Gå til innhold

Embryoglue og to egg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får vi gratis embryoglue ved et fryseforsøk? Hva koster et innsett av fryseegg? Hvor mange forsøk må vi ha (jeg er 29 år) før vi får sette inn 2 egg? Hva er deres erfaring? Håper dere kan hjelpe meg Anonym poster: bbb2d141be0fa45dc21b4bd4d0d3819d

Det kommer vel an på om du holder til på offentlig eller privat klinikk...

Embryoglue koster 1500 kr på Hausken. Hvordan det fungerer med offentlige forsøk vet jeg ikke.

Pris på innsett er også ulikt om det er offentlig eller privat, og det varierer vel fra klinikk til klinikk.

To egg eller ikke: tror det også kommer an på klinikken, og om det er privat eller offentlig. Jeg har inntrykk av at det er ulik praksis rundt omkring.

Holder du til på st.olavs, så får du ikke sette inn 2 egg i din alder.

Eh, jeg er 23 år, var 22 når vi startet og fylte 23 i sommer. Samboer fylte 21 år i sommer å vi får sette inn 2 egg vi. Har fått det fra starten... Så tror ikke det handler om alderen, men situasjonen...

Tror de fleste sånn i regelen ikke setter inn to egg før man har bikka 35, men at om det er noe spesielt, så kan man få det gjort likevel. Jeg trooor jeg fikk legen min litt på gli sist, og jeg er 33 :P Så skal mase meg til det neste gang.

Embryo glue er legene veldig uenige om... mange syns det bare er bullshit, selv om de sier det på en finere måte ;)

Jeg er 32 og har fått satt inn 2 egg hver gang (2 forsøk). Jeg holder til i haugesund, og policyen der er i utgangspunktet 1 egg inn på de to første forsøkene og 2 egg inn på 3 forsøk og ved frys. Men vi har ikke prima kvalitet på varene våres, og for derfor 2 inn for å øke sannsynligheten for at vi lykkes. Jeg har spurt om å få embryoglue på vårt siste forsøk, og de skal vurdere det. Siden det var offentlig, delte de ikke ut embryoglue i hytt og vær.

Annonse

akpa, er det ved st.olavs? Ja det er jo sant at dei gjør det sikkert i spesielle tilfeller, ikke tvil i det, men st.olavs har det ryktet å ikke gjøre noe som helt av dei tinga som blir gjort ved private forsøk.

Jeg kan jo fortelle om meg - var vel 36 vi starta ved st.olavs. Har endometriose (mye) og helt tette eggledere og mannen har noe nedsatt kvalitet (dårlig beveglighet og få friske til tider). Vi har hatt 7 forsøk, bare ved det siste ferksforsøket fikk vi sette inn 2 egg. Har ikke resultet i et barn. Så man kan bare lure på hvorfor vi ikke ha fått 2 hver gang. Er noen egg på frys igjen der, men har ikke trua på dem mere jeg. Kunne tenkt å prøvd blodfortynnende, men det er jo ikke snakk om å prøve noe som jeg ikke trenger sier legen! Jeg tror det blir hausken snart på oss. Og jeg er 38 om 6 månad.

akpa, er det ved st.olavs? Ja det er jo sant at dei gjør det sikkert i spesielle tilfeller, ikke tvil i det, men st.olavs har det ryktet å ikke gjøre noe som helt av dei tinga som blir gjort ved private forsøk.

Jeg kan jo fortelle om meg - var vel 36 vi starta ved st.olavs. Har endometriose (mye) og helt tette eggledere og mannen har noe nedsatt kvalitet (dårlig beveglighet og få friske til tider). Vi har hatt 7 forsøk, bare ved det siste ferksforsøket fikk vi sette inn 2 egg. Har ikke resultet i et barn. Så man kan bare lure på hvorfor vi ikke ha fått 2 hver gang. Er noen egg på frys igjen der, men har ikke trua på dem mere jeg. Kunne tenkt å prøvd blodfortynnende, men det er jo ikke snakk om å prøve noe som jeg ikke trenger sier legen! Jeg tror det blir hausken snart på oss. Og jeg er 38 om 6 månad.

