Gå til innhold

Gyn sa tr var på vei i går - ClearBlue sier GRAVID i dag!!

Anbefalte innlegg

Så feil kan man tro. Trodde faktisk på gyn i går, om at tr var på vei. Men jeg har alltid hadd lettblødelige slimhinner og blødd på hver eneste GU.

Denne gangen trodde jeg på gynekologen, for det var ei ny ei jeg var til, altså hun var gammel og erfaren, men ny for meg ;)

Men.. da er jeg gravid da :) Tidlig selvfølgelig 1-2 sto det på testen, og etter menstermin blir det baby i slutten av juli :)

Måtte bare fortelle dere det, vil jo ikke si det til andre enn mannen og han er informert på jobb :)

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er også kommet akkurat like langt som dere, 4+0 på fredag og testet da gravid 1-2 på cb digital. Spennende, har noen laaaaange uker foran oss.

Her har jeg mye mensmurringer, stuptrøtt, og klarer ikke kaffe. Spent på matlysta framover, gikk en del ned i vekt sist i 1 tri. Kastet ikke opp, men mye uggen, null matlyst. Kjenner tendensene allerede, så spent på hvordan det utarter seg...

Så gøy 1+1 blir 3!!:) har du barn fra før altså? Vi får følge hverandre på juli2013 - blir spennende å slå følge med deg! Min største utfordring for tiden er at jeg allerede har lagt på meg 4kg siden El, så buksene begynner å bli veldig trang..:/ redd det kommer til å vises godt på meg før vi har tenkt å fortelle til nærmeste familie..:/

Har en gutt på 11 mnd, og hadde et håp om to tette. Men mange tanker selvfølgelig, spent på om bekkenet samarbeider denne gangen, det gjorde det ikke sist... Tror ikke jeg har gått verken opp eller ned i velt, marlysta er heller laber, men er jo helt sinnsykt oppblåst, og klarer ikke klær som strammer over magen. Er tynn fra før, og kom fort tilbake til "kroppen min" etter siste svangerskap, så spent på hvor lenge magen kan skjules...

Har du sagt det til noen du da største ønske?

Her vet lillesøster og min beste venninde det, ellers har mannen min lyst til å vente til uke 12 denne gangen også.

Har spottet litt rosa et par dager i forbindelse med en canestekur, det har heldigvis gitt seg nå, men tenker meg til legen i uke 6 og forhåpentligvis få henvisning til tidlig ul. Og så tenker jeg å ta en cb digital om en ukes til for å se at hcg stiger, blir jo så stresset når man ser rosa/brunt på papiret...

Formen er ganske fin, jeg hadde egentlig ingen symptomer. Bare litt mensmurring, men jeg trodde det vare tr på vei. Måtte bare sjekke fordi jeg tenkte å drikke vin i går, og der sto det faktisk gravid 2-3! Da var det bare å ta fram en hvit løgn til venninnene på kvelden, jeg er spent på om de gikk på den ;)

Første barn hos oss, så vi er veldig spente og nesten litt redde ;)

Jeg har jo drukket massevis med kaffe i det siste, så det blir det vanskelig å slutte med. Ellers tar jeg lett til tårene merker jeg..

Vi forteller det til foreldrene våre nå, men venter så lenge som mulig med resten. Men det er ikke enkelt i julebordssesongen og ikke minst jul!

Vi sees over i juli 2013 ja, det blir spennende tider framover :)

Har en gutt på 11 mnd, og hadde et håp om to tette. Men mange tanker selvfølgelig, spent på om bekkenet samarbeider denne gangen, det gjorde det ikke sist... Tror ikke jeg har gått verken opp eller ned i velt, marlysta er heller laber, men er jo helt sinnsykt oppblåst, og klarer ikke klær som strammer over magen. Er tynn fra før, og kom fort tilbake til "kroppen min" etter siste svangerskap, så spent på hvor lenge magen kan skjules...

Har du sagt det til noen du da største ønske?

Her vet lillesøster og min beste venninde det, ellers har mannen min lyst til å vente til uke 12 denne gangen også.

Har spottet litt rosa et par dager i forbindelse med en canestekur, det har heldigvis gitt seg nå, men tenker meg til legen i uke 6 og forhåpentligvis få henvisning til tidlig ul. Og så tenker jeg å ta en cb digital om en ukes til for å se at hcg stiger, blir jo så stresset når man ser rosa/brunt på papiret...

Så koselig!:) håper formen din blir bedre denne gangen!

