Gå til innhold

Lyst på kjøtt = gutt?

Anbefalte innlegg

Forige svangerskap hadde jeg dilla på clementiner, tomat, sukkererter og sushi. Jeg rørte ikke junkfood, sjokolade eller kaffe! Vi fikk en jente. Denne ganger digger jeg fortsatt clementiner, men tar meg gjerne en saftig hamburger og spiser brød med smør og salami (noe jeg eller ikke liker). Kan det være tegn på gutt? Noen med flere barn, som har erfaringer å dele? Synes bare det er litt gøy å spekulere :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143989534-lyst-p%C3%A5-kj%C3%B8tt-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt det jeg og, men jeg ser på det som en myte da, tror det eneste nogenlunde sikre er en UL der man ser kjønn ;)

Jeg har forresten dilla på kjøtt selv, i allefall pølser (som jeg ellers ikke liker så godt...) og røkelaks har jeg bare sååå lyst på! Sjokolade not so much.

Ps: Søsteren min fikk gutt, hun hadde dilla på sjokolade. Satt på do og åt sjokolade :P hehe.. så er nok forskjell på oss uansett. Kanskje det at jeg har lyst på det jeg har lyst på betyr jente, spennende å se etterhvert :D

Tror heller ikke det er noe vitenskapelig hold i dette, men tenker at myten må jo ha oppstått et sted, og det er gøy å spekulere. Vi skal, som sist, ikke vite kjønn, så må nok finne meg i å spekulere mye fremover... Liker sjokolade denne gangen, sist ble jeg kvalm bare ved tanken ;-)

Jeg fikk gutt sist, og klarte ikke smaken på rødt kjøtt. Minnet meg og blod, skikkelig ekkel jernsmak. Og jeg er egentlig veldig glad i rødt kjøtt...

Men... Matportalen sier man ikke skal spise spekemat, og da også spekepølse som gravid pga listeria og toksoplasmose. En liten risiko, men jeg holder meg unna, spiser det kun varmebehandlet. Just in case.

Jeg fikk gutt sist, og klarte ikke smaken på rødt kjøtt. Minnet meg og blod, skikkelig ekkel jernsmak. Og jeg er egentlig veldig glad i rødt kjøtt...

Men... Matportalen sier man ikke skal spise spekemat, og da også spekepølse som gravid pga listeria og toksoplasmose. En liten risiko, men jeg holder meg unna, spiser det kun varmebehandlet. Just in case.

Dette har jeg faktisk ikke tenkt på en gang... Aldri tenkt på at salami var rått kjøtt... Måtte Google litt, og skjønner jeg skal være forsiktig. Men - fant også denne http://jordmorsiri.no/141/article/item/null/salami-jatakk som sier at det nok alt i alt er veldig trygt å spise.

Ha lest det jeg også. Og faren er jo som sagt liten. Men når jeg først har lest at det er anbefalt å styre unna, så gjør jeg det. Men, lager ofte ostesmørbrød med spekepølse, og pastasaus med chorizo, for er til tider veldig sugen på spekesmaken (var det siste svangerskapet også). I det hele tatt veldig glad i salt mat, spesielt nå når jeg er mye uggen.

Annonse

Røkelaks har jo litt den røkte spekesmaken, og det skal være trygt å spise så lenge man eter godt innenfor holdbarhetsdatoen :)

Jeg har også litt sug etter spekemat, særlig dansk salami (!), men kan jo ikke ete det, så har heller f. eks pepperoni på pizza o.l.

Forige svangerskap hadde jeg dilla på clementiner, tomat, sukkererter og sushi. Jeg rørte ikke junkfood, sjokolade eller kaffe! Vi fikk en jente. Denne ganger digger jeg fortsatt clementiner, men tar meg gjerne en saftig hamburger og spiser brød med smør og salami (noe jeg eller ikke liker). Kan det være tegn på gutt? Noen med flere barn, som har erfaringer å dele? Synes bare det er litt gøy å spekulere :-)

Det de sier er at om du har lyst på søte ting, type krem, kake, sjokolade etc, blir det jente, mens hvis du har lyst på sure ting blir det gutt.

Det stemte for meg forrige gang iallefall, hadde dilla på klementiner, sitron, surt godteri etc og fikk gutt. Denne gangen har jeg ikke fått noen diller enda, (men svangerskapet er så langt litt forskjellig, så blir spennende å se!) Er 6 uker i morgen.

Det med kjøtt er jeg ikke sikker på, men jeg har kjempelyst på salami og taco etc nå, men det kan være fordi kvalmen er på full innmarsj og da frister det ikke med søtsnop.. blæk :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...