Gå til innhold

Maxi cosi, hvor lenge bør babyen sitte??!

Anbefalte innlegg

Hei alle experter:)

Jeg ser alle disse flotte vognene som man kan sette bilstolen oppi og trille rundt på kjøpesenteret med!

Jeg gikk til innkjøp av en quinny buzz og maxi cosi bilstol som jeg tenkte jeg kunne bruke inn og ut på matbutikken og andre småvisitter om baby sover søtt i stolen! Tilmin samboers store skrekk er dette ikke bra for ryggen til baby, hvor "lenge" kan manbruke denne løsningen om man evnt skulle ta turen på et kjøpesenter?

Ser mange trille rundt i time etter time :)

Håper på svar

Fortsetter under...

Jeg har maxi cosi cabriofix bilstol og trille. Lar babyen sitte i 1-2 timer i bilstolen hvis jeg er på kjøpesenteret. Men tror ikke det er bra å sitte der hver dag lenge om gangen. Ikke i bil heller. Hvis man skal reise langt å ha med babyen i bilstol, MÅ man huske å ta pauser der man tar babyen ut fra bilstolen. Det er ikke bare det at det ikke er bra for ryggen, men ungene blir "klemt" ned, så de kan ha vanskeligheter med å puste. Har skjedd slike ulykker før, der foreldrene har hatt barnet i bilstolen på en lang kjøretur (noen timer) og da fikk ikke ungen puste etter så mange timer. Vanskelig å forklare, men de ligger jo ikke helt bent som på et gulv, men blir mere pressa ned, hvis du skjønner :P

20min går nok helt fint :D du kan også, i stedefor å ta med trilla sette bilstolen i en handlekurv :) Maxi cosi cabriofix passer nedi kurven. Det bruker jeg å gjøre hvis jeg ikke gidder å slå opp trilla. Pluss at min trille har knøttliten handlekurv under :P

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...