Fiemamma Skrevet 29. november 2012 #26 Del Skrevet 29. november 2012 Hei igjen jenter! Tenk at jeg testet positivt i går og i dag!!! Kan fortsatt ikke tro det, og har en konstant bekymring inni meg om at det kan gå galt :/ Vi skulle jo starte med IVF i januar, men ringte nå og avbestilte det, slik at andre får plassen vår. Håper bare nå at spiren klorer seg fast, og at denne graviditeten resulterer i en baby Lykke til til dere alle sammen! Håper vi sees snart i 1. trimester. Herregud!! Gratulerer så innmari mye!!! Siiiiinnssykt bra :D Hvor lenge hadde dere prøvd og har du/dere en årsak til barnløsheten? Jeg har endo, men mannen er frisk Nei guri malla så glad jeg ble på dine vegne!! Dette går sikkert helt fint Skal krysse alt jeg har for deg! Hurraaaa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144784184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 29. november 2012 #27 Del Skrevet 29. november 2012 Hei! Henger meg på denne tråden jeg. Jeg regner med oppstart i slutten av januar (kort regime). Nå for tiden tar jeg 3 tab. DHEA daglig og skal gjøre det frem til oppstart på Menopur. Akkurat nå føles det så lenge til, men håper "ventetiden" er vært det. Klem Hmm.. Hva koster DHEA? Venter på AMH resultat og er nysgjerrig på hva alt koster Håper jeg slipper å ta så mange medisiner. *ønsker seg normal verdi på AMH og kort regime* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144784197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda39 Skrevet 29. november 2012 #28 Del Skrevet 29. november 2012 Vi starter opp i januar hos Maigaard. Vi har hatt to uttakk i porgrunn hvor vi fikk 8 innsett totalt. hadde en MA og en tidlig SA i 2011, ellers bare negative!! vi håper maigaard kan hjelpe oss...... Håpet å få plass før jul, men det rakk de dessverre ikke!! jeg skal ha kort regime, så regner med uttak/ innsett i slutten av januar;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144784246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda39 Skrevet 29. november 2012 #29 Del Skrevet 29. november 2012 Det blir et fryseforsøk på oss i januar. Har en liten eskimo på frys i Danmark/Maigaard. Bare satse på at det klarer opptiningen. Blir vårt fjerde forsøk dette her! Lykke til alle sammen. Har du hatt mange forsøk på Maigaard?? vi skal dit i januar og er litt spente..... klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144784252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lucky-Baby* Skrevet 30. november 2012 Forfatter #30 Del Skrevet 30. november 2012 Hei igjen jenter! Tenk at jeg testet positivt i går og i dag!!! Kan fortsatt ikke tro det, og har en konstant bekymring inni meg om at det kan gå galt :/ Vi skulle jo starte med IVF i januar, men ringte nå og avbestilte det, slik at andre får plassen vår. Håper bare nå at spiren klorer seg fast, og at denne graviditeten resulterer i en baby Lykke til til dere alle sammen! Håper vi sees snart i 1. trimester. Herregud!! Gratulerer så innmari mye!!! Siiiiinnssykt bra :D Hvor lenge hadde dere prøvd og har du/dere en årsak til barnløsheten? Jeg har endo, men mannen er frisk Nei guri malla så glad jeg ble på dine vegne!! Dette går sikkert helt fint Skal krysse alt jeg har for deg! Hurraaaa! Tusen tusen takk LilleFie! Ja, det føles ut som om vi har prøvd lenge (siden mars i fjor). Vi mistet i uke 22 i svangerskapet i februar i fjor, så sorgen har bare blitt større og større for hver mnd. det ikke har klaffet. Vi fikk endelig innvilget IVF fra i januar, så jeg hadde aldri i livet trodd at jeg skulle klare å bli gravid, hadde jo mer eller mindre mistet håpet. Jeg fikk påvist PCOS, som følge av den store vektøkningen, etter at vi mistet. Jeg trøstespiste jo emr og mer fo rhver mnd det ikke klaffet, og da ble det jo selvfølgelig desto vanskeligere å bli gravid :/ Men i oktober i år så jeg at jeg hadde kalrt å gå ned 7,5 kilo etter intens trening i sommer/høst, og nå er vi gravide, helt utrolig. Mirakler skjer visst meg også Men nå gjenstår det jo å se om spiren klamrer seg fast, håper det. Tusen takk for fingerkryssing, skal krysse fingrene for at du og alle andre her blir gravide snart, og kommer til 1. trimester Lykke til så mye! Håper det ordner seg fort for deg, men viss ikke, bare nyt førjulstiden, og prøv å ikek tenk så mye, vet det er vanskelig men Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144785518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*ønskegull* Skrevet 30. november 2012 #31 Del Skrevet 30. november 2012 Hei jenter! Jeg håper at jeg kommer igang en gang i jan/feb men det vet jeg ikke enda.. Jeg mistet onsdag i forrige uke og det vil nok ta en god stund før jeg kan starte på medisiner igjen.. Det blir nok langt regime denne gangen også, så her må vi bare smøre oss med tålmodighet. Men jeg har troen på at det skal gå neste gang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144785576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #32 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg begynner mest sannsynlig på oppstart igjen etter mens i januar. Ullevål her. Hadde egguthenting på mandag denne uka hvor det var seks modne egg. Ett ble befruktet, men de ringte onsdagsmorgen (rett før vi skulle sette det inn) og sa at egget ikke var bra allikevel, for mange kjerner. Så da ble det ingenting. Sliter nå med mye smerter etter egguthentingen! Anonym poster: 98378b1fd7ded9924349ca34ac392b0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144788217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ollie73 