Gå til innhold

Noen som har fått hjelp fra kommunen?

Snart5barnsmor

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 25 og er kjempesliten! Guttene i magen har det bra, men jeg sliter med tretthet, er tungpusten og svimmel. Dessuten er magen diger, og jeg kan ikke løfte særlig mye lenger.

Dette går naturlig nok ut over hele familiens hverdag. Mannen har jobbet inn en del dager for å kunne være hjemme for å hjelpe meg, og min mor har både passet og kjørt og hentet barn i barnehage for oss.

Men dette er jo ikke holdbart i lengden!! Kan jo ikke drive rovdrift på besteforeldre heller..

Noen som har fått noe hjelp fra kommunen, og har tips til hva vi evt kan søke om hjelp til. Det er jo lang tid igjen av svangerskapet, og jeg blir jo ikke akkurat piggere etter hvert som tiden går.. ;)

Fortsetter under...

Kan svare litt generelt. Det er opp til den enkelte kommunen å hjelpe. Så du må ta kontakt med de. Jeg venter tvillinger og er alene. Og jeg kommer ikke til å få noen hjelp hverken før eller etter de er født, med mindre jeg betaler det selv.

Kanskje jordmor på helsestasjon kan hjelpe. Hun vet iallefall hva som finnes i den komunen du bor i.

Litt liknende situasjon her, kommunen tilbyr ingenting. Men hos oss har vi HomeStart, og vi skal få hjelp fra dem en gang i uka. Sjekk http://homestart.no forå finne ut om de finnes i din kommune.

Du kan også sjekke frivillighetssentralen i din kommune, de har av og til folk.

Lykke til!

Hei.

Jeg vil anbefale deg å snakke med jordmor, som er en del av barne og familietjenesten i kommunen der du bor.

Du har krav på hjelp om du trenger det!

Jeg er selv tvillingmamma, og jobber i barne og familietjenesten i Trondheim kommune.

Det var en lang og bratt vei før jeg fikk hjelp selv, og måtte til med en klage til fylkesmannen, men du har helt klart rett på hjelp!

Og det skal du heller ikke betale for.

Om en mamma selv melder bekymring, er det bekymring nok til at det kvalifiserer til hjelp.

Håper du får det til :)

Rita

jeg fikk noen papirer fra tvillingforeningen igår og der står det at man ikke har krav på hjelp evt at man må regne m egenandel hvis man får invilget hjelp... hmm .. trodde som Broscha at man hadde krav på det men, jeg skal spørre jordmor om det!

håper du får hjelp Snart5barnsmor!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...