Gå til innhold

Hjelp til bruk av Tassimo maskin :) når man skal lage kakao..

Anbefalte innlegg

Skal man bare da putte inn melkekapselen og trykke på knappen og deretter kakao kapselen og trykke på knappen? Blir ikke det da 4 dl istedenfor 285 ml? Helt merkelig spørsmål.. I know.. Men noen med tassimo erfaring? :)

Fortsetter under...

Først kjører du melkekapselen, så tar du kakaokapselen og kjører den. Kan hjelpe å ta kakaokapselen litt under varmt vann først slik at du får tømt den helt.

Skal bli nok til en kopp :)

Tak for svar. Det skal jeg prøve neste gang :) MEN det ble bare 1,5 dl , så ble veldig skuffa da det sto 2,85 dl på pakken. Føler meg litt lurt ;) jåper det hjelper å varme kapselen da, men det utgkør n

Jeg har ikke prøvd den enda, men det eneste jeg fikk høre var at det lønner seg å vaske over podkapselen (altså der du har pod'en inni maskina) etter du har laget kakao, for ellers kan det fort størkne kakao inni der. Aner ikke om det stemmer, men det var noen som fortalte meg det i dag (kjøpte maskina i dag).

Annonse

Man må huske å tørke over der kapselen skal ligge ja. Er veldig viktig at det lille vinduet der er rent slik at den får lest strekkoden riktig :)

Hvis maskinen tuller med vannmengde ol så hjelper det å kjøre den gule brikken som sitter i maskinen, bak vanntanken. Kjører man denne brikken så renser den seg med varmtvann. Det er også denne brikken man bruker hvis man vil ha en kopp varmt vann til pose-te :)

Tusen takk for gode svar :) synes uansett kakaoen var kjempegod :) så tror jeg blir storfornøyd med maskinen.. Nå skal jeg prøve en macciato.. Syns maskina er så fin :) så får jeg heller kontakte produsenten om det viser seg at maskina tuller med vannmengden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...