Gå til innhold

Gått veldig mye ned i vekt :-(

Anbefalte innlegg

siden jeg ble gravid har jeg gått ned 6 kg. Er det virkelig sånn at fosteret uansett tar det den trenger eller kan det være at den ikke får i seg nok???

veide når jeg ble gravid 75 kg noe som er perfekt vekt for meg. Veier nå 69 kg og bena mine stikker frem både her og der. Ikke videre pent og tror ikke det er sunt heller.

Huff, vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men er usikker på hva jeg skal gjøre. Burde jeg kontakte lege og be om hjelp eller er ikke dette noe farlig???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988310-g%C3%A5tt-veldig-mye-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan faktisk ikke kaste opp jeg, har mistet den evnen. en når jeg spiser så blir jeg ekstremt kvalm og det varer i veldig lang tid noe som gjør at jeg ikke orker tanken på mat en stund etterpå.

Jobber også 7 timer hver dag og står alene på jobb. Jeg tør da ikke spise noe som helst siden jeg har med kunder å gjøre hele tiden!!

Ahhh jeg hater denne situasjonen :-/

Det er nok ikke farlig - spesielt ikke i 1 trimester når ikke den lille trenger så mye energi og ikke vokser så mye. Den trenger imidlertid vitaminer og mineraler for å utvikle seg normalt så det er viktig at du tar tilskudd dersom du ikke får i deg variert mat (høres ikke ut som du gjør det). Ta folat, tran/trankapsler/omega3-tilskudd og gjerne en multivitamin. Jeg er ingen ekspert så mulig det er andre ting du også bør ta. Ellers bør du prøve å spise bittelitt og ofte heller enn større måltider. Får du i deg et knekkebrød med pålegg og litt grønt på er det bedre enn ingenting!

Det blir nok bedre etter uke 12, og hvis ikke bør du diskutere med legen å ta det noe roligere på jobb sånn at du får i deg mat - du blir jo slapp av dette også etterhvert og det er ikke bra i lengden!

Lykke til!

takk for svar.

Jeg spiser variert. Og har ikke mye annet valg enn å spise små måltider siden jeg er overvektsoperert! 1 knekkebrød er alt hva lille magen min har plass til uansett!

Ringte legen min jeg så fikk time til mandag. er redd for at de "reglene" som gjelder de fleste gravide ikke gjelder meg siden kroppen min er endret så mye i utgangspunktet. Kroppen min får ikke i seg så mye næring fra før så jeg må daglig ta tilskud, men blir jo redd det ikke er nok for både meg og foster! det får legen finne ut av siden jeg bare går nedover og nedover :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...