Gå til innhold

Ballongkateter

Anbefalte innlegg

Da sitter jeg på føden og venter på at noe skal skje.. :)

Fikk satt inn et ballongkateter igår formiddag, 9 dager på overtid da han ble estimert til 4,7 kg!!

Har hatt maserier i ett døgn, ca 5-10 minutter mellom hver og 1 minutts varighet. Absolutt levelig. Som sterke menssmerter. Men har ikke skjedd noe mer dessverre.

Legen skal vurdere meg kl tolv og så bestemme om de skal ta planlagt keisersnitt eller prøve å sette igang litt mer ved modningstabletter.

Helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg håper på..

Keisersnitt = ingen rifter i underlivet, ikke 12 timer med smertehelvete, ikke noe sjanse for at kjempebabyen setter seg fast i mitt lille bekken (jeger verken høy eller stor)

Men 2 uker med vondt i magen og avhengig av hjelp.

Vanlig fødsel = mulige rifter, stresset baby, 12 timer med vondt, men bedre for baby innbiller jeg meg dersom alt går fint. Og jeg vil være i bedre form etterpå.

Spennende. Gruer meg. Gleder meg. Snart er han her ihvertfall :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143989842-ballongkateter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til:) jeg har og en stor jente i magen, som ligger på tvers! Blir innlagt i morgen på termindato for å snu prinsessa og få ballongkateter. Er satt opp til planlagt ks på torsdag dersom snuforsøk ikke blir vellykket, og skal på forberedende KS kurs på ahus i dag! Er vanskelig som du sier å ikke klare "bestemme " seg hva som er beste alternativ! For min del (hastesnitt sist) så var det jævlig etter snitt, tok lang tid å komme seg! Hadde vært deilig å føde og så være ferdig med smerte og fungere normalt :) men er jo litt bekymret for vannmelonen som skal ut av drua da he he ....tenker jeg må bare ta ting som det kommer og være åpen for at det kan gå begge veier, fødsel eller KS :)

Ligger også her med ballongkateter og maserier! Hadde hastekeisersnitt sist og håper inderlig på å få oppleve en fødsel, selvom hele vannmelon aspektet bekymrer meg litt... Men jeg synes keisersnitt sist var en traumatisk opplevelse og det tok evigheter å komme seg etterpå. Jenta var også veldig kvalm etter litt fostervann i lungene så hun var langt fra ivrig etter å suge og det tok tid å få ammingen på plass...skjønner at det er vanskelig å vite hva en skal håpe på! Får jeg en tilnærmet normal fødsel nå så har jeg hvertfall opplevd begge deler!

Endret av Fru Anna
Ligger også her med ballongkateter og maserier! Hadde hastekeisersnitt sist og håper inderlig på å få oppleve en fødsel, selvom hele vannmelon aspektet bekymrer meg litt... Men jeg synes keisersnitt sist var en traumatisk opplevelse og det tok evigheter å komme seg etterpå. Jenta var også veldig kvalm etter litt fostervann i lungene så hun var langt fra ivrig etter å suge og det tok tid å få ammingen på plass...skjønner at det er vanskelig å vite hva en skal håpe på! Får jeg en tilnærmet normal fødsel nå så har jeg hvertfall opplevd begge deler!

Som om jeg skulle skrevet det selv faktisk.. Vi krysser fingre for en naturlig fødsel denne gang!! xxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...