Jeg er småkvalm hele dagen å må spise ofte for at det ikke skal bli værre. Klærne strammer veldig til meg også over magen, veldig ubehagelig.

Vi har ikke sagt noe til noen. Vil vente til etter uke 12 vi også. Men jeg har en mamma og storesøster som jeg redd vil avsløre meg før den tid, så vi vurderer å fortelle det lillejulaften om ikke vi er avslørt av dem før da.

Jeg spotter brunt utflod på mandag. På torsdag blødde jeg friskt rød/rosa hos gyn og hun trodde tr var på vei. Blødde også fredag etter samleie. Men vet jeg har lettblødelige/tynne slimhinner så jeg prøver å tenke at det er normalt. Vil ikke kontakte lege før om enda fire uker tenkte jeg. Skjønner du er bekymra og håper du får beskjed om at alt er i orden! Koselig at du har flere å dele dette med å snakke om - jeg får bare bruke dere her inne:)

Formen er ganske fin, jeg hadde egentlig ingen symptomer. Bare litt mensmurring, men jeg trodde det vare tr på vei. Måtte bare sjekke fordi jeg tenkte å drikke vin i går, og der sto det faktisk gravid 2-3! Da var det bare å ta fram en hvit løgn til venninnene på kvelden, jeg er spent på om de gikk på den ;)

Jeg har jo drukket massevis med kaffe i det siste, så det blir det vanskelig å slutte med. Ellers tar jeg lett til tårene merker jeg..

Vi forteller det til foreldrene våre nå, men venter så lenge som mulig med resten. Men det er ikke enkelt i julebordssesongen og ikke minst jul!

Du fant det ut på samme måte som meg du da:) måtte ta en hvit løgn i går jeg også, håper det ikke blir spørsmål med en gang nå:)

Koselig å fortelle foreldrene deres da!:) håper de blir glad!:)

Har du fortsatt ikke fått flere symptomer? Misunner deg litt må jeg si, for jeg sliter allerede en del med kvalme, oppblåst mage og er generell uvel - sliten og trøtt..:/

Du fant det ut på samme måte som meg du da:) måtte ta en hvit løgn i går jeg også, håper det ikke blir spørsmål med en gang nå :)

Koselig å fortelle foreldrene deres da! :) håper de blir glad! :)

Har du fortsatt ikke fått flere symptomer? Misunner deg litt må jeg si, for jeg sliter allerede en del med kvalme, oppblåst mage og er generell uvel - sliten og trøtt..:/

Nei, jeg føler meg ganske normal. Ikke veldig uvel ennå, men det kommer kanskje etter hvert :) Har vært plaget med oppblåst mage i det siste, og brystene er merkbart større, men ikke plagsomt ømme.

Foreldrene våre ble veldig glade! Og jeg gråt igjen, for 5.-6. gang i dag... Dette er slitsomt ;)

Tenk så lenge det er til jul! Vanskelig å ikke bli avslørt før det. Tenk at det vises på klærne hos dere to allerede, da må det jo føles veldig virkelig :)

Annonse

Spottet litt i 1 trimester sist også, så er egentlig ikke så eldig stresset så fremt det ikke tar seg opp. Virker som det har gitt seg nå, ikke sett antydning til spotting i dag, men uansett må man jo bare ta det som det kommer:)

Angående magen så håper jo den holder seg inne litt lenger, oppblåstmage føles ikke like fresht som gravidmage, og den kom ikke før i uke 17 sist...

Spent på om vi klarer å holde det skjult frem til uke 12, foreldrene våre på begge sider vet at vi ønsker to tette, og svigermor var tydelig på vakt da jeg takket nei til kaffe, hun vet jo hva hun skal se etter fra sist.

Det værste med formen til nå er vel egentlig at jeg er så usigelig trøtt, la meg 20.00 i går, men har i tillegg en gutt som sover litt urolig for tiden, og starter dagen mellom 05 og 05.30. Har bare lyst til å legge meg, tenker på senga det meste av dagen. Gleder meg til mannen kommer hjem og kan avlaste meg litt!

Du fant det ut på samme måte som meg du da:) måtte ta en hvit løgn i går jeg også, håper det ikke blir spørsmål med en gang nå :)

Koselig å fortelle foreldrene deres da! :) håper de blir glad! :)

Nei, jeg føler meg ganske normal. Ikke veldig uvel ennå, men det kommer kanskje etter hvert :) Har vært plaget med oppblåst mage i det siste, og brystene er merkbart større, men ikke plagsomt ømme.

