Gå til innhold

Har egentlig planlagt ks på torsdag men....

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært på enda en UL hos enda en ny lege på ahus, så mente hun at tverrleie ikke var årsak nok for å få planlagt KS og hadde allerede satt meg opp til følgende :

mandag: stripping

Tirsdag: planlagt KS "kurs" på ahus

Onsdag: time til enda et snuforsøk samt ta vannet/sette i gang fødsel dersom jeg er moden ..

Torsdag: planlagt KS

Så spurte jeg hva om jeg ikke er moden da? Nei det måtte man "bare ta som det kom".....så jeg sa du sletter IKKE min planlagt KS time på torsdag, det er jo det som er planen her....nei da skulle den beholdes enn så lenge...

Hvordan kan alle legene der borte ha forskjellig formening om hva man skal gjøre med en baby som har vært i tverrleie hele svangerskapet? Hun har blitt forsøkt snudd og snudde seg tilbake minutter etterpå...jeg har hastesnitt bak meg og de fleste legene samt jordmor sa da gjør alt for å unngå igangsettelse ....mens legen i dag som og snakket med en overlege mente at igangsetting er det beste alternativet her, og at ved start av fødsel ville "uansett babyen sikkert snu seg av seg selv" ....hvorfor skal jeg da inn å snu? Jo fordi den legen som snur sa at hun har såå god plass at hun IKKE vil snu seg av seg selv bed fødsel...og han som satt opp KS sa at tverrbabyen er så på tvers at hun skal ut med ks, og at babyene som regel ikke snur seg.......

Jeg blir GAL!! hva skal man forholde seg til? Til syvende og sist bestemmer jeg, jeg har fått innvilget KS , men skulle selvfølgelig ønske en normal fødsel, men etter et lurt traumatisk KS sist så vil jeg heller ha planlagt KS enn å oppleve det igjen.......litt rådvill her jeg nå.....

Fortsetter under...

Stå på ditt og gjør det du synes er best for deg selv. Jeg hadde ikke latt de herse sånn med meg, og hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg valgt å gå for det planlagte ks. Ikke fordi jeg tenker at det er mer lettvint, men jeg tenker at du da har du noe å forberede deg mentalt til. Tverrleie er ikke noen gunstig situasjon og ikke bra for verken deg eller lillejenta om du er stresset. Har aldri hørt at de bare plutselig har snudd seg når man tar vannet, er jo grunn til at de tar KS når det er sånn. Har hvertfall lært fra sist at jeg skal være litt mer krass denne gangen, kommer jo tydeligvis ingen vei noen steder hvis man viser at man er bøyelig.

Nei da er det nok ikke henne, hun er hadde kort lys bob, men det er 4 år siden da. Men hun var og som du beskriver, gikk tilbake på det den forrige legen hadde sagt. Skikkelig forvirrende. Skjønner ikke hvorfor de skal holde på slik, tverrleie er jo klart keisersnitt grunn og når de atpåtil har prøvd å snu og det har mislyktes, så skjønner jeg ikke hvorfor de skal dra strikken så langt at den kanskje til slutt ryker, så det ender med haste ks alikevel og en mye mer stressende opplevelse både for deg og babyen.

Annonse

Ja det jeg tenker og...jeg sa til henne at noe av grunnen til jeg ønsker roligere forhold denne gangen er at jeg måtte gå til psykolog i Barsel perioden sist pga hastesnittet ....vanligvis er jeg meget bestemt og lar ingen rokke ved meg, men jeg er liksom så sliten nå på slutten.....jeg møter opp på mandag og ser hva denne legen sier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...