Gå til innhold

Pampers eller Libero til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 kg tisser gjennom Libero ofte, selv om det er lite tiss.

Kjøpt inn Pampers i går, så blir spennende å å om det er forandring.

Hvilke erfaring har dere?

Har lurt på om bleia er for liten, men prøver Pampers først

Skrevet

Han er 6 uker da. Han er kanskje mer baby enn nyfødt :)

Skrevet

Ville aldri brukt pampers pga at de inneholder lotion. Da hadde jeg heller prøvd et annet merke, f.eks Coop, som er best i test.

Det har jeg aldri tenkt på, og det visste jeg ikke. Men trenger lotion å være så negativt da? De brukte Pampers på barsel

Skrevet

Liker ikke pampers. I tillegg til at det er lotion i dem, så lukter de bæsj selv om mini slett ikke har bæsja (!), og det kjennes ut som bleia er helt full av tiss nesten med en gang :(

Skrevet

Libero.

Hvilke størrelse bruker du på libero?

Skrevet

Bruker str 2, 3-6 kg. Han veier 5140. Str 3 blir vel alt for stort?

Skrevet

Jeg syns at pampers sine bleier er mykere og sitter bedre på min lille tulle som har skikkelig runde lår. Men de virker mye fortere full enn libero. Hun er snart 4 uker, og nærmer seg nok 5 kg. Jeg syns str. 2 (libero) begynner å bli litt trange, så ville kanskje prøvd å gå opp en str. om det lekker igjennom. Samtidig må du passe på at tissen hans ligger "rett". At ikke den ligger oppover eller til siden. For hvis ikke kan det være han faktisk tisser ut av bleien.

Skrevet

Jeg syns at pampers sine bleier er mykere og sitter bedre på min lille tulle som har skikkelig runde lår. Men de virker mye fortere full enn libero. Hun er snart 4 uker, og nærmer seg nok 5 kg. Jeg syns str. 2 (libero) begynner å bli litt trange, så ville kanskje prøvd å gå opp en str. om det lekker igjennom. Samtidig må du passe på at tissen hans ligger "rett". At ikke den ligger oppover eller til siden. For hvis ikke kan det være han faktisk tisser ut av bleien.

Passer alltid på at tisser ligger nedover. Men alikevel ofte tiss oppover siden. Og bleia er ikke da stappfull. Merkelige greier. Prøver ferdig denne Pampers, så kanskje prøve str 3 til Libero.

Skrevet

Passer alltid på at tisser ligger nedover. Men alikevel ofte tiss oppover siden. Og bleia er ikke da stappfull. Merkelige greier. Prøver ferdig denne Pampers, så kanskje prøve str 3 til Libero.

Kanskje du ikke strammer bleia godt nok ? :)

Skrevet

Kanskje du ikke strammer bleia godt nok ? :)

Ja, mulig det er brukerfeil også :)

Skrevet

Det er så utrolig individuelt hva som passer! Eldstemann her i huset kunne bare bruke pampers. Midtimellom kunne bare bruke Liberia. Mens minstemann blir klissvåt hver gang jeg har tatt på han Libero, mens pampers holder han tørr og god. Så noen fasit finnes vel ikke :-)

Skrevet

Den derre ordlista altså... Mente selvsagt Libero, ikke Liberia ;-)

Skrevet

Bruker str 2, 3-6 kg. Han veier 5140. Str 3 blir vel alt for stort?

Vi brukte størrelse 3 når mini var 6 uker. Skal ikke alltid følge kiloene på pakkene. Når det renner tiss gjennom og opp på sidene er det på tide og bytte til en større størrelse :-)

Her er småen 3mnd og bruker libero nr 4 :-)

Skrevet

Jeg kjøper og prøver Libero 3:)

Skrevet

Jeg bruker pampers på gutten min og er kjempe fornøyd :)

Skrevet

Min lille gutt tisset ut flere ganger hver dag og natt! Nå har jeg kjøpt pampers baby dry (eller noe) Den grønne med bilde av en måne på! Jeg har alltid kalt denne for nattbleier! I allefall, svært få "uhell" ut på siden oppe nå! (Jeg var heller ikke klar over lotion)

Skrevet

Min lille gutt tisset ut flere ganger hver dag og natt! Nå har jeg kjøpt pampers baby dry (eller noe) Den grønne med bilde av en måne på! Jeg har alltid kalt denne for nattbleier! I allefall, svært få "uhell" ut på siden oppe nå! (Jeg var heller ikke klar over lotion)

Han tisset ut på siden og opp på siden av ryggen/magen han også?

Skrevet

Hadde mange våte netter (og dager) med libro her også. Bytta til pampers og vært tørr siden. Loiton eller ikke, bedre enn å være gjennomvåt av tiss tenker jeg. Bytta da han brukte størrelse 1, og nettopp gått opp til størrelse 3.

Skrevet

Enig med deg. Første natt på lenge han er tørr, takket være Pampers :)

Skrevet

Sønnen min er 11 uker og har brukt Libero siden han ble født, med unntak av på barsel selvfølgelig.

Hvis de tisser ut av bleia si ofte, uten at den er spesielt full, så må du gå opp en størrelse. Ville forresten ikke brukt Pampers fordi det er lotion i dem.. Heller Libero da, frem til han ble ca 7 kg og kan bytte til Coop sine evt.

Jeg tror Libero er for de babyen som er mer tynne og lange, og ikke har så kraftig beinbygning. Har han store lår, så ville jeg nok prøvd Pampers for å se om den er bedre, hvis ikke heier jeg på Libero! Jeg har vært veldig fornøyd med den lenge, og det er sjeldent noen uhell her.

Tenk forresten ikke så mye over kiloene det står på bleiene, for det er bare et gjennomsnitt. Noen er tynne, noen er tjukke, noen er lange, andre er korte - det har noe og si.

Skrevet

Ja han tisset også på siden oppover på ryggen! Noen ganger helt opp til nakken, hehe

Skrevet

Mini her tisser gjennom Libero selv om de ikke er fulle. Har gjort det siden han var ca 8 uker, og nå er han 9 mnd. Vi bytta til rema sine bleier. Har aldri lekasje med di. Har prøvd Libero innimellom fordi det har vært tomt for remableiene, og hver gang er det lekasje. Har ikke hjulpet å bytte størrelser, de passer bare ikke lillemannen min. Pampers vil jeg ikke bruke....

Skrevet

Min lille er lang og tynn og libro er håpløst... Så det stemmer ikke her Fridamor..

Skrevet

Pampers er mye tynnere og mykere enn Libero synes jeg. Så her er det smak og behag. Lotion eller ikke. Vi bruker forøvrig Rema 1000 bleier og er kjempe fornøyde med de. De holder hele natten, er passe tykke og myke.

Skrevet

Men alle sier at Pampers er så fælt Pga lotion?

Men hva skade gjør det? Vet noen det?

Barsel hadde vel ikke brukt det hvis det var så farlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...