Gå til innhold

4 år, for liten til Reisen til Julestjernen på kino?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen aldersgrense på den, åpen for alle. Men spørsmålet er vel om han skjønner noen av den og av den grunn sitter stille i halvannen time?

Anonym poster: 95822bb106bf52ab2d1b036820c89fa7

Skrevet

Her kjører de filmen med 7 års aldersgrense, med begrunnelse "inneholder enkelte scener som kan fremstå noe truende og dramatiske"

Anonym poster: f65d89c25c6111c90b2badb04a23dba5

Skrevet

Ok..da dropper vi det..men så rart at det ikke er samme aldersgrense. er det kinosentrene selv som bestemmer aldersgrensa?

HI

Skrevet

Vi var på jul i blåfjell i fjor, da var min datter 4 år. Og det gikk veldig fint:-) Men er jo litt forskjell på 4 åringer også...

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

HI, er du sikker på at det er aldersgrensen som er satt til 7 år, eller er det aldersanbefalingen som er satt til 7 år?

Det er medietilsynet som setter aldersgrenser på film, men om kinoene kan overstyre, det vet jeg ikke.

Min 4 åring kunne nok fint ha gått på kino, vi har gjort det med minst en av dem. Men som det blir sagt her, det er forskjell på barn.

Skrevet

Ronja røverdatter: På kinoen her vi bor, er det ikke aldersgrense på Reisen til Julestjernen. Det står at den er for alle, så da tenkte jeg at den kanskje ikke er så skummel? Det var en annen anonym som skrev at det var 7 års grense der hun bor.

Han har vært på kino flere ganger, så han vet hva det innebærer, men jeg får se om vi drar på den eller ikke:)

HI

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ja, jeg så det etterpå at det ikke var du som skrev det, HI. Hadde bare ikke tid til å gå inn å rette det.

"Denne eventyrfilmen inneholder enkelte scener som kan fremstå noe truende og dramatiske. Til tross for dette antas filmen ikke å være skadelige for barn under syv år da disse scenene er kortvarige, og foregår innenfor en trygg rammefortelling."

Det sies jo at filmen skal passe, men samtidig har det jo blitt sagt at denne filmen skal være litt mer action-fylt enn den gamle. Hva nå det innebærer. Jeg har planer om at vi skal se den, men jeg har ikke bestemt meg for hvem som får være med.

Skrevet

Håper da virkelig ikke den har aldersgrense 7 år, for vi har bestilt billetter og skal ha med 4-åringen!!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Om den har syv-årsgrense er den likevel åpen for barn ned til fire år i følge med voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...