Gå til innhold

Noen som har brukt billig-tester? Litt hjelp? :)

Anbefalte innlegg

I bruksanvisningen på billigtestene jeg bruker (bestilte fra Tostreker) står det at urinen skal ha romtemperatur. Jeg har ikke tatt hensyn til dette tidligere, bare testet med en gang jeg har båret koppen til vasken og vasket meg på hendene (den er jo da varmere enn romtemperatur, vel?). Så jeg lurer på, hvordan har du brukt billigtestene? Og om du har fått svar på at du er gravid, hvor lenge etter at fargen kom seg helt bort i den andre siden av ruten (jeg har alltid testen i koppen helt til fargen har kommet seg helt frem til andre enden) kom det frem en strek til?

Tusen takk for svar :)

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt fra billig-tester.no har strips i 10 sek som det står på pakken, da har den ikke nådd fram til noen stripe ennå. Romtemp er varierende så om du vasker hender har ingen betydning skulle jeg tro. Jag har ved flere anledninger tatt testen en god stund etter selve urinprøven (eks står opp bare for å gå på do, lar den være i koppen til jeg står ordentlig opp)

Hmm.. Jeg har brukt billig tester, og aldri tenkt på at urinen skal ha romtemperatur. Det jeg tenker på er at det sikkert er meningen at den ikke skal være kjøleskapskald.

Da mine ble positive (ja, jeg tok maaange), tok det litt tid. Dvs, den første som ble positiv brukte nesten hele reaksjonstiden på 3 minutter. Og ble sterkere etter at tiden var utløpt.

Hvis jeg var deg ville jeg bare hatt den i urinen i 10 sek, for mye eller for lite urin kan gi misvisende resultat :)

Man skal ikke ha strimmelen i koppen fram til den er helt over på andre siden, bare i ca 10 sek. Jeg har bare testa og fått positivt svar på sånne en gang. Da var den forresten negativ først, men etter å ha ligget 3 timer på badet var den svaaaaakt positiv. Jeg tenkte det bare var tull siden den hadde ligget så lenge og trodde ikke jeg var gravid (dette var på dag 14 etter el), men 2 dager senere fikk jeg positiv på en CB digital.

Jeg testet positivt på billigtest i dag, to tester, holdt i 15 sek hver gang jeg, håper ikke at den ikke er negativ nå likevel, men regner ikke med det. Jeg har jo holdt så lenge hver gang og frem til nå har de vært negative...

Anonym poster: acdc312848f596f3614fb8b97aeb4e8d

Annonse

Jeg har aldri latt den bli nedkjølt først. Har holdt den oppi i ca 10-12 sekunder til streken er ca halveis og da har streken kommet fram innen 5 min første gangene da det har vært veldig tidlig. Har egentlig bare trodd det har vært en skyggestrek noen ganger, men tydeligvis ikke. Har aldri fått antydning til skyggestrek engang hvis jeg ikke har vært gravid nemlig. Så ville tro at sjansen fortsatt kan være der:) Nå er jeg 8 uker på vei og nå kommer test streken opp føre kontrollstreken :P Og de er like sterke når den er ferdig :)

Hihi, så herlig altså! Jeg ønsker dette SÅ sterkt, ord kan ikke beskrive det.. Får bare teste hver dag til tanta kommer, så får jeg heller kjøpe 20 nye tester neste gang det nærmer seg IKM :) Jeg er SÅ negativt innstilt nå, er så sikker på at det ikke blir noe baby denne gang, siden jeg fikk negativ test en dag etter ikm..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...