Gå til innhold

Å nei! Jeg falt på en glatt helle!:(

Anbefalte innlegg

Jeg skled rett og slett en meter utenfor husdøra!!

Er det mulig å være så klønete!

Er 25 uker og er drit redd for at jeg har gjort noe som kan skade.

Tok meg litt imot så falt på ryggen på høyre side.

La meg rett bed i sofa'n og kjenner masse liv nå.

Noen som vet om dette er farlig?? Falt også forrige gang jeg var gravid i uke 6 men da mistet jeg etter en ukes tid, så usikkert om det var fallet.

Håper noen her kan roe meg ned litt nå. Livredd for å jeg skal miste igjen.

Fortsetter under...

Jeg datt ned trappen med første. ringte lege vakten men siden jeg ikke datt på magen sa de at det ikke var farlig. og det gikk helt fint, kun noen blå merker på rompa og ryggen.

Er du redd for at noe kan være galt så ring til lege vakten og hør hva de sier.

Så lenge du kjenner liv og ikke har fått noen blødning er det nok ingen fare :)

Er du bekymret ringer du legen din.

Jeg falt på isen på skauen når jeg løp i ca lik uke som deg med forrigemann rett på ryggen (som ikke skal være særlig bra), men det gikk helt fint. Jeg kontaktet ikke lege, men må innrømme jeg blei småengstelig, men viste mest sinne fordi jeg ble så forbanna på meg selv.

At du mistet i uke 6 forrige gang har ingenting med et fall tør jeg påstå. De ligger så godt der inne, og skal tåle masse. De tåler jo at det rister når vi løper, trener osv :D

Hei.

Har bare lyst til å fortelle om noe som viser hvor mye barnet tåler..

Jeg ble påkjørt av en bil i et fotgjengerfelt da jeg var 6 mnd gravid.

Bilen kjørte i 50 km/t.

Jeg knuste halebeinet og brakk det ene beinet.

Men babyen var like fin :)

Ikke noen skader er påvist og alt har gått bra siden (er 5 år siden).

Så som det blir sagt over her - de ligger godt der inne og skal tåle masse :)

Gikk nok bra :)

Endret av motorola78

Jeg har gått rett på rygg to ganger dette svangerskapet :( En gang i uke 12 og en gang i uke 15. Begge gangene rett på asfalten, men siste gangen fikk jeg tatt meg litt for med albuene og kjente at jeg skled så følte jeg fikk dempet litt.

Da jeg falt i uke 12 hadde jeg time hos legen seinere på dagen, så spurte om det var farlig men fikk da til svar at de ligger veldig godt beskyttet i magen. Så lenge man ikke har andre tilstander som gjør at man skal være ekstra forsiktig under graviditeten så pleide det å gå veldig bra med fall. Var på slutte av svangerskapet de var mest bekymret, fordi det de fryktet mest med fall i graviditeten var i følge min lege at morkaken skulle løsne.

Men hvis du ikke har fått blødninger og ikke har andre magesmerter så tror jeg nok at det går helt fint!

Annonse

Jeg fikk faktisk høre av jordmor forrige tirsdag at om vi skulle være så uheldige å falle, så var det som oftest ikke farlig i det hele tatt (med tanke på baby altså) med mindre man hadde morkaka på fremsida av magen, og landet på magen. Da kom man ofte inn på sjekk, for å se at den ikke er løsnet eller noe slikt... Har man smerter, er det klart man drar til legevakta da.

skulle ikke svart på tråden her:P bringte ulykke det. klarte selfølgelig å tryne i trappen. KLASK på rompa. prøvde og ta meg for så n er handa blå. blir vell en tur t lege vakta hvis hevelsen ikke går ned:P

typisk min flaks.

Ramla på glattisen forrige uke. Da 37 uker. Fikk støyten på hofta. Ringte føden, men så lenge jeg ikke landet på magen og jeg ikke begynte å blø kunne jeg bare ta det rolig. Han er nå fortsatt der inne og lager mye liv og røre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...