Gå til innhold

Dere som er 3. gangsfødende eller mer :)eller som evt nettopp har fått nr 2 ;)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere vil dele deres erfaringer ift å føde før/etter termin?

Første (og hittil eneste) fødsel starta natta etter termin og ungen ble født dagen etter. En relativ kjapp fødsel da riene først satte inn.

Nå er jeg gravid med nr 2 og hadde termin i går. Det er absolutt ingenting som tilsier at denne ungen har tenkt seg ut med det første.. Ingen murringer, slimpropp eller whatsoever.

Jeg har liksom gått med innstilling om at det kunne skje før termin denne gang, da det er det "alle" sier. Så disse ekstra dagene som står foran meg nå virker uendelig lange, og jeg er kjemperedd for at ungen skal bli svæær.. (han ble for 1,5 uke siden estimert til å veie mer enn lillebror gjorde ved fødsel sist)

Så, når ble deres barn født ift termin ved fødsel nr 2 vs nr 1 ?

Takk for alle svar! :)

Endret av Bobbert

Fortsetter under...

Hvis jeg går utifra ultralyd termin så fødte jeg:

Nr 1: på termindato

Nr 2: 11 dager før termin

Nr 3: 9 dager før termin

Nr 4: 7 dager før termin

Nr 5: 18 dager før termin

Nå har jeg 14 dager igjen til ultralydtermin. Jeg har med alle 5 ikke gått forbi min. Og min var igår. Men regner jeg at jeg har 32 dager i menssyklus så har jeg min termin til torsdag. Så det blir morro å se nå denne luringen skal komme :)

Endret av Turtelduen

Jeg fødte første 5 dager før termin, andremann 3 dager over. Han var også nesten ett kilo større enn broren, men var en drømmefødsel i forhold til første... Jeg kjente heller ingenting, og hadde ingen tegn, før det plutselig var i gang. Men de tre dagene over var uendelig lange. Nå kommer det en liten frøken i januar, lurer veldig på hvordan det vil bli!

Nr 1: igangsatt fødsel grunnet svangerskapsforgiftning, 3,5 uker før termin. Umulig å vite når han egentlig ville kommet av seg selv.

Nr 2: 6 dager før termin.

Nr 3: 10 dager OVER termin.

Som du ser ble min nr 3 en liten luring, hadde aldri trodd jeg skulle gå over termin, og ihvertfall ikke sååå lenge... Det eneste man kan si sikkert er at barnet kommer når det er klart! Så om man har født før termin før, har man ingen garanti for at det skjer igjen...!! Lykke til :)

Fødte nr.1 4 dager før termin, nr.2 kom 6 dager før termin og nr.3 kom 5 dager over termin. Er veldig spent på når nr.4 har tenkt seg ut ift termin, men belager meg på at hun kommer på termin eller etter for å unngå "skuffelsen" jeg følte slik som sist da jeg gikk nesten 1 uke over;)

Annonse

Takk for svar!

Det hadde nok vært enklere å svelge at han ikke kom til termin nå, dersom jeg ikke var så innstilt på å få før tiden ja! ;) Huff, håper jeg slipper å vente så mange dager da.. Han kommer vel ut en dag!

Nr1-12 dgr før (gutt)

Nr2-4 dgr over termin (jente)

Nr3-11 dgr før (gutt)

Nr 4-på termindato (jente)

Venter jente i desember. Håper på et par uker før, men ser dårlig ut siden det er ei jente hehe:)

Hvis jeg går utifra ultralyd termin så fødte jeg:

Nr 1: på termindato

Nr 2: 11 dager før termin

Nr 3: 9 dager før termin

Nr 4: 7 dager før termin

Nr 5: 18 dager før termin

Nå har jeg 14 dager igjen til ultralydtermin. Jeg har med alle 5 ikke gått forbi min. Og min var igår. Men regner jeg at jeg har 32 dager i menssyklus så har jeg min termin til torsdag. Så det blir morro å se nå denne luringen skal komme :)

Jeg føder før med guttene, og rundt termin eller litt over med jentene, rart hehe. Lykke til:)

Takk for svar!

Det hadde nok vært enklere å svelge at han ikke kom til termin nå, dersom jeg ikke var så innstilt på å få før tiden ja! ;) Huff, håper jeg slipper å vente så mange dager da.. Han kommer vel ut en dag!

Et lite tips, hvis du har kontroll på første dag i siste mens, er å telle dager. Jeg har født tre barn, og de har kommet 276, 274 og 275 dager etter første dag i siste mens. Nå med nummer tre var jeg rimelig sikker på når hun skulle komme, siden jeg telte meg frem (selv om det var mer enn en uke til UL-terminen).

Iflg UL-termin den fikk jeg en på termin, en 10 dager før termin og en 8 dager før termin - mens svangerskapslengden altså har vært så og si identiske på alle tre.

Om ikke det gjelder alle alltid - tror jeg de fleste har en genetisk bestemt svangerskapslengde så lenge det ikke er spesielle forhold i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...