Gå til innhold

Keyboard/synth til nybegynner/barn - noen anbefalinger

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer keyboard/synth til 8-åringen til jul, men aner ikke hva jeg skal se etter. Barnet ønsker seg dette, men jeg vet ikke helt interessen. Jeg ønsker dermed ikke å investere i noe som er alt for dyrt (det har vi ikke økonomi til heller). Men det er jo dumt å kjøpe noe veldig billig om vi ved å legge til noen hundrelapper kunne fått noe mye bedre.

Er det noen her som har peiling og som kan fortelle oss hva vi skal se etter? Hva er viktig å se etter? Hva bør det ha med? Vi har overholdet ikke peliling selv. Noen som har noen konkrete anbefalinger? Ser for meg at vi ønsker oss noe som koster under 2 000 kroner (gjerne under 1 000 også).

Anonym poster: 20634dcbb7073d8c4d339e252d1bae1f

Fortsetter under...

Tror det var på BR leker vi kjøpte keyboard. Den kostet ca. 1000 kroner og er helt super. Den er fortsatt ikke ødelagt til tross for at toåringen har gått på den, tegnet den og vært ganske ufin mot den. Det er jeg som spiller ordentlig på den, og er veldig fornøyd med lyd og sånt. Helst skulle jeg vel hatt orgel, men det har jeg ikke plass til.

For en åtteåring vil nok vår keyboard fungere ganske bra, de har som regel musikk og mange forskjellige lyder.

Vårt keyboard har også læreprogram, altså på en liten skjerm vises det hva du skal trykke for å gå videre med musikken. Du trenger altså ikke noter, noe som kanskje ikke er aktuelt heller med en åtteåring som er i interessefasen. Tror dette keyboardet ville vært flott for barnet deres.

Og det trengs absolutt ikke mye. Tror de fleste keyboard har det jeg har nevnt. Har ikke sjekket andre keyboard, tok det første jeg kom over. Den er enkel i bruk og jeg liker den godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...