Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #1 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg har to svært ulike opplevelser av medisinske aborter. Første var ca 7,5uker på vei, andre ca 4-5 fem. Den første var et smertehelvete uten like. Den andre kjente jeg ingenting på. Jeg mener ingen ting!! Ved syv uker kom det blant ut en enorm stor blodklump, det var utrolig ekkelt. Like stor som hånden min i diameter. Blødde mye og lenge og det var rester igjen i livmoren som det var nært jeg måtte fjerne m en utskrqping. Det var utrolig mye mindre ved fem uker. Det var tre fire klumpr på størrelse med et halvt egg, og tre fire enda mindre.. Ellers mindre enn en vanlig mens for meg... Og istedet for syv timer på sykehuset med den første, så var jeg ferdig på 2,5 timer på den andre. Konklusjon: det er skammelig at man ikke får tilbud om å ta abort før 6-7 uker. Det hadde gjort det enklere for alle. Alt som skal til er å finne en plommesekk i livmoren på ultralyd. Det gjør man ved fire fem uker. At man må vente til fosteret er der og hjertet slår, ca 6 uker, er uødvendig og svært belastende. Stå på kravene!!!! Forlang å få gjort det med en gang. Anonym poster: eaf753bdf779d8138381b78bd000df2b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988414-mine-medisinske-aborter/
Kitylla Skrevet 2. desember 2012 #2 Del Skrevet 2. desember 2012 Bruk prevensjon om du ikke ønsker å bli gravid! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988414-mine-medisinske-aborter/#findComment-144791885
selma07 og engel Skrevet 2. desember 2012 #3 Del Skrevet 2. desember 2012 For et lattelig innlegg... Bruk prevensjon, og husk at det på dette forumet er mange som sliter med å bli gravid, og som har mistet mange ganger. Stå på krava? Om å få tatt en abort tidligst mulig?? Stakkars deg... Kanskje du skulle ta en pause fra sexlivet ditt, til du blir stor nok til å ta konsekvensene?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988414-mine-medisinske-aborter/#findComment-144792436
Fluke Skrevet 19. desember 2012 #4 Del Skrevet 19. desember 2012 Tusen takk for at du legger ut litt informasjon om dette. Det finnes flere årsaker til at folk blir uønsket gravid, det er alt for lett å bare lire av seg "bruk prevensjon!" til folk som er i en veldig vond situasjon.. Jeg går for tiden og venter på å få utført abort selv, da sykehuset beint nekter å utføre abort før etter 6 uker. Jeg har veldig korte sykluser og var hos legen allerede dagen før jeg var 4 uker, men når sykehuset tok kontakt etter henvisningen så ville de ikke gi meg time før 27 desember... Etter å fortvilet ha ringt rundt, både til sykehuset, andre sykehus, tilbake til legen min for å høre om han kunne snakke med de, i over en uke så har jeg fremdeles ikke kommet noen vei med å få utført aborten tidligere. Pga jul og nyttår kommer de ikke til å utføre aborten før jeg er 7-8 uker på vei.... Jeg spurte også hele tiden etter begrunnelsen for at de på død og liv ikke vil utføre abort før etter 6 uke, og fikk også bare som svar at, nei, de MÅ se et foster på ultralyd før de vil utføre abort. Ja, men hvorfor? tenkte og spurte jeg... Nei, det var bare slik det var... Etter at Amathea snakket med en jordmor FOR meg (for helsepersonell kunne tydeligvis ikke si til selve pasienten hvorfor de gjør som de gjør) fikk jeg som svar at denne praksisen kommer av at det finnes andre tilstander som kan produsere HCG uten at man er gravid, og de må være "dønn sikre" på at man faktisk er gravid, da disse andre tilstandene må behandles på en annen måte. Ok, da fikk jeg i det minste til slutt et ordentlig svar, men som HI sier, det er mulig å se fostersekk allerede fra 4-5 uker. I tillegg er disse andre tilstandene som kan produsere hcg både så sjeldne og alvorlige (f.eks kreft og svulster) at hvis det er grunnlaget for at de baserer en fast praksis på det, så ville det vært mer logisk å screene ALLE som sier de er gravide før 6 uker for disse tilstandene, hvis de er så forbanna bekymret for at det er tilfellet... ALT jeg har lest om medikamentell abort sier at dette kan utføres så fort hcg kan spores i blod eller urin, og jo tidligere jo bedre, da aborten både går lettere og det er mindre fare for komplikasjoner. Jeg er IKKE imponert. Spesielt ikke i min situasjon, da jeg må gjennomgå både jul og nyttår som uønsket gravid. Det er mildt sagt et helvete å vente. Jeg har allerede et barn fra før av, så jeg vet utrolig godt hva jeg velger bort, og det gjør JÆVLIG vondt, men jeg er allikevel sikker på at jeg har tatt rett beslutning. Det er lov å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg syns sykehusene burde gå litt i seg selv og tenke over hva de faktisk utsetter folk for. Greit, det er "ens egen skyld" at man ble gravid i utgangspunktet, men når sykehusene faktisk tilbyr abort så burde de også etterstrebe å gjøre dette på en human og minst mulig belastende måte. Når aborten min blir utført har jeg ventet i nesten 4 uker. Jeg har omtrent ikke gjort annet enn å gråte siden jeg fant ut at jeg var gravid, og jo flere "avslag" og slag i trynet jeg har fått fra helsevesenet, jo verre har det blitt. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg... All informasjon jeg har funnet om abort sier at i Norge har vi ikke ventetid på abort. I USA, hvor abort er et veldig betent politisk tema, ble det en helsikes furore når Utah innførte den lengste obligatoriske ventetiden på aboort av alle statene. Den var på 72 timer, eller 3 dager. Noe å tenke over?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988414-mine-medisinske-aborter/#findComment-144850872
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå