Gå til innhold

Sterk, vedvarende hodepine

Anbefalte innlegg

Jeg har nå siden torsdag hatt sterk, vedvarende hodepine.

Det går greit hvis jeg sitter bom stille, men om jeg rører på meg (reiser meg, snur meg, bøyer meg), gjør det kjempevondt, det dunker på et visst sted hele tiden.

Det gjør så vondt at jeg stønner av smerte og oier meg og offer meg. Har grått et par ganger også pga smerten, nå senest i morges, men det er også fordi jeg er redd for hva det kan være og drittlei av å ha så utrolig vondt.

Det kommer i kanskje 4-5 sekunder, så går det over. Føler meg generelt litt uggen også i formen. Tenkte på bihulebetennelse, men er ikke snørrete på den måten.

Er så redd for hva det kan være. Vil ikke til legen mer. Men mulig jeg må dra på legevakta idag hvis det ikke gir seg?

Hva tror dere det kan være, har det noe med graviditeten å gjøre, eller har jeg blitt syk?

Det gjør vondt om natten også, våkner av det og kjenner det hvis jeg snur meg. Hadde håpet jeg skulle klare å sove det av meg, men nå er det 4. dagen jeg har det så vondt, håper bare det gir seg og at jeg slipper å dra til legen.

Håper på svar, er veldig bekymret.

PS: Hjelper ikke å drikke/massere nakken/skuldrene. Blodtrykket var fint da jeg var hos legen forrige uke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143989149-sterk-vedvarende-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Høres veldig kjent ut.jeg har så vondt i hode til tider at jeg blir kvalm.

Blir verre om jeg sover lite.

Hos meg skyldes det graviditeten iallefall.har vært sånn vær gang.

Fått gutter:)vet det er et kjerringråd,men stemmer på meg:)

Hvor langt er du på vei?

Uff, kjenner til de smertene. Hodepinen har gått noe vekk, uke 9 forsvant det meste.. Men jeg har da heller fått migrene.

Jeg har hatt så vondt i hodet at synet har blitt svekket, kvalmen har kommet og paracet ikke hjelper.. Det føles som til tider at hjernen sitter løst. Også vondt og gå i trapper..

Men jeg hadde vondt i panne regionen og timingen.. Ingenting hjalp nesten.. Men kun en ting hjalp var og få ansiktsmassasje.. Mannen min satt nesten hver kveld og gjorde det på meg.. Ble ikke kvitt det men mindre vondt.

Men dette kommer av alle hormonene som herjer i kroppen..

Hei. Høres veldig kjent ut.jeg har så vondt i hode til tider at jeg blir kvalm. Blir verre om jeg sover lite. Hos meg skyldes det graviditeten iallefall.har vært sånn vær gang. Fått gutter:)vet det er et kjerringråd,men stemmer på meg:) Hvor langt er du på vei?

Litt betryggende å lese, takk :) Hehe, kanskje det er en gutt inni der ja ;) Er 9 uker på vei, vet ikke antall dager enda :)

Uff, kjenner til de smertene. Hodepinen har gått noe vekk, uke 9 forsvant det meste.. Men jeg har da heller fått migrene. Jeg har hatt så vondt i hodet at synet har blitt svekket, kvalmen har kommet og paracet ikke hjelper.. Det føles som til tider at hjernen sitter løst. Også vondt og gå i trapper.. Men jeg hadde vondt i panne regionen og timingen.. Ingenting hjalp nesten.. Men kun en ting hjalp var og få ansiktsmassasje.. Mannen min satt nesten hver kveld og gjorde det på meg.. Ble ikke kvitt det men mindre vondt. Men dette kommer av alle hormonene som herjer i kroppen..

Ja, går jeg ut av bilen, får jeg vondt. Reiser jeg meg, får jeg vondt. Når jeg snur meg om natten, uff.. Og hvis jeg reiser meg, får vondt og så bøyer hodet (for å f. eks sette kobbelet på hunden eller ordne skoene), så får jeg ekstremt vondt.

Er mest et punkt på den ene siden, på toppen av hodet.

Tenkte kanskje bihulene, men da hadde jeg vel vært snørrete og hatt mer vondt på fremsiden av hodet?

Det har jeg ikke, har ikke vondt ved pannen, kun på toppen av hodet, kanskje litt bak, nederst på hodet, men når jeg tenker meg om har jeg kanskje litt vondt bak øyet. Men det er altså på toppen av hodet jeg får smertene, det andre er bare ømt.

Ikke stiv nakke og feber heldigvis. Litt kvalm, men det kan være graviditeten da.

Idag skal jeg prøve å drikke masse vann/væske og se om dt hjelper.

Vedvarer hodepinen og det er like vondt, burde jeg kanskje ta en tur på legevakta og få dem til å sjekke meg opp litt. Måtte bli hjemme på fredag pga smertene, hadde ikke sjans til å komme meg ut, ser så dumt ut også der jeg står og holder meg på hodet og lager grimaser når smertene kommer, hehe. Er det like vondt på mandag, vet jeg ikke om jeg kan dra ut da heller :(

Foreløbig har ikke drikking hjulpet, hadde så utrolig vondt istad da jeg prøvde meg på å starte på middag. Stod og holdt på hodet mitt og begynte å gråte. Kanskje jeg burde dra på legevakten, bare de sier hva det er så kan jeg forholde meg til det. Man kan jo lese så mye skummelt på nett.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...