ble så navnet. :D

Har ikke selv forsøkt den metoden men om det er vanskelig å bestemme endelig kan det jo være en måte å gjøre det på.

Synes uansett at dere har mange fine navn på listen!

Haha, den var ny :D

La oss håpe at den ungen er fornøyd med navnet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...