Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er jeg her igjen, etter 6 lange år...

Det er gøy å være gravid igjen, men mye er annerledes enn de forrige gangene.

Dette blir vår nr 3, har gutt og jente fra før. Begge de forrige gangene har det gått veldig fint og jeg har hatt to superfine svangerskap! Denne gangen er det mye tull. Jeg har blødd siden jeg var mellom 5 og 6 uker på vei, nå er jeg over 12 uker.

For bare en uke siden hadde jeg en kjempestor blødning, og tenkte at det var begynnelsen på slutten. Men den gang ei... :) etter nok en tur på sykehuset fikk vi vite at alt står bra til med mini, ved ul kunne vi se hode, kropp, armer og bein - og ikke minst et hjerte som slo! :) Fikk ikke noe svar på hvor blødningene kommer fra, det gikk ikke an å se.

Nå har blødningene avtatt, men jeg venter stadig på at det skal ta seg opp igjen, noe som har vært vanlig de siste ukene.

Er det andre her i "samme båt"?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143989262-andre-som-bl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.. jeg er i uke 16, og på tirsdagen hadde jeg en kraftig blødning.. men jeg har ikke hatt noe blødning før nå da..kom ute av det blå egentlig.. våknet av at jeg trudde at jeg tisset på meg, men på lakenet var det en stor blodpøl.. kom meg in til sykehuset i en fart. men der så de ikke noe galt, bortsett fra at jeg blødde selvsagt..fosteret lever og har det bra. men det var en sikkelig guffen opplevelse altså.. venter bare på at det skal begynne å blø igjen.. usj :(

Endret av *klementin*

Jeg har hatt flere blødninger, fikk bekreftet i uke 17 at det er morkaken som er forliggende, og at det derfor blør lett fra denne.

Er nå 27 uker på vei å hadde siste blødning for noen dager siden. Skal ingen ting til, hvis jeg har litt mye å gjøre en dag, eller hvis jeg løfter noe litt tungt så blir det vist belastning på morkaken. OG sist så tror jeg faktisk det er babyen som har sparket i morkaken slik at jeg startet å blø.

Heldigvis har det ikke ført til noe alvorlig noen av gangen.. Det har stoppet av seg selv, uten at lille prinsen har tatt noe skade av det.

Men fryktelig ekkelt, å skremmende hver gang det blør.

Håper alt går bra med dere beggge:D

Hei :) jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har også et kjempefint og normalt svangerskap bak meg, 5 1/2 år siden. Denne gangen blødde jeg litt hver dag fra uke 5/6 til uke 12. Var på endel ultralyder, blant annet i uke 6, 8 og 11. I uke 8 trodde jordmor at det var to, men at jeg hadde mistet den ene. I uke 11 ville en annen jordmor ikke spekulere i dette, men hun mente at alt så normalt ut. Etter uke 12 har jeg ikke blødd. Underlig, men krysser fingrene for at det går bra, håper det samme med deg :))

Takk for svar, jenter. :)

Det er godt å høre at det går bra selv om ingen av oss er "i mål" enda, men dere er 27 og nesten 24 uker. Og det har gått bra hittil, til tross for blødninger.

Jeg har ikke sluttet å blø, men håper det vil gi seg nå som jeg har passert 12 uker.

Håper det går bra med dere begge nå som dere nærmer dere siste trimester. Takk for støtte. :) Lykke til! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...