Gå til innhold

Oktober (2011) babyene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har vært mye innpå her. Har det virkelig travelt etter at jeg begynte på skolen igjen i august. Savner permisjonstiden ;)

Hvordan går det med deres små?

Minien her begynte å gå for litt over to uker siden, og nå er det kun det som gjelder. Hun sover stort sett bra om natten, bortsett fra når hun er forkjølet eller når det er tenner på gang. Hun sover ca 1-2 timer på dagtid enda.

Vi har enda ikke fått barnehageplass :( Så da er hun hos mamma de dagene jeg er på skolen og samboer på jobb. Håååper vi får plass i barnehage etter jul!! (Krysser fingrene)

Hun snakker en del nå, ikke så veldig i setninger men kan mange ord :) Kjempe kjekt å se utviklingen fra dag til dag!

Kjenner at hadde jeg vært i jobb (ferdig utdannet) så tror jeg at vi hadde startet prøvingen med nummer to. Førstemann gav virkelig mersmak (- fødselen da) ;) Men vi får vente halvannet år til neste prøving selv om jeg er babysyk igjen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille gutt har begynt i bhg og har/er konstant syk. :( han startet når han var et år. Jeg synes det er deilig å være i jobb igjen, nå i 80 %.

Lillegutt er veldig fysisk aktiv, gikk når han var 9 mnd. Han skravler, men ikke mange ord ennå. Sier mamma, papfa, hei og oj.

Han sover nå bedre på natta. Tør nesten ikke si det høyt, men det ser ut til at perioden med morgen kl 05 er forbi. Sover nå til 0630, noe som passer oss svært mye bedre. ;)

Han sover nå en lur midt på dagen, ca. halvannen til to timer. Dette startet vi med ved oppstart i bhg.

Håper dere får bhg snart. Vi måtte aktivt oppsøke private bhg før vi fikk plass.

Skrevet

Jenta mi har også begynt å gå litt. Men hun er ikke like rask som storesøster. Men synes igrunnen det er deilig at hun tar det mer med ro.

Hun klapper, vinker, sier mamma og "se". Ikke så mye mer. Men hun er super sjarmerende, og jeg er fortsatt aldeles forelsket :D

Her er storesøster 3 år, og så er lillesøster 1 år, og nå går vi i gang og prøver på nr 3 :) jeg har ganske omfattende bekkenproblemer,- så det blir nok tøft!!! Men vi vil ha 3 barn,- så vi kjører på for å bli ferdig ;)

Så blir spennende tider fremover :)

(Er sykemeldt- så har yngste hjemme)

Skrevet

Min lille begynte å gå da hun var ca 11 mnd. Sier mamma, oi, titt og hadet :)

Sover godt hele natten og er blid som en sol hele dagen. Føler vi har vært max heldige med vår lille snuppe :)

Har ikke fått barnehageplass, løser det ved at pappa har litt permisjon også er hun noen dager hos mormor. Håper vi får plass snart!

Har prøvd å bli gravid et par mnd allerede, men foreløpig har det ikke klaffet. Lurer nå på om vi venter til neste år så vi ikke får enda en baby uten barnehageplass - crazy at man skal være tvunget til å ta sånne hensyn!

Skrevet

Vår lille gutt har begynt i bhg og har/er konstant syk. :( han startet når han var et år. Jeg synes det er deilig å være i jobb igjen, nå i 80 %.

Lillegutt er veldig fysisk aktiv, gikk når han var 9 mnd. Han skravler, men ikke mange ord ennå. Sier mamma, papfa, hei og oj.

Han sover nå bedre på natta. Tør nesten ikke si det høyt, men det ser ut til at perioden med morgen kl 05 er forbi. Sover nå til 0630, noe som passer oss svært mye bedre. ;)

Han sover nå en lur midt på dagen, ca. halvannen til to timer. Dette startet vi med ved oppstart i bhg.

Håper dere får bhg snart. Vi måtte aktivt oppsøke private bhg før vi fikk plass.

