Gå til innhold

Sover mindre hjemme enn i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Jenta her sover lenge og vel i barnehagen på dagtid. Oftest får jeg høre at hun sover to timer eller lengre. Her hjemme i helgene derimot er jeg heldig om hun sover en time. Nettopp tatt henne opp etter 50 minutter med soving. Hva kan grunnen til dette være? Er hun mer sliten i barnehagen og trenger mere søvn når hun er der? Barnehagen er veldig rolig. Det er en liten familiebarnehage som ikke er fyllt opp med barn en gang, mange voksne per barn. Så hun har det ikke veldig stress der.. Men de er gjerne mer ute og leker, og hun får jo mer stimuli enn når hun går hjemme med meg.. Jeg kan ikke gå så mye ut med henne pga kroniske rygg/bekkensmerter.

Endret av Mafan

Fortsetter under...

Jenta her sover lenge og vel i barnehagen på dagtid. Oftest får jeg høre at hun sover to timer eller lengre. Her hjemme i helgene derimot er jeg heldig om hun sover en time. Nettopp tatt henne opp etter 50 minutter med soving. Hva kan grunnen til dette være? Er hun mer sliten i barnehagen og trenger mere søvn når hun er der? Barnehagen er veldig rolig. Det er en liten familiebarnehage som ikke er fyllt opp med barn en gang, mange voksne per barn. Så hun har det ikke veldig stress der.. Men de er gjerne mer ute og leker, og hun får jo mer stimuli enn når hun går hjemme med meg.. Jeg kan ikke gå så mye ut med henne pga kroniske rygg/bekkensmerter.

Guttungen her sover ikke på dagtid hjemme, men sover 1 - 2 timer i barnehagen. Han sover jo lenger om morran de dagene han ikke skal i barnehagen, og er nok mindre i aktivitet hjemme. Tror ikke det er uvanlig at det er sånn ;)

Gjest <3Barn&Engler<3

Gutten her sover ikke på dagtid nesten, når han er hjemme kan det hende han trenger 15-20 minutter, mens i bhg sover han lett 1-2 timer.

Han er mer aktiv, og blir utfordret mer på det med sosilat samvær med andre barn i bhg, noe som helt klart gjør en mer sliten :)

Sånn er det her å, hjemme sover hun maks 1 1/2 time, og oftest bare eh halv rime eller en time mens i barnehagen kan hun sove helt opptil 3 timer uten at det gjør noe eller går utover nattesøvnen. De blir sikkert mye mere slitne og det er jo mere inntrykk osv i en barnehahe ;-)

Da er det ikke bare henne da :) Men hun sover likt på natten hjemme i helgen som når hun skal i barnehage.

Er jo logisk egentlig når man tenker på det. Mye mer som skjer i barnehagen, mer folk å forholde seg til og de er kanskje mere ute.

Takk for svar!

Muffin må nesten alltid vekkes etter 1,5 t dupp i bhg, mens hjemme sover han like ofte 1 time som halvannen. Jeg syns det er topp at han sover lengst i bhg, og det er jo ofte der han får mest inntrykk og stimuli. Han sover forøvrig like lenge hver natt uansett om det er hverdag eller helg, men kan ikke sove lengre enn 1,5 t på dagtid (da blir han ikke trøtt nok til leggetiden på kveldene).

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...