Gå til innhold

Da har jeg vert på min første modningsakupunktur time :)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Jeg ringte i dag og fikk time i dag! :)

Jeg kom å hun snakket litt med meg å spurte om hun kunne sjekke modning for hvilke nåler(?) hun skulle bruke :)

Jeg sa selvfølgelig ja! Hun sa at den var midtsentrert(?), fortsatt litt lang, så fikk hun inn en finger og kunne ta på baby sitt hode :) noe som var veldig positivt som hun sa var at baby sitt ode lå kjempelangt ned og presset virkelig på.

Hun stakk noen nåler her og der, så håper virkelig disse er med på å modne meg enda mer :) hvis ikke blir det sengekos og bryststimuli for fullt her :)

Hvordan er deres opplevelse med akupunktur? Hjalp det fort, måtte det mange timer til eller ingen virkning? :)

Fortsetter under...

Så godt å høre at babys hode var langt nede da. Det bidrar jo til kjappere modning?

Her er baby rundt omkring i magen, og da føler jeg at det går litt tregt iom det ikke blir noe "stimuli" inneifra, om du skjønner.

Spennende å se hvilke reaksjoner du får ;) Du har nok lest om mine :P

Skulle ønske jeg kunne fått en til å sjekke modning, angrer for at jeg ikke går til JM nå ja...

Gjest Mammantil2prinser

Så godt å høre at babys hode var langt nede da. Det bidrar jo til kjappere modning?

Her er baby rundt omkring i magen, og da føler jeg at det går litt tregt iom det ikke blir noe "stimuli" inneifra, om du skjønner.

Spennende å se hvilke reaksjoner du får ;) Du har nok lest om mine :P

Skulle ønske jeg kunne fått en til å sjekke modning, angrer for at jeg ikke går til JM nå ja...

Ja skulle ønske det bare sa pang så var jeg igang! :) Hehe..men jordmor hadde ikke trua på det da, å heller ikke jeg :/

Ja jeg elsker denne jordmoren, gikk til henne litt med første. Men så sluttet hun og ble privatjordmor. Helt fantastisk! :) så at hun spurte om det med sjekking av modning var jeg totalt uforberedt på. Men bare hoppet i det, vet jeg hadde treger hadde jeg sakt nei :P

Gjest Mammantil2prinser

Hvor langt er du på vei? Vurderer å ringe på mandag, men er 37 uker da og lurer på om det er for sent..

Håper det har virkning på deg :)

Det er nok ikke for seint, tror faktisk det varierer fra sted til sted hor tidlig du får begynne også. Der jeg var sto det fra uke 38. Jeg er 37+5 idag :)

Når jeg kom sa hun at hadde jeg vert under 34 uker hadde ikke hun hatt kompetanse til å kunne sette nåler på meg.

Så du er i hvert fall ikke for seint ute :) det er jo modning, å det begynner de jo ikke med for tidlig da de ikke vil trigge frem for tidlig fødsel.

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Hvordan bestiller man time? Eller det er vel kanskje for sent for meg nå, med to dager til termin...? Ooooorker ikke vente lenger!

Håper det har virkning på deg! :)

Jeg bare ringte :) du kan jo ringe til fødestedet ditt å spørre der? Vet de gir akupunktur der også :) Du blir nok satt rett på de veldig effektive nålene når du er rett ved termin :)

Til de som lurer på om det er for sent:

Jeg tror aldri det er for sent å ta akupunktur :)

Det er bedre jo modnere du er, fordi da kan det ha mer effekt. Denne gangen vet jeg at jeg ikke var moden og det har tatt lang tid. Men jeg har tro på at det har bidratt til veldig modning da jeg har merket så mye etter behandling (1-2 døgn etter)

Mens med førstemann jeg prøvde det på så startet jeg i uke 37. Tok to timer med modning og en litt mer for rier, og da fødte jeg. Fikk Rie på benken med nålene i ;)

Så, go for it!!

Og ikke minst har jeg tro på at det forenkler fødselsforløpet. 1 mann med akupunktur: 3 timer på sykehus, 2 mann med akupunktur: 2 timer på sykehus. Så fikk jeg en til uten å ha brukt akupunktur: 5 timer på sykehus!

Så det blir moro å se nå :)

Har vært på min fjerde modningsalupunktur idag. Kjenner d veldig i både mage og rygg nå, akkurat som d tar tak, selv om d ik er noen rier enda. Er 39+2 idag. Blir en spennende helg. Skal tilbake mandag om ik fødsel er i gang.

Gjest Mammantil2prinser

Jeg også har faktisk mye mer tak i magen. Men tror bare det er fordi hun har fiklet oppi der. Å blir kjempeglad med hvert dobesøk å det er brunt på papiret! :) Hehe...hååååper virkelig at jeg modnes mer og mer nå :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...