Gå til innhold

Begynne med grøt før 4 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle som er 4 mnd om ca tre uker, hun har siden hun kom spist hver andre time på dagtid og ca hver halvtime på nettene.

På Tremnd kontrollen så fikk jeg beskjed om å gi mme i tillegg for å se om nettene ble bedre og det ble litt bedre en stund, annenhver til hver time spiste hun på nettene, men nå våkner hun oftere igjen... Hun vokser fint og er fornøyd men er sulten og tømmer meg helt. Og jeg har ikke mange kiloene igjen før jeg er tilbake der jeg var da jeg var ungdom. Hun har spist av meg ca 10 kilo mer enn jeg hadde da jeg ble gravid med henne.

Hun er også overtidsbarn. Hvor farlig tror dere damer det ville vært å begynt å gi grøt når hun er ca 3,5 mnd? Vi vil så gjerne at hun skal få bli skikkelig mett snart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ventet, jeg. Tarmene er ikke klarer for mat før rundt 6 mnd, selv om det er greit med smaksprøver fra rundt 4 mnd.

Skrevet

Jeg ville prøvd forsiktig, kanskje med velling på flaske? Du merker jo fort om magen tåler det....

Skrevet

Jeg ga min jente gröt når hun var 3,5 måneder med helsesöster sin velsignelse ( jeg hadde gjordt det uten også). Da klarte jeg ikke lengre å se på at jenten var sulten og misfornöyd. Det gikk helt bra for oss og det skulle ikke mye gröt til för hun var fornöyd. Vi ble anbefalt å gi risgröt da det var bedre for magen enn havre.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, ja noe må gjøres snart... :) Helsesøster sier at grøt skal innføres fra 4mnd, hun mente det ar tull å vente for å fullamme når litja er så sulten, men hun trenger mat nå snart...

Skrevet

vi begynte med grøt da lillebror var 3 mnd, pga han nektet pupp å ville ikke ta flaska. han hadde en periode der han rett å slett ikke ville ha mat. ja 2-3 tskjeer til å begynne med å når han var 3.5 mnd fikk han halv porsjon (1/2 dl vann) til kvelds. da han var 4 mnd var vi oppe i full porsjon, å når han var 4.5 mnd begynte vi med grøt om morgenen også. nå ammer han fint mellom grøtmåltidene og magen har taklet det fint. vi gir hjemmelaget sviskemos til kveldsgrøten. følg magefølelsen din, føler du barnet er klart så begynn i det små å se hvordan det går.

Skrevet

Gutten min fikk grøt da han var 3,5 mnd. Han fikk ganske mye også faktisk. Han sov lengre om nettene i strekk, og ble generelt en mye blidere baby :-).

Nå er han 10 mnd, og spiser alt han får, og det tror jeg er pga. tilvenning av mat ganske tidlig.

Skrevet

Jeg begynte også ved 3,5 mnd, gikk helt fint:-)

Skrevet

Begynte på 2,5 mnd på begge guttene mine.

Den største av de trengte mer mat enn bare melk - og vi blandet i grøtpulver i morsmelk. Veldig lite, akkurat nok til at det ble noe mer enn bare melk. Altså rennende!

Den minste ville ha vært helt avmagra uten - han er den første ungen jeg vet som ikke vil ha mat eller pupp - og er fornøyd uten.

Var kjempetynn! Prøvde alt. Endte med å gi ham også tynntynn velling, og da spiste han endelig for det syntes han var godt.

Tror ikke på at dette er farlig - isåfall hadde helsesøster sagt ifra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...