Gå til innhold

Noen som har en iskremmaskin? Er det verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ps, man kan lage hjemmelaget iskrem med vanlig kjøkkenmaskin også. Men kan dessverre ikke svare på det, kjøpte det i gave til noen, men de har ikke prøvd den! Hehe.

Men iflg bruksanvisningen var det i allefall bare å skylle med varmt såpevann, ikke så mange små deler, men er vel forskjell på disse apparatene også antakeligvis :)

vår ble brukt en gang, så putta i skapet.. Ikke så mye pga renholdet, men fordi bollen måtte fryses ned minst 24 timer FØR du skal lage isen.. og isen ble jo ikke mer enn softis-konsistens før bollen var tint igjen, så da var det bare å putte det tilbake i fryseren og la det stå der til dagen etter.. vi har denne: http://www.lefdal.co...ps-iskremmaskin

Anonym poster: d6d0591e177b2ff744e14b180889f330

Anonym poster: d6d0591e177b2ff744e14b180889f330

Da må du kjøpe en ordentlig maskin, en sånn som fungerer som fryser. De med fryseelement er ikke bra i det hele tatt. Isen blir kjempegod :-)

Denne har vi: http://www.lefdal.com/product/hjem-og-pleie/kjokkenapparater/ICMC15/wilfa-iskremmaskin-icm-c15

Endret av peacock

Peacock, kan du fryse isen etter den er ferdig eller maa den spises fersk? Er den lett i bruk? Tar det lang tid aa lage isen?

Eg er fast bestemt paa aa faa tak i iskremmaskin med kompressor, men usikker paa merker siden eg ikkje har provd det.

Annonse

Vi har en slik der vi putter bollen i fryseren på forhånd. Det tar ca 30 minutter å lage isen, jeg synes det er kjempedeilig at den blir fløyelsmyk. Det står man kan ha isen i en annen beholder og putte i fryseren, for så å spise den en annen dag, men det har jeg ikke prøvd. Iskremmaskina er gull verdt for oss som har en sønn som ikke tåler laktose:)

Anonym poster: 41198d15b35647766a28fd3c8d8a2f71

Peacock, kan du fryse isen etter den er ferdig eller maa den spises fersk? Er den lett i bruk? Tar det lang tid aa lage isen?

Eg er fast bestemt paa aa faa tak i iskremmaskin med kompressor, men usikker paa merker siden eg ikkje har provd det.

Ja det går fint an å fryse isen:-) er omtrent som softis etter en times tid. Må tine litt på kjøkkenbenken om du ikke har oppi litt sprit, men det er jo som vanlig is det :-)

Tømmerman bare oppi fløte + vanilje så blir det is?

Nei det er nok mer jobb enn det og flere ingredienser :)

http://www.tine.no/oppskrifter/desserter/is-og-sorbet/hjemmelaget-vaniljeis

Anonym poster: 62fd45ee100d183a9dddb5c8cf431cdd

Ja og nei ikke verdt pengene for oss. Brukt en gang, fikk den til jul ifjor...

Selvfølgelig er det ikke verdt pengene om dere ikke gidder bruke den :P

Anonym poster: e01a400a676c066b3c016a334298fb8b

Tømmerman bare oppi fløte + vanilje så blir det is?

Går med litt egg og sukker og melk og.... synes det blir best om man varmer massen slik at eggene koagulerer, da blir ikke isen så flytende når den smelter.. går også fint an å lage yoghurtis, sorbet og is med allverdens smaker av nøtter, sjokolade, frukt. You name it :)

Annonse

Ordla meg litt dårlig; når jeg snakk verdt det mener jeg selvfølgelig ikke penger, jeg mener tid, plassen den tar og kvaliteten/kvantiteten man får ut. den vi har nordic tror jeg, isen helst ikke skal fryses igjen og man kan bare lage 1 liter om gangen og er man flere enn 4 blir det tungvint og tidkrevende (man skal piske fløte etc for å lage skikkelig vanilje is etc)

Ordla meg litt dårlig; når jeg snakk verdt det mener jeg selvfølgelig ikke penger, jeg mener tid, plassen den tar og kvaliteten/kvantiteten man får ut. den vi har nordic tror jeg, isen helst ikke skal fryses igjen og man kan bare lage 1 liter om gangen og er man flere enn 4 blir det tungvint og tidkrevende (man skal piske fløte etc for å lage skikkelig vanilje is etc)

* ikke bare pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...