Gå til innhold

Hvor lang tid tar ammingen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ammar på begge sider i kvart måltid, det tek 5-10 minutt. Då ho var nyfødt tok det opp mot 30 min. Ho åt 12 måltid dei første vekene, gjekk ned til åtte og effektiviserte etinga etter kvart. Siste to månadene med fullamming ville ho ha 5-6 måltid, no får ho pupp 3 gongar og 3 hovudmåltid og eit fruktmåltid.

Det tar alt fra 10 min til 45 min. Om natten og formiddagen ammer jeg bare på en side (går med konstant spreng frem til kvelden), på kvelden spiser hun fra begge. Det er også ganske hyppig på kvelden. Men hun er foreløpig bare 3 uker da. Blir vel ca. 12 måltider i døgnet. To på natten.

Her er hun 2 uker, og suger gjerne en halvtime på hver pupp når hun er skikkelig våken. Varierer om hun får en eller begge. Sovner ofte mens hun spiser, så ofte varer et "måltid" ganske lenge, fordi hun bare får i seg litt og litt.... Regner med hun blir mer effektiv etter hvert:-)

Annonse

Alt fra et par minutter når han bare vil ha en liten smak til 15 min når han er trøtt og sovner. De første ukene kunne kan gjerne bruke 20-30 min (ville helst ikke amme mer enn 20 min på hvert bryst siden jeg var veldig sår). Ammer sjelden på begge sider i en omgang, men ammer ganske ofte (ca hver til annenhver time på dagen og ca hver tredje på natt minus en lang soveøkt fra 18-19 til rundt 23. Han er 3,5 mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...