Gå til innhold

trenger hjelp til pølsegrateng med disse ingrediensene, kan ikke lage mat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har:

Middagspølse uten skinn

Pasta saus med urter og ost (posesaus)

Melk

Broccoli

Makaroni

Revet ost

Har også mager kesam. Har ikke egg

Skal jeg steke pølser først?, koke Makaroni og blande inn? Hvor lenge i ovn og hvor mange grader?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det til mange?

Styr unna posesausen, så skal det bli råd;)

Skrevet

Det er til meg og to barn på 6 og 8 år. De har aldri smakt pølsegrateng før

Skrevet

først lager du hvit saus (smør, mel melk, salt og pepper) , så koker du makaroni mens du steker pølsene. bland alt i sausen når makaronien er kokt. ha over i ildfast form og stek i ca 45 minutt på 185 grader

Skrevet

kok opp makaroni -

Smelt en stor klatt margarin - og ha i noen ss med mel. Ha i litt melk, mens du rører for å få bort klumper - når det blir tykt, sper du litt mer, men ikke gjør slik at sausen blir for tynn. Den er best om den er ganske tykk. Hiv i endel salt, riv litt muskatnøtt og en dæsj med karri. Smak deg fram.

Del pølsene opp i biter (uten å steke de først), og del opp brokkoli i passe fine biter.

Ha makaroni, pølser og brokkoli oppi en plastbolle, ha i sausen til slutt, (for det er ikke sikkert du får bruk for alt), slik du passer på at det blir sånn nogenlunde passe fin konsistens. (Det skal ikke flyte, heller)

Ha det i en ilfast form, strø ost over - og sus den inni ovnen.

Skrevet

ca 20-25 minutter på 180-200 grader

Annonse

Skrevet

Kutter opp pølser nå, det er skinnfrie kjøttpølser fra Gilde. De er ikke veldig glad i pølse og hater winer, men godtar grill. Første gang vi prøver kjøttpølser i den str. De liker brokkoli og øst og de liker den posesausen på påstå og de elsker Makaroni. Skal lage salat til, det spiser de mye av.

Trenger veldig til hjelp, da jeg ikke kan lage mat og er alene på hytta med barna . Tusen takk!

Skrevet

Ser jeg fikk svar, mens jeg skrev på min mobil. Takk! Har kun bremyk og olje på hytta, kan det brukes?

Skrevet

Jeg lager hvit saus, smelter smør, rører inn litt hvetemel, sper ut med melk til det har mer grøtkonsistens enn saus, krydrer med pepperblanding og hvitløk og gastromat, kutter opp pølser i passe biter, kokt makaroni, litt purre og en pose med blomkål, brokkoli og gulerøtter, blander alt inn i sausen og har over i smurt form og strør med ost, 200 grader i ovnen til osten er gyllen, ca 20 min :)

Skrevet

ser nå at du har posesaus, det går helt fint, selv om gratengen kan bli litt rennende :)

Skrevet

Ser jeg fikk svar, mens jeg skrev på min mobil. Takk! Har kun bremyk og olje på hytta, kan det brukes?

Olje kan ikke brukes - og bremyk vet jeg ikke. Om du snur smørpakken, står det på om den er egnet til steking.. I så faller det fritt fram:)

Skrevet

Bremyk står den kan brukes til alt. Jobber nå med hvit saus, sliter litt med mengde og glatthet. Er vant til stavmikser, har kun tresleiv på hytta

Skrevet

Bremyk står den kan brukes til alt. Jobber nå med hvit saus, sliter litt med mengde og glatthet. Er vant til stavmikser, har kun tresleiv på hytta

Tresleiv er nok ikke del enkleste redskapet å lage saus med;)

Annonse

Skrevet

Hører på dere alle, tilpasset mulighetene mine på hytta. Har nå laget tykk hvit saus med bremyk, hvetemel , salt, pepper og muskat. Frossen broccoli er tint i saus. Pølser kuttet opp og Makaroni koker. Jeg smører min form og blander Makaroni og pølse i sausen, sammen med broccoli. 20 min på 200 grader i varmluft med ost på toppen, eller andre grader og tid?

Skrevet

200 grader til du syns osten er passelig :) alt er jo stekt og kokt.

Skrevet

Tusen takk, alle sammen! Nå skal jeg få inn våte snømannbyggende barn og dekke bord, mens maten står i ovnen. Tusen takk!

Skrevet

Da har vi spist. Barna elsket maten og jeg syntes også det var veldig godt. Dette lages igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...