Gå til innhold

Søsteren min har blitt samme en danske, og jeg forstår ikke hva han sier!

Anbefalte innlegg

Det er så utrolig flaut, sitter bare der å nikker og smiler. Sier helt sikkert feil ting tilbake til han.

Hjelp, han må jo tro jeg er en dust.

Flere som ikke skjønner dansk?

Anonym poster: e5d73172761e5a2d9a488581e518301d

Fortsetter under...

HAHA! Skjønner frustrasjonen! Jeg ble sittende på fly i 13 timer sammen med pappaen til en i barnehagen til ungen min, (og han er da dansk) Han prata konstant i de 13 timene, og jeg skjønte virkelig NADA!

Anonym poster: 947741ec0522a954a2fb68a5d3daa72e

Hehe... jeg sliter også med å forstå dansker til tider, spesielt om de prater fort.

Så du får be han sette ned farta litt ;)

Skjønner søsteren din hva han sier da? :P

Anonym poster: 9d79bf1b933e3d1077ee5e99ae4e5c32

Annonse

Hvis du er singel, så er mitt beste tips å spørre om han har en kjekk, singel kompis. Jeg forstod plutselig all dansk da jeg forelsket meg ;)

Hvis du ikke kan velge den løsningen, så be ham prate litt tregere. Det går seg til når du blir vant med det.

Hyggelig for søsteren din med ny kjærlighet, da :)

Anonym poster: 4a8145cabd757f61769d55a9d587bfae

Gjest Mrs. Careface

Lærer deg det etterhvert. Jeg skjønte absolutt nada av dansk og når jeg fant ut at min nye sjef var dansk vurderte jeg å si fra meg jobben. Nå skjønner jeg ho helt fint og har langte samtaler. Hender jeg må konsentrere meg om ho snakker fort, men får da med meg det meste :P

Jeg kan oversette!!! Be han snakke sakte og prøve og ikke snakke for jysk. Kan være vanskelig fra Struer

Godt å høre at dansken hans kan være vanskelig pga "dialekt". Trodde jeg skjønte dansk, men det var før jeg traff han!

Anonym poster: e5d73172761e5a2d9a488581e518301d

Det går over. Jeg jobber i et dansk firma, og har derfor en dansk sjef. Første mnd forsto jeg ikke halvparten av hva de sa, men nå tenker jeg ikke over at de snakker dansk rundt meg. Nå blir jeg til og med litt irritert når de ikke bruker dansk tellemåte for å ta hensyn til meg. Som om det skulle være vanskelig? ;)

Men som sagt, det går over, og be han om å roe ned tempoet når han snakker.

Ja, jysk kan være vrient, er nesten bare vokaler, hehe. Trøst deg med at Danmark er det landet i verden der barn lærer seg å prate senest siden de ikke hører hva som er starten og slutten på ordene.

Øvelse gjør mester - be ham prate tydelig.

Hilsen en danske :-)

Annonse

A æ u å a ø u i a å

Er faktisk en setning på jysk!!!!

Jeg er ute på øen ute i bekken

Så er det på denne måten han prater, da må han øve seg på riksdansk

Gjest Kira bjeffer!

Broren min er gift med en dame fra Holstebro, ikke så langt unna Struer. Og jeg forstår deg veldig godt :)

De har nå vært sammen i mange år, men innimellom synes jeg fortsatt at det kan være vanskelig å forstå henne. Spesielt når vi snakker på telefonen, fordi da ser man jo ikke ansiktsuttrykket, mimiken osv.

Jeg har en svoger fra Skåne, ikke stort enklere. Jeg bAre "hæ?" i 6 år, flaut ja! :P

off Skånsk er jo den verste dialekten som finnes... Ikke alle dansker som er lette å forstå nei, spørs hvor stor potet de har i halsen... Hehe..

Anonym poster: 16517fa99d0be401b7f8c8757f418cd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...