Skrevet 1. desember 2012 #33 Del Skrevet 1. desember 2012 hei, vi fikk beskjed i sept da vi var på Riksen at vi skal få starte 1 forsøk "på nyåret når laben er ferdig" ikke så gøy å ikke ha noe mere presis dato, særlig siden søknaden ble sendt fra vår lege i feb 2012... men siden jeg har AMH på 2 har jeg begynt med DHEA 100mg 1 pr dag siden 14 nov... har ikke konf legen ang dette... hva slags dose tar du? Hei!Jeg tar 3 x 25 mg DHEA hver morgen, etter avtale med lege.Forstår godt at du blir utålmodig når legen sendte søknaden for snart 1 år sidan. Hadde ringt Riksen på ny tt. Lykke til! hei, takk for svar jeg har såklart l y s t til å ringe Riksen påny men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere klagen... henvisningen sendt inn 2 uker før jeg fylte 39 år i feb 2012, fikk brev om mottat henvisning i april, første innkallling i juni da måtte det måles AMH så fikk vi ny time i juli den måtte vi utsette fordi mannen min jobber utenlands og ikke kunne komme til det møtet, først 27 sept får vi komme igjen og da får vi altså ingen dato eller behandlingsoppsett, bare beskjed om at det blir først på nvåret når Lab er ombygd. ( pluss at han sa at vi bare fikk 1 forsøk pga min AMH) Fikk ny innkalling 30 nov, da møter vi en super engasjert lege som sier jeg er den første han har møtt som har forsøkt DHEA der og at han gjerne skulle delt det ut men at det jo er regnet som doping i norge og ikke lovlig for hans del selv om han har stor tro på det materialet som er ferdig publisert..og han viser meg straks en forstudie ang DHEA og anbefaler at det egentlig skal brukes i 4 mnd før oppstart av behandling, men jaja.. vi diskutererer min alder 39, AMH på 2 FSH på 8 fant 8 og 4 folikkelposer og setter meg først opp på 310x5 dager på forstimon men da jeg sier at utifra FSH tallet mitt så kan jeg vel egentlig ha normal dose ? Han sier seg enig og forandrer til 225 pr dag og altså kort regime- så skal sykepleieren se etter i kalendern og han går ut- da! fordi vi må ha TESA så er det først etter påske de har tid til oss... mens jeg sier, men hva? vi var her jo i sept og ble "lovet " nyåret + at jeg jo fyller 40 i feb... hun beklager så mye men sier hun ikke kan gi oss noen annen dato - fordi det jo allerede er fyllt opp. Er det noe jeg kan klage på da? det virker åpenbart at vi skulle fått en dato i sept men det gjorde vi altså ikke, hun sa at vi kan stå på ringelisten men det er vel ikke akkurat noen som trekker seg fra TESA, ikke muligheter for spontane graviditeter da... skal jeg bare ringe Aleris og banken og starte på privat løp selv om vi jo har rett på offentlig hjelp? det spiller visst ingen rolle at min mann trenger Tesa pga testikkelkreft operasjonen for 10 år siden... ah! jeg er så skuffet etter all denne ventingen, får jo ikke kommet igang før jeg får grått hår! ( jeg har jo fått 2 fine jenter i første ekteskap og da fikk jeg super service på ullevål, men da var det naturlig unnfanget, problemene kom først i 3 trimester da må si at inntrykket vdr Assistert befruktning er i en helt annen klasse) beklager langt innlegg!! skjønner jo at det er vanskelig på så mange fronter føler bare at det er så vanskelig å bli prioritert på Riksen. Kanskje jeg er urimelig, bare si ifra isåfall ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144789146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ollie73 Skrevet 1. desember 2012 #34 Del Skrevet 1. desember 2012 Hei! Henger meg på denne tråden jeg. Jeg regner med oppstart i slutten av januar (kort regime). Nå for tiden tar jeg 3 tab. DHEA daglig og skal gjøre det frem til oppstart på Menopur. Akkurat nå føles det så lenge til, men håper "ventetiden" er vært det. Klem Hmm.. Hva koster DHEA? Venter på AMH resultat og er nysgjerrig på hva alt koster Håper jeg slipper å ta så mange medisiner. *ønsker seg normal verdi på AMH og kort regime* hei, jeg bestilte DHEA for 2 mnd via ett apotek i UK. kostet 120kr, kom i posten en uke etter bestilling. det er 100mg kapsler.. skjønner at det er 75 mg som er anbefalt hos Hausken , men legen jeg snakket med på Riksen sa at det ikke var overdoserings fare med 100mg ( han sa at det ikke er mulig å overdosere DHEA) men jeg har lest at det ikke har effekt på damer under 35 år- det står det også i pakningsvedl på de jeg fikk. legen på riksen sa at han mente at man trengte 4 md i forkant på DHEA mens Hausken anbf 2 mnd, det er også det jeg har lest fra forskjellige klinikker i UK og US på nett. Tvi-tvi uannsett- jeg har ikke merket noe bivirkninger etter 3 uker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144789176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ru Skrevet 1. desember 2012 #35 Del Skrevet 1. desember 2012 Hei! Henger meg på denne tråden jeg. Jeg regner med oppstart i slutten av januar (kort regime). Nå for tiden tar jeg 3 tab. DHEA daglig og skal gjøre det frem til oppstart på Menopur. Akkurat nå føles det så lenge til, men håper "ventetiden" er vært det. Klem Hmm.. Hva koster DHEA? Venter på AMH resultat og er nysgjerrig på hva alt koster Håper jeg slipper å ta så mange medisiner. *ønsker seg normal verdi på AMH og kort regime* Hei! 1 pk (100 stk 75 mg) med DHEA koster ca. 160 kr på apoteket i Norge. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143988300-flere-her-som-skal-starte-med-medisiner-i-januarfebruar-2013/page/2/#findComment-144790316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå