Gå til innhold

Hvilken prevensjon har dere valgt?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til legen neste uke for å velge prevensjon, og er kjempe usikker på hva jeg skal velge. Er 6 uker siden jeg fødte.

Vi brukte 2 år på å bli gravide, så er også redd for at prevensjon kan ødelegge for neste mann.

Så lurer litt på hva dere bruker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988739-hvilken-prevensjon-har-dere-valgt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker minipillen Cerazette. Har brukt p pille i mange år før jeg ble gravid med første og andremann, er kjempe fornøyd, og ble gravid med en gang jeg sluttet på pillen, men p pille kan man ikke bruke når man ammer, men minipillen kan man bruke. :-)

Er traumatisert etter fødsel, så klarer ikke tanken på å bli gravid nå :)

Men redd det skal bli problemer igjen når vi er klar for nr 2. Var 2 mnd unna prøverør, men klarte å bli gravid til slutt med Pergo :)

Annonse

Her blir det snipp snipp på mannen :) Vi er så definitivt ferdig med å få barn, så da er det like greit å gjøre det slik.

Hvis du er redd for hormoner og at det skal påvirke sjansene til å bli gravid senere så er kanskje kobberspiral noe for deg?

Gjest Filifjonka

Kobberspiral vet jeg ikke hva er. Men det skal jeg se nærmere på.

Er redd for hormoner ja.

Kobberspiral er den gammeldagse spiralen. Den avgir ikke hormoner, men hindrer det befruktede egget fra å feste seg i livmoren. En bivirkning av denne kan være økt blødningstendens.

Gjest Filifjonka

Det er jo slett ikke helt sikkert at du får større blødning, altså, men det er veldig vanlig. Selv måtte jeg ta den ut etter et par måneder fordi jeg blødde så mye at jeg omtrent måtte sitte på do en uke til ende. Brukte doble nettbilder og de aller største tampongene samtidig, og måtte skifte alt sammen minst en gang i timen. Og vondt gjorde det også...

Annonse

Med dine "ønsker" ville jeg også gått for kondom. Har så lite lyst til å bruke noe med hormoner selv. De siste 6 årene har vi satset på hoppe av i svingen/sikre perioder. Det har funka supert for oss da begge barna våre har vært klaff i første pp. Men så har det heller ikke vært krise om det skulle skjedd et uhell.. Nå derimot er vi ikke så sikre på om vi vil ha en tredjemann så vi får se...

Mellom nr to og tre hadde eg kobber spiral.. Veldig fornøyd, eg blødde bitte litt mer men ikkje noe stress.. Og siden eg blødde bitte litt mer så varte det bare i fire dager... Har ennå ikkje begynt på prevensjon men skal inn på fredag og sette inn kobber spiral.. Blei gravid etter en mensen etter slutt på spiral. Veldig fornøyd... Så eg vil anbefale den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...