Gå til innhold

enkelt eller dobbelt vaffeljern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ønsker meg til jul, men hva anbefaler dere av de to typene?

Anonym poster: 7bb526095f2fb648008027242d132b80

Skrevet

Definitivt dobbelt, det halverer tiden du må steke for å mette ungeflokken ;)

Skrevet

Har dobbelt selv og veldig fornøyd med det. Går jo dobbelt så fort å steke da...

Anonym poster: 5390c2f97fa7078832d78c80503a159a

Skrevet

Dobbelt, hvorfor bruke dobbelt så lang tid på å steike? :)

Skrevet

Dobbelt

Anonym poster: 7d755cda01a066579ac4bd44c3d9cba2

Skrevet

Har ikke noen god erfaring med doble jern jeg. Brukt dem på besøk, på jobb, på forrige jobb, hos mamma.... Det renner alt for lett røre ut av dem, og søler til selve jernet og bordet det står på. Mens mitt enkle jern steker finere vafler, og har en slags forhøyning rundt vaffelen, så det blir gode vafler med mye mindre gris. Synes ikke stekingen tar så mye tid uansett jeg, men så steker jeg ikke litervis med røre heller da. Og når man slipper å stå å skrubbe fett og størknet vaffelrøre etterpå tror jeg tiden går opp i opp;-)

Anonym poster: 3399efb0735dce6c5afec465d90e3f36

Skrevet

6 for dobbel, 1 imot.. da er det opplest og vedtatt. ønsker meg dobbelt vaffeljern :)

Anonym poster: 7bb526095f2fb648008027242d132b80

Skrevet

Jeg har aldri sett dobbelt jern med ordentlige hjerter, bare 4 "firkantede" hjerter.

Det må være 5 fine hjerter, så da må det bli enkelt, og heller ta lenger tid.

Skrevet

Mitt doble har fem skikkelige hjerter ihvertfall. Ikke griser det heller, eneste griset er det jeg lager med øsen mellom bollen og jernet ;)

Jeg kommer aldri til å gå tilbake til enkelt.

Anonym poster: ba0b684f22aa93ea473bc244bac40227

Skrevet

Jeg har aldri sett dobbelt jern med ordentlige hjerter, bare 4 "firkantede" hjerter.

Det må være 5 fine hjerter, så da må det bli enkelt, og heller ta lenger tid.

Mitt doble har 5 fine hjerter <3

Opplever forresten ikke at det griser mer enn med enkelt jern.

Anonym poster: 7d755cda01a066579ac4bd44c3d9cba2

Skrevet

Jeg har det doble fra Clas Ohlson, det her fem hjerter og griser ikke, men selve vaffelplatene er litt små.

Skrevet

Kjøpte nettopp wilfa dobbel. Godt fornøyd!! 5 hjerter. Ingen gris:) og dobbelt så raskt :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har enkelt vaffeljern, og HATER det, ønsker meg dobbelt til jul ;) Er slitsomt å steke mange vaffler, når man kun kan steke en og en plate, å mette de som vil ha, det tar tidmed enkelt, unger blir lett grinete osv.. Og la oss ikke gå inn på hvordan det er å skulle servere VARME vaffler til gjester med enkelt :-p

Skrevet

Vi har dobbelt vaffeljern fra InVite. 5 hjerter, flotte vafler, kjapt å steke.

Skrevet

Har dobbelt fra obh og er veldig fornøyd :D

Det går litt fortere, men du må være obs på hvor mange watt det er hvis du vil at det skal gå dobbelt så fort. Har ofte med mitt dobbelte til min far som har enkelt når vi skal steke masse masse vaffler, og det går ikke fullt dobbelt så fort :)

Skrevet

Har enkeltjern fra wilfa. Vaflene blir STORE og gode og tar kort tid å steke. Savner ikke dobbeltjern (tar stor skapplass og brukte lenger tid på å steke..)

Skrevet

Anbefaler forresten wilfa!!! Aldri smakt bedre vafler enn med dette jernet ;)

Skrevet

Henger meg på dobbelt jeg også, men så bruker vi vårt ofte og er mange (steker faktisk ca 2 liter røre hver gang ;) ). I motsetnign til en del andre på tråden så foretrekker jeg jern med bare 4 hjerter, synes det er enklere å brette vaflene da. Vi lager ganske sunne vafler som ungene får til kvelds ca en kveld i uken + da nok til lunsj til dem dagen etter, og da er det greit å kunne brette dem lett :) Jeg ønsker meg ett til dobbelt jern til jul. Synes det vi har nå er så tregt, så det tar lang tid å steke selv om det er dobbelt.

Skrevet

Enkelt wilfajern har forresten store plater med 6 hjerter.

Skrevet

Leste en Forbrukertest om dette før jul i fjor da jeg lurte på det samme. De testet alle de kjente merkene og testen viste at det ikke er særlig raskere med dobbeltjern da steketiden er lengre. Smakstesten viste også at enkelt jern kom best ut (med samme røre), men det kommer sikkert an på hvordan man liker vaflene, sprø eller myke. Steketemperaturen i de doble jerna var ofte ujevne.

Konklusjonen var at enkle vaffeljern kom best ut, spesielt ett fra wilfa som lager store vafler og som er litt krum på midten slik at røren ikke renner ut.

Dum som jeg var ønsket jeg meg likevel et dobbelt jern og fikk det som fikk best i test av de doble (wilfa), og dyrt var det også. Jeg er ikke fornøyd! Svigermor kjøpte seg det store fra wilfa og får alltid perfekte vafler!

Skrevet

Vi har dobbelt, og er kjempefornøyd! 5 hjerter å mye mindre gris enn det enkle.. (det har jo også noe med hvor mye røre man putter oppi jernet også da).

Skrevet

Dobbelt er veldig praktisk, siden det går mye fortere og steke :D Kan anbefalle det dobble fra Clash Olsen, kjempebra vaffeljern til en billig penge. Hadde det dyre som var best i test, men det fra clash olson er faktisk bedre :) Tror jeg betalte 300 kr for det :D

Skrevet

Enkelt er vaffelkos, dobbelt er serieproduksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...