Gå til innhold

Trenger man voksipose med marsbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og har ikke så veldig peiling på mange ting. Har sett at en del snakker om disse voksiposene, men er det nødvendig for meg når jeg har termin 15. mars?

Har emmaljunga city cross.

Vil gjerne ha en del meninger! :)

Skrevet

Du trenger den uansett neste vinter, da:-) Kommer litt an på hvor i landet du bor, men kan jo være ganske kaldt i mars og endel steder....

Skrevet

Vi bor i stavanger området.. så ikke den kaldeste delen av norge. Men vi bruker nesten voksi posen som helårspose... det er jo alltid surt og kaldt.

og så er det deilig å bare legge henne nedi med body og strømpebukse på..

Skrevet

Mine barn er født i mars, april og mai og jeg har trengt den til alle sammen! Både mars og aprilbabyene har brukt den fram til det ble skikkelig sommer, og så igjen til høsten.

Og ja, du trenger den i alle fall til høsten.... så det er greit å ha uansett. For i mars kan det enda være rimelig kaldt og de bittesmå tåler ikke så mye:-) Ellers vil jeg si at det er en perfekt tid å bli mamma på. Rekker liksom å sette litt beina under seg før det blir sommer, og er du heldig med været, kan du få en riktig deilig sommer.

Skrevet

Jeg venter to mars babyer, så jeg har kjøpt 2 stk. Tenker de blir brukt i flere år.

Skrevet

Det er nok nødvendig i mars hvis babyen skal sove ut eller du skal gå trilleturer. Kan være ganske kaldt i mars. Dessuten blir det jo etterhvert vinter igjen og da vil den jo behøves igjen. Jeg ville sett etter en på januarsalget så sparer du kanskje noen kroner.

Vil bare presisere at det finnes flere poser enn Voksi-posen så det lønner seg å sjekke ut litt hva man ønsker og hva man har behov for mtp klima der du bor osv.

Vi har en easy-grow pose som gutten vår på 2,5 fremdeles bruker daglig når han sover i barnehagen. Veldig fornøyd med den "invisteringen". Hadde ikke klart oss uten posen :-)

Skrevet

Nei du trenger ikke det i Mars til en nyfødt.Den vil ``drukne`` i en voksipose! jeg får og mars -baby men har kjøpt en mindre og litt tynnere vognpose.I mars i år gikk folk i shorts i Oslo.. du trenger den til høsten/vinteren.

Skrevet (endret)

Er ikke alle voksiposene ganske små, slik at man uansett må kjøpe ny når barnet er i ett-årsalderen? Her fikk jeg aprilbaby med vognskrekk, hadde heldigvis ikke investert i en liten vognpose :) Babyen var i tillegg varmblodig (som sin far) så en dynepose i april hadde uansett blitt for varmt om han hadde trivdes i vogn.

Kjøpte meget pent brukt Odenwalder-pose for 800 kr på finn når gutten var rundt halvåret og kunne sitte i sportsdel (ca 1900 kr ny, det samme som voksiposene tror jeg?), den er lang og deilig med snøring i toppen og holder garantert til hele vognperioden :)

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Voksi urban har en lang og en kort del slik at den varer hele vognperioden... :-)

Skrevet

er jo både vinter og sommer pose det :)

Skrevet

Holder jo med skinn i vogna med fleece pose og en dyne.... Så lenge du kler ungen riktig :) har aldri brukt voksi pose, å jeg har november barn....

Skrevet

nupoa her var født i januar å vi brukte ikke voksipose. Ho lå på saueskinn og hadde dundyne med hekla ullteppe oppå. Ho var aldri kald da jeg tok ho opp. Ho sov ute opp til 10-

Skrevet

Kjøpte odenwalder på barnas hus, 499,- på tilbud :) Satt ned fra 1999,-

Har termin i mars og kommer til å bruke den fram til det er varmt nok uten. Så ta den i bruk igjen på høsten.

Skrevet

Pleier ikke Barnas Hus å ha tilbud på voksiposer i desember når de har julekalender? At de har et nytt produkt på tilbud hver dag frem til jul. Mener å huske dette fra i fjor.

Skrevet

Pleier ikke Barnas Hus å ha tilbud på voksiposer i desember når de har julekalender? At de har et nytt produkt på tilbud hver dag frem til jul. Mener å huske dette fra i fjor.

Nett kjøpt voksi classic t 900,- i rabatt på barnashus :-)

Skrevet

Jeg har aldri brukt posen på nyfødt ,syns den ble for stor.Men har hatt stor glede av den når barna har blitt større.Du kan bruke skinn og dynen.Det funker like bra.Men du har nok stor glede av voksipose etterhvert:)

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte dunpose til lillegull og han er født 23 mars. Jeg angrer overhode ikke på det! Den er super god og varm! Jeg kjøpte på babycomfort (de har den på babycare) og heter vognpose arctic. Du kan bruke den til alt :) Den er lang så du har den leeeenge :) Og når barnet er nyfødt kan du bare dytte den oppi på en måte så den blir liten. Litt vanskelig og forklare. En veldig god pose hvert fall. Det er veldig god kvalitet og jeg skal bruke den på nr. 3 :) Om du åpner glidelåsen helt ned kan du bruke den som liggeunderlag :)

Endret av Sanna :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...