Foreldrene våre ble veldig glade! Og jeg gråt igjen, for 5.-6. gang i dag... Dette er slitsomt ;)

Tenk så lenge det er til jul! Vanskelig å ikke bli avslørt før det. Tenk at det vises på klærne hos dere to allerede, da må det jo føles veldig virkelig :)

Så koselig å høre at nyheten ble godt mottatt!:) det frister litt å fortelle det til foreldrene mine kjenner jeg;)

Ventetiden blir lang ja, men det får gå:)

Det er litt som 1+1 sier, ikke noe fresht me oppblåst mage.. Så jeg synes ikke det er kult nei.. Håper det går over ;) men følelsen er virkelig til stedet. Kjenner mye stikninger i tillegg til øm korsrygg, så det føles ja:)

Spottet litt i 1 trimester sist også, så er egentlig ikke så eldig stresset så fremt det ikke tar seg opp. Virker som det har gitt seg nå, ikke sett antydning til spotting i dag, men uansett må man jo bare ta det som det kommer:)

Angående magen så håper jo den holder seg inne litt lenger, oppblåstmage føles ikke like fresht som gravidmage, og den kom ikke før i uke 17 sist...

Spent på om vi klarer å holde det skjult frem til uke 12, foreldrene våre på begge sider vet at vi ønsker to tette, og svigermor var tydelig på vakt da jeg takket nei til kaffe, hun vet jo hva hun skal se etter fra sist.

Det værste med formen til nå er vel egentlig at jeg er så usigelig trøtt, la meg 20.00 i går, men har i tillegg en gutt som sover litt urolig for tiden, og starter dagen mellom 05 og 05.30. Har bare lyst til å legge meg, tenker på senga det meste av dagen. Gleder meg til mannen kommer hjem og kan avlaste meg litt!

Koselig å lese det du skriver, føler det lett kunne vært meg som skrev;)

Håper for vår del at magen gjemmer seg mer snart:)

Om det blir så jeg forteller foreldrene mine det før 12uker sæ får vi uansett prøv å motivere hverandre og hjelpe hverandre mot å ikke avsløre for mye til alle andre før det da:)

Trøtt ja.. Huff.. Også har jeg problemer med å sovne igjen hvis jeg er opp på do om natta. Medførte at jeg bare fikk 2,5 times søvn natt til i går..:/ det hjelper jo ikke på at jeg er trøtt og sliten fra før..

Håper mannen din er til god hjelp for deg med eldstemann da:)

Vi bor i midt-norge vi også:)

Har en mann som reiser mye med jobben, så han har vært bortreist en del i det siste, men er heldigvis veldig flink til å stille opp når han er hjemme, så satser på å få hentet meg litt inn på søvnfronten når han konmer hjem. Inntil da får jeg bare legge meg tidlig, så nå blir det kvelden her.

Syyyykt trøtt hele tiden, og i dag begynte kvisene å poppe frem også, hadde helt glemt hvordan huden var i begynnelsen av forige svangerskap. At noe så bittelite allerede kan skape så store forandringer i kroppen både fysisk og psykisk!

Skal bli spennende å følge dere videre, håper tida mot januar går kjapt!

Og, ja, en del av meg har lyst til å fortelle om graviditeten til alt og alle, men så er det litt godt å ikke dele det med så mange i starten. Har vært hjemme hos foreldrene mine i dag, og de hintet veeeldig frempå om det var flere små på gang. Men klarte å holde meg i skinnet og snakke det bort. Kan vel hende i deler nyheten til jul, hvis vi har vært på tidlig ul og sett hjertet slå. Så slipper jeg å gjemme en eventuelt mage så alt for lenge, de stusset jo også hvis jeg bare går rundt i posete klær i maaaaange uker...

Så spennende om vi alle tre (baker og 1+1) kanskje er i midt-norge mot fødsel da:) Kanskje vi burde lage oss en tråd på Juli 2013 som vi kommer til å være hele veien framfor 1.termin? :) Så spennende å følges sammen med noen som er like langt på vei :) Blir morsomt å se hvilken termin vi får av lege/jordmor/ul nå da ;)

Har vært hjemme hos foreldrene mine i dag, og de hintet veeeldig frempå om det var flere små på gang. Men klarte å holde meg i skinnet og snakke det bort.

