Gå til innhold

Dere som prøver nå, tenker dere på dette med barnehageopptak?

Anbefalte innlegg

Kom på det her om dagen at det kanskje ikke var så mange her inne som prøvde aktivt nå fordi hvis man blir gravid nå så er det jo termin etter 1. september... Nå har jeg to fra før, en som er født før og en som er født etter 1. september og dessuten går de i privat bhg og dermed har søskengaranti, men likevel. Men bare lurte på hva dere andre tenker om det?

Fortsetter under...

Annonse

Vi skal fortsette prøvinga uansett om det ikke skulle klaffe denne mnd :) Får da alltids barnehageplass når permisjonen er unnagjort, ellers tar vi bare lengre permisjon (uten lønn) :)

Jeg tenker litt på det nå.. Jeg ønsket vinterbarn slik at barnet ble noen mnd over 1 år når h-n skulle begynne i bhg i august. Blir vi gravide nå så får vi augustbarn, men om vi ikke får det til nå heller så sliter vi litt. Her er det vanskelig å få plass om vi skal ha samme bhg som eldstemann.

Jeg tenker på det. Dersom det ikke klaffer denne gangen, med potensiell termin i slutten av juli venter vi til våren neste år. Ingen av oss har sjangs til å være hjemme i flere måneder uten lønn. Jeg studerer og skal begynne jobbsøking etter mai dersom jeg ikke er gravid og samboeren driver sitt eget firma.

Jeg tenker at planleggingen er så uforutsigbar i seg selv. Det kan ta en måned eller et år eller gud forby...aldri. Så jeg lager barn med den største iver og putter barnehagestart i boksen "luksuproblem".

Tenkte ikke noe på det før du sa noe, men mannen er pedagogisk leder i barnehagen mini går i nå, og som naturlig vil bli barnehagen til en eventuell spire, selv om det ikke er noen "bestemmelse" på det så vil vårt barn få plass for at mannen skal komme tilbake på jobb så fort som mulig. Er jeg gravid nå så vil jeg få julibarn og tenker ikke noe på det, men er jeg ikke gravid og få da september/oktoperspire så vil vi få plass før spiren fyller 1 år. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...