Gå til innhold

kan jeg farge håret? eller åssen er det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville unngått det, da det er en del kjemikalier i hårfarge og det trekker inn gjennom huden i hodebunnen. Vet ikke hva som er "retningslinjer" på dette, men om du virkelig trenger å farge håret, hva med å velge en økologisk hårfarge med mindre skadelige kjemikalier?

Annonse

Jeg sitter her med nyfarget hår jeg, og er i uke 27 :) Jeg syns det er deilig å kunne stelle seg litt og ta vare på seg slv, selv om man er gravid.

Jeg tror ikke farging av hår gjør noe for det er tross alt bare noen få ganger man gjør det under svangerskapet. Da burde man heller se på skjønnhetsprodukter man bruker daglig som gjerne er full av hormonforstyrrende stoffer, for eksempel ansiktsrens og kremer.

Det er virkelig Ikke farlig å farge håret når man er gravid. Hårfargene nå omdagen inneholder ikke det samme som før og det er ikke rapportet om noen skadelige effekter etter hårfarging i nyere tid. Ikke noe problem! :-)

Som frisør så kan du gå og farge håret ditt med god samvittighet! Hårfargen går ikke i blodet ditt eller fosteret! Hadde gjort det ville hårfarge aldri hvert lov! Men det som kan skje er at hårfargen kan bli litt anderledes enn forventet. Men det er svært få ganger jeg har opplevd i min 8 års periode som frisør! Jeg farger håret mitt hvert 6-7 uke!!! Økologisk? Hva er det bedre enn vanlig farge? Ingenting! Farge "uten" amminioakk er like farlig som med!!!!

Annonse

Det er absolutt IKKE farlig å farge håret når man går gravid. Det er bare en myte som er ute å går. Bestevenninnen er frisør og spurte meg rett ut hvorfor jeg bestillte tile for å farge håret da jeg gikk gravid når jeg hadde funnet en butikkfarge som fungerte bedre på meg enn noe annet. Svarte jo da at det er farlig å farge håret selv når man er gravid. Begynte å le med en gang hun da.. "Sikkert noe som frisører har satt ut et rykte om for å få flere kunder" :)

Godt å høre :-) jeg tenkte faktisk ikke over det før søsteren min sa jeg kan ikke kunne farge håret, hun hadde hørt noe om det. Men da er det vel bare et rykte ja :-) samboeren til min bror var frisør i 10år og har to barn, så hun også bør kanskje vite dette :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...