HeltAnonym Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Har dere tips til hvilken middag vi kan spise som koster rundt 100 kroner? Sykt dårlig råd denne måneden grunnet diverse.. tips mottas med takk
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 sjekk nettsidene til rema 1000, de har massevis av fine oppskrifter
Gjest sug lut Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Kjøp gulrøtter, poteter, kålrot og søtpotet og kok en svær kjele med dem i biter, mos med stavmixer sammen med melk, smørklatt, salt og pepper. Masse mat til liten penge, strø over sprøstekt bacon (lite bacon, mye smak).
PintSizedDictator Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Det Luten sa. Det er uansett greit å ha slike råvarer i hus. Du kan alltids lage pannekaker Pølse (fra first price) og potetmos til kr. 4 pr. pose. Eller du kan dele pølsen i biter, koke pasta og ha ostesaus og pølsebitene oppi med salat ved siden. Evt. spaghetti med pølse eller kjøttdeig. Hjemmelagde pizzasnurrer? Lag søt grunndeig og ha i det du måtte ønske av fyll. Saus kan du lage selv eller kjøpe ferdig. Jeg er ikke så voldsomt kreativ selv
håpefull<3 Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Kommer jo an på hvor mange dere er, og om dere vil spise sunt eller ikke Men jeg slenger med noen tips: Pølse og potetmos, grønnsaker. Pølsegrateng. Lapskaus. Spaghetti og kjøttdeig. Kjøttkaker i brun saus, grønnsaker. Fiskeboller i hvit saus, raspet gulrot. Laks og pasta. Fisk og potet, grønnsaker. Hjemmelaget fiskegrateng. Grøt. Div supper med grove baguetter. Lasagne. Kyllingwok med ris. Pita-pizza. Blomkål og brokkoligrateng. Kjøttboller og potetmos. Strimlet svinekjøtt wok med ris. Pølse med brød. Ja det er mange middager du kan lage som ikke koster mye, men er dere 7 i familien vet jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Tørkede bønner, linser eller kikerter er billig, særlig fra innvandrerbutikk. Som egen rett, f.eks. indisk curry med kikerter, eller til å drøye ut kjøtt/kylling i div. gryteretter eller supper. Godt og sunt er det også. Anonym poster: d26b9ccd3dc8dac756050a87057e4f4f
HeltAnonym Skrevet 12. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2012 Vi er ikke alltid så mange i familien, som regel er vi tre (hvorav 1 er baby), og annenhver helg er vi flere, men ved å spise billigere i ukene nå har vi råd til å skeie ut litt ekstra i helgene Er ikke så nøye om det er så sunt akkurat nå, er bare fram til desember, så går økonomien seg til igjen Tusen takk for svar alle
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #8 Skrevet 12. november 2012 Middager kan godt koste under hundrelappen. Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy. Potetstappe og pølser, med erte. Tomatsuppe og brød. Rema tusn sin, toro er dyrt. Kjøttdig mat. Omeletter med bacon eller pøs. Om det er for en månedstid trenger det ikke være så sunt. Pengene får ofte ben å gå på, på andre ting enn middag. Anonym poster: 01a97909df593f8b5f0fd329910ce470
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. november 2012 #9 Skrevet 12. november 2012 Men om dere trenger å spare penger er det uansett lurt å planlegge hele ukesmenyen, og bare handle en gang i uka... Blir fort mye dyrere av å handle hver dag...
HeltAnonym Skrevet 12. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2012 Enig med deg den perfekte mor Vi har vært så utrolig dårlig på storhandling.. går så mye penger i den småhandlingen hele tiden. Blir nyttårsforsett for oss det, å handle en gang i uka
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #11 Skrevet 12. november 2012 Det er mye penger å spare på å bruke opp all maten man kjøper også. Sørg for at dere har mat som passer sammen, at du får brukt opp grønnsakene ( lag en suppe på torsdagen ) ta vare på rester som du kan bruke senere ( vi bruker alltid restene av tacokjøttdeigen i supper ved en senere anledning. Anonym poster: b5f79d3deb86b4510376098c718d3380
HeltAnonym Skrevet 12. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 12. november 2012 Ja, det var lurt. Er kjempedårlig på slike ting.. Hva skulle jeg gjort uten dere DIB-damer bare å komme med flere tips om innsparing Takknemlig for alle råd
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #13 Skrevet 12. november 2012 Syns ikke akkurat 100 kr er en billig middag når dere er 2 voksne og en baby:) Men nå hater jeg å sløse med pengene mine da, og jeg elsker å planlegge ukesmenyer. Anonym poster: d02c2ade9ea2968007da877a94186050
håpefull<3 Skrevet 12. november 2012 #14 Skrevet 12. november 2012 Hvis dere er to voksne og en baby så kan dere fint spise for alt fra 10-50 kr hvis dere virkelig har dårlig råd en kort periode framover, så greier dere det eks når jeg lager hjemmelaget tomatsuppe så koster det ca 15 kr. Og som flere her nevner så sparer du MYE på storhandling og på å planlegge litt. Kjøper du hver uke både gulrøtter, blomkål, brokkoli, isbergsalat, paprika, agurk, løk osv så sier det seg selv at minst halve salaten og halve grønnsakene går i søpla.
HeltAnonym Skrevet 13. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 13. november 2012 Fantastisk 3småkrapyl:), er vanvittig hva vi bruker i måneden igrunn. Bare i helgene bruker vi nesten 2000 kr og jeg ANER ikke hva vi kjøper som koster så innmari Vi er 6 i familien 8 dager i mnd, så da går det jo automatisk mer. Men jeg får sette meg ned å lage litt budsjett jeg også SKulle også ønske vi hadde Rema1000 i nærheten, har forstått at man kan spare mye der.
Influences Skrevet 13. november 2012 #16 Skrevet 13. november 2012 Dette er en oppskrift fra rema1000: Laksefilet, Grønnsaksbuljong, Gulrøtter, purreløk, poteter. stek laksefileten gyldenbrun på den ene siden. kutt opp gulrøtter og purreløk. Snu laksen, hiv i grønnsakene og 2 dl grønnsaks buljong. Kok opp poteter og lag potet stappe. VELDIG god fiske middag=)
HeltAnonym Skrevet 13. november 2012 Forfatter #17 Skrevet 13. november 2012 Mye first price produkter smaker ikke godt synes jeg, men får prøve å kjøpe de produktene som er greie, så får man heller kutte ned på unødvendige greier. Føler egentlig at når man skal kjøpe husholdningsprodukter som såpe, shampoo, skyllemiddel o.l drar mye penger. men vi har kjøpt av de dyreste der, så spørs om ikke jeg skal være mer bevisst der og kjøpe økonomipakker med vaskemiddel og skyllemiddel o.l Tror vi kan spare inn mye der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå