Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Skal ha fest hvor det kommer ca 25 stk, og jeg tenkte å lage tapas. "Problemet" er at dette skal være overraskelse for min mann i forbindelse med en spesiell anledning, og jeg kan derfor ikke lage mat til 25 stk rett før, da kommer han jo til å skjønne det Så jeg tenker at jeg begynner litt før, og fryser ned porsjonene, har en stor fryser i boden, og det er svært sjelden han titter oppi der, så tror ikke han kommer til å oppdage det! Har dere tips til tapasretter jeg kan fryse ned i store porsjoner? Tenkte hvertfall på focaccia, og kjøttboller? Og ellers annet jeg kan lage?? Anonym poster: 003652c7e402c606302b0cfaf0358196
Leb76 Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Har du sjekket matprat.no? Der finner du mange oppskrifter på tapas. Jeg pleier å lage scampi i sweet chili saus, det går superraskt, så det kan du nesten lagre etter at folk har kommet. Jeg pleier også å lage kyllingspyd med peanøttsaus. Spydene kan vel sikkert fryses? De andre tingene jeg lagre er jeg usikker på om kan fryses...
MrsMilla Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Snakk med en nabo eller liknende - kanskje du kan låne kjøkkenet og lagringsplass der et par timer? Eventuelt snakk med en kompis av mannen din og få ham til å holde mannen din borte fra heimen noen timer :-) Jeg hadde overraskelsesfest til mannen min for noen år siden, da laget jeg hjemmelaget pizza til samtlige. Åtte pizzaer.... Stod på gulvet og kjevlet faktisk. Fikk en god venn av mannen min til å ringe ham og få ham dit fordi han "trengte hjelp til å fikse plattingen"..... Da han kom hjem var alle samlet der - og kompisen kom rett etterpå!
MrsMilla Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Oliven - rett fra glass halve avokadoer med reker i aioli stekte små poteter (med salt i ovnen) Litt ferdig-tapas fra butikken serranoskinke og annen spekemat halve maiskolber biffstrimler i saus Grønnsaker som er oppkuttet i strimler og servert i boller/glass eller likende Asparges og ridderost med serranoskinke rundt - festes med tannpirker
Spiffie Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Klippfiskboller (bolignos) og krydrede små fiskekaker (f.eks. thaiinspirertr bør kunne fryses, så kan du ha manchego, spekeskinke, chorizo, oliven og andre ting som ikke må tilberedes. God tomatsaus til f.eks. kjøttboller eller båtpoteter tåler og en tur i fryseren. Saltbakte mandler holder seg i tett boks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå