Gå til innhold

Når fikk du normal syklus etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart ett år siden fødsel, ammer litt enda, går på minipille. Fikk første mens for nesten tre mnd siden, og ikke sett snurten av tante rød etter det. Har litt mer utflod enn vanlig.

Forrige gang fikk jeg første mens etter ni mnd og normal syklus med en gang.

Nå begynner jeg å bli bekymra for om jeg er gravid igjen. Vet det bare er å ta en test, men vil bare se om det er noen andre som har erfaring med unormal/ustabil syklus etter fødsel?

Skrevet

Jeg har fire barn og tre av gangene fikk jeg regelmessig mens fra første gangen den dukket opp etter fødsel.

Men en av gangene fikk jeg ikke mensen i det hele tatt så lenge jeg gikk på cerazette, sluttet på pillen og ventet på mensen men fikk isteden en positiv graviditetstest.

Anonym poster: 227604a8e3b775bd1b4f2ff62ba75223

Skrevet

- etter tretten mnd, gikk på cerazette.

- etter tre mnd, også cerazette.

- ikke fått mensen ennå, har time til å sette inn spiral. Lurer på om jeg er gravid. Baby er 3,5 mnd:-(

Anonym poster: f732e4e5372e5587cf491df7b9418bb2

Skrevet

- ikke fått mensen ennå, har time til å sette inn spiral. Lurer på om jeg er gravid. Baby er 3,5 mnd:-(

Takk for svar:)

Men da gikk du inn i en normal syklus etter første mens? Lurer egentlig ikke på når menstruasjonen kom etter fødsel, men når den ble regelmessig?

Gjest Mammas mirakel <3
Skrevet

Jeg fikk normal syklus etter første mens (ca tre mnd etter fødsel). Bruker ikke prevensjon.

Skrevet

Takk for svar:)

Men da gikk du inn i en normal syklus etter første mens? Lurer egentlig ikke på når menstruasjonen kom etter fødsel, men når den ble regelmessig?

Med de to første var jeg regelmessig fra første mens ja:-)

Skrevet

Jeg fikk den regelmessig fra første mens begge ganger.

Skrevet

Uff og huff! Da får jeg kjøpe en test da... Men skjønner ikke helt om jeg er gravid heller, for jeg har jo vært flink med pillene mine.

Skrevet

det tok 2 år og 3 mnd før jeg fikk mensen. det ble bare med den ene før jeg ble gravid igjen..

og det ikke normalt, vet heller ikke hvorfor det var sånn...

men inntil 1 år kan det gå innenfor normalen..

Skrevet

Hvis du går på minipille(Kanskje Cerazette?) så er nok det mest trolig årsak til at du ikke har fått noen mens igjen. Å ikke ha mens er helt vanlig om man går på Cerazette.

Når man går på hormonell prevansjon er man jo ikke i syklus. Da er det hormonene som styrer når man får mens.

Jeg begynte på Cerazette 3 mnd etter fødsel, da hadde jeg hatt en mens. Etter at jeg begynte på Cerazette har jeg ikke hatt noe blødning. 18 mnd siden fødsel nå.

Etter at jeg fikk eldstemann gikk jeg ikke på noe prevensjon. Da ammet jeg ganske mye til han var ca 15 mnd. Syklusen ble regelmessig 16-17 mnd etter fødsel. Hadde to normale sykluser så ble jeg gravid igjen.

Anonym poster: 0a04f82722bec3fb08b11b077f56d4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...