Fuglemamma <3 Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Tenker da på utenom det man pakker til vanlig.. Helsekortet er pakket , og litt førstehjelpsutstyr .. Noe mer?
Kanelbulle Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Hvis du er langt gangen er det lurt å ha med dokumentasjon fra lege om at det er ok at du flyr. Har en kollega som ble kvar i London ettersom RyanAir nektet henne å bli med hjem igjen siden de syntes hun så ut som om hun var kommet lenger enn hun egetlig var. Alle flyselskaper har ulike regler for hvor lenge man får fly, og noen krever legeinntyg etter en spesifikk uke. Min kollega kom med neste fly etter at fastlegen fått fakset et inntyg!
Fuglemamma <3 Skrevet 9. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2012 Oi.. Det ante jeg ikke.. Jeg er 22/23 uker når jeg skal fly. Det er vel ok?
Kanelbulle Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Fra feks RyanAir sine sider: Når et ukomplisert svangerskap går inn i sin 28. uke, er vordende mødre pålagt å ha med seg et "i form til å fly”-brev godkjent av sin jordmor/lege. Det godkjente brevet skal være datert innen 2 uker etter din bestilte flyreise og fremvises enten ved bagasjeinnsjekkingen og/eller ved ombordstigningen. Ryanair forbeholder seg retten til å nekte en vordende mor å reise, hvis hun er over 28 uker på vei, og ikke kan fremvise et godkjent "i form til å fly"-brev fra sin jordmor/lege ved enten bagasjeinnsjekkingen/eller ved ombordstigningen.
Kanelbulle Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Så hvis du ikke ser ut som 28 uker går det sikkert bra
Oktoberbabyen Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Støttestrømper! Om du skal et varmt sted eller gå mye, så gjerne og sko som tåler at du hovner opp. Skal du til syden kan resorb være et greit middel å ha med. Det er brusetabletter med salter og stoffer du mister om du får diare
Fuglemamma <3 Skrevet 9. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2012 Støttestrømper og resorb- det skal fikses! Takk:)
Pink Penguin Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Støttestromper uten tvil. Uke 22/23 går fint når du skal fly. Det er uke 30+ som kan være et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå