Gå til innhold

Dere som får EL på alt fra dag 10 til f.eks. 18 (et eksempel her inne)... Får dere alltid mens 14 dager etter??

Anbefalte innlegg

Bare lurer :)

Håper så inderlig at jeg IKKE har "for tidlig" EL denne mnd, ettersom mannen har vært borte siden torsdag og ikke kommer hjem før i morgen. Og i følge en 28-dagers syklus, så skal jeg ha EL nå på tirsdag (noe som hadde passet oss supert!). Finner uansett ikke ut nøyaktig når jeg har EL, for har ingen tester eller lignende her og har heller ingen stabile sykluser enda tror jeg.

Fortsetter under...

Som regel får jeg den 14 dager etter el, vil vel si 99% av gangene. Men det har vært et par ganger hvor det har gått 15 dager før mensen virkelig har begynt (altså bare spotting på dag 14).

Hei, jeg kan ikke svare på når du får el eller mensen, men:

Enkelt sagt: den fasen fra du har el til du får mensen heter lutealfasen. Den er hos de fleste kvinner konstant med pluss 1-2 dager. Hos de fleste kvinner er denne fasen 14 dager, men hos meg feks er den 16 dager mens hos andre kan den være så kort som 8-10 dager. En tommelfingerregel er at jo lengre lutealfase jo bedre er det fordi det da evt befruktede egget får lengre tid til å feste seg i livmoren.

Perioden fra du får mensen og fram til el kan variere fra syklus til syklus. Hos noen er også denne fasen veldig konstant, men hos de fleste kvinner vil dette variere noe. Denne fasen kan bli påvirket av slike ting som stress, alkohol, søvnmangel osv, og kan dermed forandre seg.

Husk at det med 28 dager er kun et gjennomsnitt :) Mine sykluser er feks alt fra 31-45 dager, men det er da fasen fra mensen til el som varierer, mens jeg som regel alltid får mensen på dag 16 etter el. Jeg har også fått negativ graviditetstest på dag 14 etter el, men positiv på dag 16 :)

Stå på, lykke til! :D

Pluss/minus 1-2 dager skulle det stått :)

Google lutealfasen eller menstruasjonssyklusen (evt på engelsk) så får du masse bra (og noen ikke så bra) artikler om emnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...