Hvordan gikk dere frem når dere oppsøkte private barnehager? Ringte du å ba om å få snakke med styrer eller?

Skrevet (endret)

Hvordan gikk dere frem når dere oppsøkte private barnehager? Ringte du å ba om å få snakke med styrer eller?

Ja, jeg tok med meg lillegutt og gikk innom den private barnehagen. Vi fikk komme inn og snakke med pedagogisk leder på en av småbarnsavdelingenr. Styrer var ikke tilstede så jeg sendte da en mail til henne der jeg viste til besøket. Det dukket opp et par ledige plasser og heldigvis fikk vi plass. Egentlig var det ikke vår tur, men de søkte bydelen om å få tilby oss plass.

Jeg tror derfor det er lurt å ta personlig kontakt med bhg. Kommunale bhg har ikke mulighet til å avvike fra søknadslisten.

Lykke til. :)

Endret av Mamma4livet
Skrevet

Min lille begynte å gå da hun var ca 11 mnd. Sier mamma, oi, titt og hadet :)

Sover godt hele natten og er blid som en sol hele dagen. Føler vi har vært max heldige med vår lille snuppe :)

Har ikke fått barnehageplass, løser det ved at pappa har litt permisjon også er hun noen dager hos mormor. Håper vi får plass snart!

Har prøvd å bli gravid et par mnd allerede, men foreløpig har det ikke klaffet. Lurer nå på om vi venter til neste år så vi ikke får enda en baby uten barnehageplass - crazy at man skal være tvunget til å ta sånne hensyn!

Så spennende :)

Ja, nå har jeg tatt kontakt med barnehager og det ser ikke ut som det er noe håp for oss :( Så når vi skal prøve å prøve å bli gravide igjen så har det bare å klaffe på den tiden der vi vet at vi føder før august! Helt sykt at det skal være slik i Norge!

Skrevet

Jeg har en gutt som er treig av seg så han kryper ikke enda engang:S

Han åler seg rundt å er visst fornøyd med det.

Han går opp i krypestilling men aldri noe mer enn det.

Ikke vil han sette beina under seg heller.

Men spising og soving går utmerket! :)

Han sover fra 19.00 til ca 08.00,men noen ganger slår han på stortrommen å sover til 9,til mammaen sin store begreistring :)

Barnehageplass har jeg ikke søkt før i august så håper jeg får det da :)

Han sier bare noen få ord enda,men gutter er jo ofte litt tregere så det kommer vel etter vært :)

Skrevet

Jentene mine ble født i september, men hørte til oktober gruppen da jeg fødte 4uket før termin:). Jentene mine sover fra 19-5.30/07 så lenge de er friske. Sover 1-3 timer på dag i bhg og 1-2 timer på dag hjemme.

De har endelig begynt å skjønne at middag et godt til mammas lettelse:). De er litt liten for alderen da, 7,8 og 8 kg da de var 13mnd. De er ikke begynt å gå, men det kan virke som det er rett før. De reiser seg på midt på gulvet, og går stødig bare vi holder dem litt og langs møbler. Hvordan var barnet deres rett før de begynte å gå? Hva klarte de? Hvor stødig var de? Har de gått siden første skritt eller var det ett opphold mellom? Er så veldig spent på når de begynner å gå, og hvor lenge det kan være til. De har alltid vært litt sen, men nå har det gått i rasende fart:). Vet dette er veldig individuelt altså;).

De kan si mamma, pappa, pus, hei, ha det, opp, det (som betyr se eller der), vinke, klappe, og sikkert mer.

Begynte i bhg i sept og det går veldig bra. De koser seg masse der, men har vært mye syk. Bare håper vi har fått nok nå før jul, selvom det går Vannkopper og diverse der nå.

Skrevet

Lillegullet mitt har ikke fått barnehageplass enda, selv om vi står på prioritert plass på ventelista. Så mens jeg har vært på jobb, så har mormoren vært så snill å stille opp for å passe på barnebarnet sitt de få timene det trengs hver dag.

