Anonym bruker Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Leser om folk som har blitt "strippet". Hva gjør legene når de "stripper" deg? Anonym poster: 0dc667cc0d61d523fc2d6a4ff30cb271
Anonym bruker Skrevet 10. november 2012 #2 Skrevet 10. november 2012 At jordmora stikker hånda oppi dåsa for å utvide mormunnen Anonym poster: 0a6626e9c6bb177422107342a313826e
BikkjeBisk Skrevet 10. november 2012 #3 Skrevet 10. november 2012 Vær nøye med å si til Jordmora at hun skal si IFRA om at hun gjør det. Min gjordmor gjorde det uten å si ifra. Følte meg som ei ku som skulle kalve der jeg ikke hadde noe å si. Tror det kjentes værre ut da jeg fikk halveis panikk!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. november 2012 #4 Skrevet 10. november 2012 Som hun over skriver så tar lege eller JM og fører noen fingre opp i sjeden din. De utvider ikke mormunnen slik jeg har skjønt det, men løsner litt på hinnene der. Dette kan de kun gjøre dersom den gravide er helt moden, har bitte litt åpning og er ved termin (dvs mindre enn 1-2 uker igjen til termindatoen, helst like ved eller over). Det er ganske ubehagelig, men for det meste relativt effektivt. Mange går i fødsel innen 2 døgn etter stripping.
Junimage Skrevet 10. november 2012 #5 Skrevet 10. november 2012 Da var det det jeg ble med førstemann, har aldri visst hva det het Kan ikke si det var så vondt jeg, men litt ubehagelig. Riene startet etter noen timer ihvertfall
Wopi Skrevet 10. november 2012 #6 Skrevet 10. november 2012 Som de forklarer over her. Jeg gjorde det ikke med min første. Hun kom 5 dager før termin! Med nr 2 ble jeg "strippet" 3 dager før termin. Det var fryktelig ubehagelig, syntes jeg. Slimproppen gikk like etter, så fikk jeg maserier som varte i 1 døgn før det gikk over i ingenting. Bare slitsomt og vondt, etter hvert ble jeg redd det skulle gå over i ordentlige rier, fordi jeg følte meg for sliten for fødsel.. Datteren min kom 8 dager etter termin. Denne gangen skal jeg IKKE takke ja til å bli strippet. Sikkert mange som har bedre erfaringer med dette enn meg (skal jo ikke mye til...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå