Gå til innhold

Løfting.. har jo en sønn på 22 mnd!

Anbefalte innlegg

Menes det virkelig at vi ikke kan løfte såpass?? Det er jo umulig å få hverdagen til å gå rundt uten å løfte rundt på plutten. Inn og ut av bil, opp og ut av senga, opp trappene til leiligheten, bla bla bla.

Hva gjør dere andre??

Fortsetter under...

Jeg løfter både 3åringen når han er hos oss, på jobb om det er nødvendig (jobber på stor base i barnehage) og hjelper hundene på 40 & 50 kg inn og ut av bilen med mindre det gjør vondt i magen....

Annonse

anbefalingen er vel at man skal kjenne på kroppen sin når man løfter. Får du vondt osv så skal du la det være. Tror heller ikke det er noe galt med løfting før 3 tri. noe av faren ved å løfte for tungt er vel også morkake løsning også eller?

Jeg har også lest at de første månedene er kritiske, pga fare for spontanabort (og senere for tidlig fødsel)..? Og så har det jo såklart sammenheng med bekkenløsning å gjøre, så det får jeg jo kjenne på. Ble bare så redd for SA jeg. Leste også max 12 kg, helst ikke mer enn 4-6.. I Danmark har de en grense på 1000 kg fordelt utover hele dagen.

Men det er jo riktig at man skal kjenne på kroppen og tilpasse etter hva man er vant til. Prøver bare å begrense det jeg, men ingen grunn til å bli hysterisk altså, skjønner jeg.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...