Gå til innhold

Hva gjøres på trivselskontrollen (overtidskontroll)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok en ctg-registrering, ultralyd, målte blodtrykk og legen sjekket modning. Så var det samtale med legen og det ble satt opp time for igangsetting.

Takk for svar, tar det mange dager før man får igangsetting?

Annonse

Med meg sjekket de det samme som hos LaBellaBella. Jeg ble satt opp til igangsetting tre dager etter, pga at de mente babyen var veldig stor. Var på overtidssjekk 3 dager over tiden (pga at det var ferie her, jeg bor på liten plass, og fordi de også tidligere hadde sett det var stor baby)

I tillegg strippet jordmor meg. Jeg trodde det skulle være skikkelig ubehagelig, etter hva jeg hadde lest bl.a her inne, men det var ingen sak. Jeg fikk rier (men trodde selv det var kynnere), så jordmor trodde jeg kom til å føde samme dag. Etter to dager, dagen før igangsetting, skjedde det av seg selv :)

Med meg sjekket de det samme som hos LaBellaBella. Jeg ble satt opp til igangsetting tre dager etter, pga at de mente babyen var veldig stor. Var på overtidssjekk 3 dager over tiden (pga at det var ferie her, jeg bor på liten plass, og fordi de også tidligere hadde sett det var stor baby)

I tillegg strippet jordmor meg. Jeg trodde det skulle være skikkelig ubehagelig, etter hva jeg hadde lest bl.a her inne, men det var ingen sak. Jeg fikk rier (men trodde selv det var kynnere), så jordmor trodde jeg kom til å føde samme dag. Etter to dager, dagen før igangsetting, skjedde det av seg selv :)

Hvor stor baby var det? Er redd hun her er stor... Jeg er en ganske liten jente, og forrige som kom på termindatoen var 53 cm lang og 4 kg. Har ligget over på symfysemålet hele veien.

Med meg sjekket de det samme som hos LaBellaBella. Jeg ble satt opp til igangsetting tre dager etter, pga at de mente babyen var veldig stor. Var på overtidssjekk 3 dager over tiden (pga at det var ferie her, jeg bor på liten plass, og fordi de også tidligere hadde sett det var stor baby) I tillegg strippet jordmor meg. Jeg trodde det skulle være skikkelig ubehagelig, etter hva jeg hadde lest bl.a her inne, men det var ingen sak. Jeg fikk rier (men trodde selv det var kynnere), så jordmor trodde jeg kom til å føde samme dag. Etter to dager, dagen før igangsetting, skjedde det av seg selv :)
Hvor stor baby var det? Er redd hun her er stor... Jeg er en ganske liten jente, og forrige som kom på termindatoen var 53 cm lang og 4 kg. Har ligget over på symfysemålet hele veien.

Under undersøkelsene mente de hun nærmet seg 5kg, derfor ble igangsetting planlagt. Var 4,7kg og 53cm da hun kom :) Også litt over gj.snittet når det gjaldt hodeomkrets, men jeg husker ikke nøyaktig hvor mye, i farta. For oss gikk fødselen kjempebra, men forstår jo at du kan bli engstelig selv når du er liten. Jeg er lang med "perfekt fødekropp", som de sa. Men snakk masse med de om det på overtidskontrollen. Det går helst sikkert bra, men er greit å få snakket ut om evt bekymringer med fagpersoner ved fødestedet ditt :)

Endret av mibella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...