Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest flere steder at størrelse 68 er i gjennomsnittet mest brukt på barn som er 6 måneder. Sønnen min blir 11 uker imorgen og bruker både 62 og 68.

Burde jeg da ønske meg klær i størrelse 68, 70 eller 74? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor kjapt han vokser :) Men om han vokser fort så er det kanskje greit å ikke ønske seg for dyre klær hvertfall dersom de kun blir brukt i noen få uker. Her vokste gutten 20 cm ila de første 6 mnd, og vi var innom hver klesstørrelse i 2-3 uker før vi måtte over på neste. Landa på str 86 når han var 7 mnd og først ett år senere er han over på str 92 (nå er han altså 19 mnd gml).

Skrevet

Ville ønska i 80 jeg, og heller kjøpt det du trenger i de andre størrelsene selv. Kipt om det blir for lite før har får brukt det. Mini har også vokst fort, og tom str 74 brukte han bare 3-5 uker. 80 har han brukt i ca 4 mnd, og de passer enda en stund til. Dessuten er det jo bedre med litt for store klær enn litt for små.

Skrevet

Min er 3mnd og bruker 68 i klær.

Ville også ønsket meg størrelse 80 :-)

Skrevet

Gutten min på akkurat 5 mnd bruker 74 og 80. han er en lang gutt å har allerede vokst 20 cm siden fødsel. jeg ville nok ønsket meg str 80 var jeg deg. bedre det er litt stort, så kan du heller brette opp ermer og bena i starten :)

Skrevet

Min gutt er 6 uker og bruker str 62. Så sikkert på str 68 når han også er 11 uker :)

Skrevet

Jeg glemte å skrive ønske meg klær til JUL****** :)

Men han har lagt på seg i gjennomsnitt 300 g hver uke siden han ble født, så han vokser fort. Og faren hans er 194 og jeg 173, så han blir nok en høy gutt og blir nok veldig lang, veldig fort. Men trenger egentlig ulltøy i 68. Hva om jeg ønsker meg ulltøy i en størrelse større, er det 70 eller 74 forresten?

Hvis ikke er det jo aller finest om klærne sitter bra og ikke er for store da ;)

HI

Skrevet

74 er neste hakk. Hvis han er str 68 nå hadde jeg bestilt en str større enn det. Syntes all ulla jeg har er litt mindre en vanlige klær

Skrevet

Mine tvillinger på 9,5 mnd bruker str 74 og det gjør de nok en stund til. Men ull har jeg str 80 og det passer helt fint. Så ville også gått for str 80. Ull er jo dyrt og kjedelig å vokse fort utav.

Mine var 8200 gr og 68 og 69 cm på 10 mnd kontrollen i dag. Så ikke akkurat store her i gården :-)

Skrevet

Nei, det er det som er så rart; at det kan være så store forskjeller på barna! Men jeg håper nå at han holder seg mer på en størrelse da :) Så kanskje ønske meg litt i 74 og litt i 80, er ganske mange som gir han gave vil jeg tro og det er kjedelig å få alt for mye i en størrelse så man ikke får brukt alt også ;)

HI

Skrevet

Hei! Gutten min er også 11 uker og er på 68 og 62. 62 i bodies eller overdeler. Han ønsker seg 74 i julegave. Kan jo ikke fortsette vokse i dette tempo !:-). Så størrelse 80 føles ut som om det er litt lenge til. Herregud for en forskjell det er på barn. Datteren min var på 80 når hun nærmet seg 1 år!

Skrevet

jenta mi bruker 56 - 62 hun er 11 uker. hun er ikke så lang men ganske lubben. :-) dette varriere vel veldig fra baby til baby :-) å fra klær til klær

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...