Hun er ei aktiv lita jente som springer rundt i stua, og har lært å sette på musikkspilleren selv. Hun skur på full guffe og danser til musikken! hehe.. herlig tid dette!! Siden hun er tospråklig kommer nok ordene litt senere, men hun kan si vovva til hunden sin, pappa, oj, hei, Aua til Agua (vann) og nå har hun (endelig!) begynt å si mamma :) SÅ klynker hun hundelyder når vi spør hva valpen sier. hehe

Tiden går fooort! Skulle nesten ønske den stoppet litt opp slik at man får bedre tid til å nyte hvert lille øyeblikk. Føler hun lærer eller gjør noe nytt hver dag! Jeg var nettopp borte to uker på jobb og hun var blitt så mye større bare på de to ukene jeg var borte.

Skrevet

Så gøy å se deg igjen beccis :)

Jenta mi er bare litt over 8 kg hun og! Ser ikke ut som jeg får så store barn :)

Jeg har hatt to som har begynt å gå, og de har vært forskjellige. Storesøster gikk sine første skritt på 10 md dagen, og på 1 årsdagen løp hun rundt og sparket ball! Hun har aldri stabbet, men gått helt normalt! Men så er hun over gjennomsnittet aktiv, og hun lå i hardtrening døgnet rundt ;)

Lillesøster har bedre tid, gikk sine første skritt rundt ett års dagen, og nå to md senere stabber hun så vidt over gulvet. Har løsnet veldig siste uka.

Så du ser nok litt forskjell på to md, - men hvor mye er vanskelig å si :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei! Hvordan går det med dere?

Her er det full fart dagen lang. Har nettopp hatt den femte eller sjette eller no slikt barnesykdommen i hus, den med plutselig masse feber og utslett.

Selvdiagnostisering er en fryd.. Blæ!

Her har vi fire tenner oppe og fire nede, og hoppovereitann og fire jeksler. Flere som er der?

Skrevet

Jeg har skiftet nick, var Babymama.

Min lille snuppe har endelig fått barnehageplass :) Innkjøringen gikk supert og hun ser ut til å trives bra. Ble syk etter første to dagene i bhg, tror det var munn og klov syke. Feber og greier i 4-5 dager. Etter det har hun holdt seg frisk heldigvis :)

Hun har ikke fått så veldig mange flere ord, men nei er populært om dagen.... Vi er en tospråklige familie så regner med det kan ta litt tid med språket for henne.

Har bestemt oss for å vente litt med nr 2. Satser på å begynne prøving i august så vi kan få vårbaby 2014 :)

Skrevet

Gutten vår tok sine første skritt for tre mnd siden og har fortsatt med et par skritt her og der inntil det løsnet nå plutselig. idag gikk han fra stus til gangen alene, med armene høyt og skikkelig sjøbein :-) Han sier hei, hadet, lys, kaka, vovvovv, pus, bø, åå og au. Og neineinei. Veldig aktiv og sterk vilje. Tror han småtrasser - gjør deres det?

Skrevet

Gutten vår tok sine første skritt for tre mnd siden og har fortsatt med et par skritt her og der inntil det løsnet nå plutselig. idag gikk han fra stus til gangen alene, med armene høyt og skikkelig sjøbein :-) Han sier hei, hadet, lys, kaka, vovvovv, pus, bø, åå og au. Og neineinei. Veldig aktiv og sterk vilje. Tror han småtrasser - gjør deres det?

Min trasser definitivt. Har begynt med små "tantrums" også; kaster seg ned på gulvet og hyler hvis hun ikke får det som hun vil :o

Skrevet

Ja han trasser!

Han vil ikke ha på seg ytterklær og hyler og skriker når vi kler på han.

I perioder biter han og slår når han ikke får viljen sin også.

Skrevet (endret)

Min gutt sier ikke så mye enda.

Han sier:

Mamma,pappa,der,hadet,"henne" (dialekt for ordet hvor)

Bade og bye bye.

Ellers viser han forståelse for at han skjønner mye mer enn han klarer å si.

Endret av me_87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...