Gå til innhold

Søknad på en fast stilling der jeg nå har vikariat. Noen som har tips til formulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på et lokalsykehus i et vikariat for tiden. Har jobbet der siden jeg ble ferdig utdannet (ca 5 mnd nå), og trives vedig. Det blir utlyst stillinger (faste) , og har fått tips fra min avdelingsleder om å søke på disse. Men det går igjennom jobbnorge.no, så søknaden må jo være formell.

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg på hvorfor jeg har lyst på stillingen/hvorfor de bør ansette meg. Ordene strekker liksom ikke helt til å jeg synes det blir så "svevende". Har lyst til å uttrykke meg at jeg trives veldig godt og gjerne kunne ha tenkt meg et langsiktig arbeidsforhold der, men er redd det skal bli sett på som "rævslikking". Det er sikkert helt feil tankeang men er så redd for at jeg ikke skal få den stillingen på grunn av at jeg ikke får formulert/formidlet mine kvalifikasjoner og ønsker om å være der godt nok.

Noen som skjønner hva jeg mener?

Malen jeg til nå har skrevet lyder slik:

Jeg så deres stillingsutlysning på jobbnorge sine internettsider.

Jeg er en kvinne på 25 år. Er gift, og har en sønn. Bor (bosted). Har gått sykepleierdutdanningen ved (Høgskolen jeg har tatt utdanningen), og ble ferdig utdannet juni 2012.

Jeg har siden jeg ble ferdig utdannet jobbet som vikar ved (Avdelingen jeg jobber). Først som sommervikar, deretter gikk jeg inn i et 60 % vikariat som jeg fortsatt er i.

Jeg trives veldig godt på (avdelingen jeg jobber), både med de arbeidsoppgaver jeg utfører og det gode arbidsmiljøet som er rundt. Jeg ser for meg

et langsiktig arbeidsopphold på denne avdelingen, om jeg skulle få en fast stilling.

Jeg vil si at mine nøkkelkvalifikasjoner er at jeg er blid, pålitelig ansvarsbevisst og hardt arbeidende. Jeg trives å jobbe med og for mennesker, og fungerer fint både i gruppe og alene. Jeg jobber hardt for det jeg tror på, og gir mye av meg selv for den andres beste.

Er det noe mer dere lurer på kan jeg nåes på telefon 00000000 eller epost [email protected]

Mvh Kari Normann

Går det ann å ha det noe slik? Hva ville dere ha lagt til/tatt bort eller endret formuleringen på?

Anonym poster: e0bc0b2faab4f5fac78dbdbeff43f05f

Fortsetter under...

Skrevet

Synes det hørtes bra ut jeg :)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

For det første så må du skrive i søknaden at du faktisk søker stillingen. Det holder ikke bare med at du har sett utlysingen. ;-)

Dessuten bør du ha en overskrift, f.eks. SØKNAD PÅ STILLING SOM SYKEPLEIER, REF.NR. XX/XX (går ut i fra at det er oppgitt et ref.nr. i utlysingen...)

Det siste avsnittet ditt høres også litt "snurt" ut, syns jeg. Jeg ville kanskje heller skrevet noe i retning av "Hvis det er ønskelig gir jeg gjerne utfyllende opplysninger, ta kontakt på tlf. xxx xx xxx."

Lykke til med søkinga - det du har skrevet i mellom innledning og avslutning er veldig bra. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...