Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gratulerer kjempe masse, det gikk jo fort da. kose deg masse :)Jeg kommer nok ikke etter enda, her skjedde det ikke noe mer, har bare milde mensmurringer, så jeg må nok være tålmodig ei stund til.

Fortsetter under...

Det var helt fantastisk drømme fødsel på fødeloftet. Jeg hadde egentlig bestemt meg å ha epidural denne han og. Men den gang ei! Gikk fra 4-8 cm i rekordfart og brukte kun lystgass. :-) super stolt! Ho var pigede 4 kg og 53 cm lang ;)

Annonse

Kan du fortelle litt om fødeloftet, de vil jo helst at en skal føde der, men jeg er litt skeptisk med tanke på at det ikke er leger, epidural (noe jeg ikke har hatt tid til å få de andre gangene, men tenker det er greit med muligheten itilfelle det skulle ta lang tid denne gangen), og at en føder i ei dobbelt seng, synes det er greit med de fotbøylene som er på sykehus senga. Hva har de å tilby der oppe? Fikk ikke så mye svar i fra hu på journalinnskrivningen..

Fra 10-00.30 ;) jeg skulle egentlig ha epidural og hadde ikke erfaring fra fødeloftet. Men sist fødsel tok meg 25 timer og da var jeg nede på føden. Selve fødselen gikk fint men atmosfæren elendig! På fødeloftet ble samboer tilbudt mat og kaffe/ drikke lyset i taket var dempet og dem ansatte var fantastiske. Jeg gikk først rundt å trippet med prekestolen som var greit så fikk jeg tilbud og badekar. Dessverre var ikke lystgass ledningen lang nok og plutselig var det for sent for å bade for da kunne vi ta vannet og vips jeg fikk trykke trang. Jeg var veldig skeptisk til den dobbel senga. Men jeg hadde tenkt litt over hvordan jeg ønsket og da fant jeg ut at mannen satt bak meg og jeg fikk trykka rompa ned i senga. Og når jeg var klar til og presse spurte jordmor om jeg ville stå på kne mot mannen (doggy style) og det hjalp veldig! Trykketid på 3 min! ;))))) jeg anbefaler fødeloftet. Jeg hadde også sagt til jm at jeg ønsket epidural men det var selvfølgelig ikke problem. Kun en heis ned ;)

Fra 10-00.30 ;) jeg skulle egentlig ha epidural og hadde ikke erfaring fra fødeloftet. Men sist fødsel tok meg 25 timer og da var jeg nede på føden. Selve fødselen gikk fint men atmosfæren elendig! På fødeloftet ble samboer tilbudt mat og kaffe/ drikke lyset i taket var dempet og dem ansatte var fantastiske. Jeg gikk først rundt å trippet med prekestolen som var greit så fikk jeg tilbud og badekar. Dessverre var ikke lystgass ledningen lang nok og plutselig var det for sent for å bade for da kunne vi ta vannet og vips jeg fikk trykke trang. Jeg var veldig skeptisk til den dobbel senga. Men jeg hadde tenkt litt over hvordan jeg ønsket og da fant jeg ut at mannen satt bak meg og jeg fikk trykka rompa ned i senga. Og når jeg var klar til og presse spurte jordmor om jeg ville stå på kne mot mannen (doggy style) og det hjalp veldig! Trykketid på 3 min! ;))))) jeg anbefaler fødeloftet. Jeg hadde også sagt til jm at jeg ønsket epidural men det var selvfølgelig ikke problem. Kun en heis ned ;)

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare.

Sist satt jeg i badekaret og brukte lystgassen, synes det fungerte så greit med lystgassen for jeg brukte den til å telle meg igjennom riene, vet ikke om du skjønner, men det var iallefall veldig greit å ha, så litt dumt hvis den ikke rekker bort til badekaret på fødeloftet..hm.. Men du fikk meg iallefall til å ville vurdere det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...