Utrolig godt gjort at du klarte å holde deg :) Gruer meg allerede til neste gang jeg skal møte mamma og pappa - de kjenner meg så godt, at jeg er redd de kommer til å spørre. Enda de vet ikke at vi har prøvd lenge, men regner med de begynner å skjønne. Vi har tross alt vært sammen nesten 8 år.

Så nå er jeg i tvil, om vi skal vente til jul eller om jeg skal fortelle det før. De forventer en del hjelp av meg i starten av desember. Og da kommer jeg nok til å sove over. Redd det blir en del oppkast (noe som er litt vanskelig å bortforklare) + tisse ofte og hver natt.. jaaa.. huff, begynner å skjønne at det blir vanskelig ja..

Huffda størsteønske, har du begynt å kaste opp allerede eller? Ellers er det jo ikke sikkert at du gjør det fremover selv om du er kvalm. Jeg slapp unna det sist, men pirket veldig i maten, lite marlyst, og mye som ikke smakte. Men det værste er egentlig kaffen, er egentlig ei skikkelig kaffekjerring, men utstår ikke kaffe når eg er gravid, slik var det sist også. Og føler både mine foreldre og svigers er veldig på vakt, så e takker ja til kaffen, men har ikke sjans til å drikke den... Jaja, gjør jo ingenting om de får vite det heller, men er litt gøy å kunne overraske de ved 12 uker. Oog mannen min il jo gjerne vente.

Tok en ny billigstrimmel nå i morges og den var KNALLpositiv! Så da er det værtfall bra hcgstigning, kun svak strek tidligere, nå er de like sterke:) så godt å se!

I dag sov gutten til 6! Så deilig, bortsett fra at jeg var oppe 01 og 05 for å tisse. Så det kan bli noen slitsomme netter, husker fra uke 8-10 sist, jeg var oppe en gang i timen på natta, rakk så vidt å sovne før jeg måtte opp igjen. Men alle tegn på at spiren vokser å gror skal vi vel ta godt imot;)

Håper dagen deres blir bra, med akkurat passe mengder symptomer.

Dere er flinke som ikke sier noe altså ;) Så gøy at vi alle er i midt-norge i juli da! Hadde vært hyggelig med egen tråd på Juli-13:)

Stakkars deg, størsteønske, hvis du kaster opp allerede? Blir vanskelig å skjule at noe er på gang, hvis du sover over ja.. Da skal du være god på unnskyldninger :P

1+1, så kjekt at du har vært gjennom dette før! Godt at gutten er flink til å sove, når natta er urolig for deg. Jeg er også ei skikkelig kaffekjerring, men synes det fortsatt er greit med kaffe. Har kjøpt koffeinfrie nespressokapsler, så jeg får holde meg til det fra nå.

Det virker som dere har fullt av symptomer, jeg kjenner omtrent ingenting! Er oppblåst og får jo positive tester. Og murring eller "stølhet" nederst i magen.

Når skal dere til legen? Jeg skal ringe og bestille i dag (ivrig) ;) Tenker kanskje time i uke 8 eller noe.

Ja, kanskje vi bare skal lage en ny tråd med det samme...? Men hva skal den hete? Burde den inneholdt noe om "Snakkis tråden for Baker85, 1+1=3, <3StørsteØnske<3 og evnt andre som har termin på samme tid 21.juli (+ - )" ?? hehe ;) Litt lang den den hvertfall, om dere er kreative, så kom gjerne med innspill :)

Takk dere, men jeg har ikke begynt å kasta opp enda nei. Men kjenner jeg ikke er langt unna av å til - å må skyndte meg å spise med en gang jeg blir kvalm. Må ha noe på senga heretter, var så kvalm da jeg våkna i dag.

Ellers kjente jeg et skikkelig "tak" i magen da jeg strakk meg og gjespa.. skjønner dere hva jeg mener? Men det gjorde så vondt at jeg avsluttet "strekkinga" Vanskelig å forklare kjenner jeg.

Så gøy å se en sterk strek i dag da 1+1 :) Det er gode nyheter :)

Jeg tenker litt som baker at jeg burde dra til lege tidligere enn hva jeg hadde tenkt. Jeg tenkte 8-12 en gang, men nå har jeg en del spm, + medisiner jeg skulle snakket om, så jeg vurderer faktisk å ringe i dag - som deg Baker ;) Har du ringt? Når fikk du time?

Var tre ganger opp i natt jeg også. Kjenner at jeg synes det er nok, men det er som du sier 1+1, vi skal vel bare ta symptomene godt i mot :)

Ha en fin dag dere :) Gleder meg til å skravle med dere i tiden som kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...