Ja, det er ved st.olav..:) var legen som sa at vi måtte ta stilling til om vi ønsket dette ved første samtale..:) da hadde ikke vi tenkt den tanken heller, men ble fort enige om at vi skulle det.. Har desverre aldri fått 2 egg for å sette inn, men håper på det nå på siste forsøk.:-)

Fikk også embryoglue sist, noe vi ikke betale for, og jegble gravid nær vi brukte det:) vet ikke om det var pga det, eller en lege som var mye mye mer nøye enn første gang.. Han som satt inn sist tror jeg beukte 10 foesøk for å få plassert den plastikk spissen på rett plass før han var fornøyd og satte inn egget:)

Takk for svar:) holder til hos st.olavs:)

Er de så strenge altså??

Jeg har en uforklarlig barnløshet.

Prøvd i mange år, hun var veldig grei hun sykepleieren jeg pratet med sist, hun skulle skrive på en lapp at jeg ville sette inn 2 egg og ha embryoglue. Så da får jeg bare se da hva st olavs finner ut:)

Hååååper så inderlig at jeg får sette inn 2 egg!!!!

Jeg har bedtemt meg for å hoppe over forsøk i desember om det ikke funker denne angen. Så da vil jeg ha 'dobbel sjanse' 2 forsøk i ett på rappen..... Håpehåperrr!!:))

Anonym poster: bbb2d141be0fa45dc21b4bd4d0d3819d

Gjest Trulte med to små

Det er tydeligvis forskjellig praksis rundt omkring ang et eller to egg inn.

Jeg begynte med ivf forsøk for et år siden og var da 36,5 år. jeg har mulig noe endometriose, en tett eggleder, har hatt en grad av PCOS, men har det ikke lengre, mannen hadde noe nedsatt kvalitet, men det er blitt bedre :) så ting kan jammen forandre seg.

Pga av alle disse tingene fikk jeg inn 2 egg alle gangene, dvs på 4 forsøk.

Jeg ble gravid på det 4 nå og er 5+5 i dag. Denne gangen fikk jeg også albyl-e som er blodfortynnende. Umulig å si om dette er det som måtte til for meg, men jeg har to SA bak meg og over 7 år som prøver før ivf ble satt igang.

Jeg holder til i Porsgrunn.

Jeg ønsker deg masse lykke til! :)

Annonse

Gjest Trulte med to små

Tusen takk:))

Men på hvilken måte skal blodfortynnende medesiner hjelpe til på ivf?

Guuuri meg, hadde det bare vært en fasit:)

Blodfortynnende skal øke blodgjennomstrømningen i livmoren visstnok.

De sa til meg at dette ikke er bevist at hjelper, men at det ikke er farlig å prøve.

Tror likevel mange har hatt nytte av det.

Jeg er noe overvektig og "frodige" damer har litt mindre blodsirkulasjon mente en sykepleier jeg snakket med på klinikken.

Jeg har mast mange ganger om blodfortynnende ved st.olavs. Dei gir ikke uten at man tar blodprøver og "beviser" at man trenger dem. Har hatt en SA i uke 5+, en MA i uke 9+ og en kjemisk. Jeg sa på telefonen at jeg vil ha dei ved det siste forsøket nå (vi har hatt 7 der ved dem), hun sa at hun skriver det opp, men jeg tror ikke jeg får. Blir som vanlig at han sier, det ikke bevist at det kan hjelpe!

Det eneste jeg kunne mase meg til var prednisolon. Har brukt den ved noen forsøk.

Gjest Trulte med to små

Jeg har mast mange ganger om blodfortynnende ved st.olavs. Dei gir ikke uten at man tar blodprøver og "beviser" at man trenger dem. Har hatt en SA i uke 5+, en MA i uke 9+ og en kjemisk. Jeg sa på telefonen at jeg vil ha dei ved det siste forsøket nå (vi har hatt 7 der ved dem), hun sa at hun skriver det opp, men jeg tror ikke jeg får. Blir som vanlig at han sier, det ikke bevist at det kan hjelpe!

Det eneste jeg kunne mase meg til var prednisolon. Har brukt den ved noen forsøk.

Så dumt at det skal være så vanskelig for deg da! Litt rart at du ikke kan få prøve blodfortynnende i håp om at det kan hjelpe.

Ok, det er slik det henger sammen ja. Synd at du ikke skal få det da.....:/ du får bare mase og mase:) så får vi håpe de gir seg til slutt:)

Trener hver dag jeg nå for å forbedre og øke blodsirkulasjonen, så får jeg bare håpe det hjelper:)

Er det bevist at embryoglue funker da? Er det noen statistikk på dette elle noe?

Ser noen her oppe skriver at legene er uenige om dette......er det rart vi er forvirret??:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...