Gå til innhold

Servering på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha visning av leiligheten vår på tirsdag. Er det vanlig å servere noe ved slike visninger? Var på en visning selv der det ble servert boller, men ellers har jeg ikke sett noen gjøre det. Er det lurt eller ikke lurt å gjøre?

Anonym poster: b8f76ad60b4a6981c5fdc11a55af6bd3

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hæ? var ikke hjemme når vi hadde det engang jeg. Du får sette frem en bolle twist

Skrevet

Aldri opplevd å få noe servert på visning. Har vært på en del visninger,

Anonym poster: 3904f3f47a177d89676e8ff51fde039a

Skrevet

Kjempe lurt å servere noe som lukter hjem, familie, hygge, kos og god stemning. Som vafler eller boller. Det lukter skikkelig hjemmekos og der det lukter hjemmekos kan flere tenke seg å bo :)

Anonym poster: cc2884d8e18b0c8648aabf9ff82661a6

Skrevet

Har aldri fått noe servering på visning. Sett fram ei mugge med vann;)

Skrevet

Vanlig er det ikke, men har du tid og ork så er det jo bare hyggelig med nybakte boller. Det skaper jo også en fantastisk lukt i huset.

Anonym poster: 4d472e80aeebccff85ceb9422e60bf4b

Skrevet

Har ikke vært ute for det og ville ikke satt pris på det.

Jeg ville følt det påtrengene. Når jeg ser på hus vi jeg helst ikke at de som eier det er der. Vil heller møte en megler.

I tillegg er jeg skeptisk til mat fremmede lager i sitt eget hjem (hygiene under matlagingen)

Anonym poster: 8bdd0ba81197eaf064cffa93700070b4

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hadde jeg kommet på en visning hvor det luktet boller eller vafler hadde jeg lurt på hva slags lukt de prøvde å skjule... Og hadde jeg fått servert noe, hadde jeg følt det svært påtrengende og hadde nok snudd temmelig fort.

Leiligheter / hus skal ikke lukte hjemmekos, men rent og godt. Egentlig synes jeg ikke at eierne bør være hjemme under visning. Det er mye mer behagelig å kikke rundt og snakke sammen når man ikke trenger å ta hensyn til eierne.

Skrevet

Har tenkt på en bolle twist selv. Hygienen er grei og lukta skal ikke akkurat dekke over noen vond lukt, men ser poenget. Jeg skal heller ikke være hjemme, mannen skal fordi megler bad om det.

Takk for svar!

HI

Anonym poster: b8f76ad60b4a6981c5fdc11a55af6bd3

Skrevet

Jeg foretrekker også at eierne av hus/leiligheter jeg ser på holder seg langt unna når det er visning.

Har mange dårlige opplevelser med overivrige eiere som prøver å selge boligen sin med misforståtte råd, det jeg opplever som masing ift å fremheve det en selv synes er bra med boligen (elendig ide, man kan aldri vite hva de på visning ser etter) osv. Var bl.a. å så på en leilighet for noen år siden hvor eierne hadde fått bygget "spesialtilpassede" bokhyller med en slags sofaordning i, som vi syntes var helt grusom. Selgeren forfulgte oss (siden vi var de eneste på visning akkurat da) og maste og maste om dette "fantastiske" bokhyllesystemet så mye at vi ble drittlei og gikk uten å ha sett ferdig.

Folk på visning kan også føle det ubehagelig å stille kritiske spørsmål ang leiligheten (til megler) når eierne er til stede, da det kan føles kleint.

Anonym poster: 5331f899d2f87bada1a03e159f4f66d4

Skrevet

Mange delte meninger. Selv har vi veldig gode erfaringer med selv å være til stede på visningene, samt servere kaffe/te og muffins/kjelde.

Lykke til!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Den dagen jeg skal selge huset, skal jeg sette fram ei stor kanne kaffe, pappkrus og ei stor skål med sjokkis. Innpakket, vel å merke, slik at det ikke blir ekkelt etterhvert. Søplebøtte til pappkrusene på et dertil egnet sted. Håper at det bidrar til at besøkende tar seg god nok tid til å se "alt" og gjøre seg opp en fornuftig mening. Selv skal vi ut av huset, skal ikke klenge på dem som kommer for å se, nei. Det er no' ornt'li herk når huseier er hjemme mens det er visning.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Ikke lag noe som lukter ... da ville jeg bare tenkt at her prøver dere å kamuflere noe.

Og jeg er helt motsatt av de fleste ser jeg. Visninger der eier ikke er hjemme er omtrent uinteressant for meg. For jeg spør og graver om nærområde, skoler, strømforbruk på boligen osv. og det er veldig sjelden meglerne klarer å svare skikkelig (selv om de er nogenlunde kjent i området har de ikke erfaring med å bo der).

Så, rydd og vask før visningen og la megler og mannen din svare på det som måtte dukke opp av spørsmål. Det holder i massevis ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...