Gå til innhold

lillenims eller andre med peiling på de litt større ammende barna (6 mndr)

Anbefalte innlegg

Har de fortsatt økedøgn selv om de får fast føde? Min får grøt to ganger om dagen, men ofte bare halve eller kvarte porsjoner. Han får også middag, tilsvarende et middagsglass om dagen. Han ammer fortsatt ca 10-12 ganger i døgnet, hvorav ca seks av dem mellom 18.30-6.00. Han hadde noen uker hvor han kun spiste to ganger mellom 21-6, men de siste dagene har han vært helt gira på pupp om natta. Jeg har tenkt det har vært mest kos/trøtt (ser en topp på gummene), men har registrert nå at nattbleiene er mye tyngre. I natt har han ammet 5 ganger mellom 23-6, og fra forsøk på legging 18.30 frem til han sovnet godt over 20.00 en gang, ammet han 4 ganger.. Og da spiste han kjempe mye grøt og middag.

Jeg orker snart ikke mer. Han tar ikke flaske, og jeg føler meg lenket til denne babyen og slik har det vært i et halvt år. I begynnelsen syns jeg det var greit, og vet at det er mye jobb med baby (var det med første også), men nå kjenner jeg at jeg bare har lyst til å reise vekk. Jeg sover lite på natta, er ofte våken fra 4.30 og senest 6 hver dag. I tillegg har du helsestasjonen og folk rundt som mener han er stor nok til å slutte nattamming, og jeg forstår ikke hvordan denne puppegurien noensinne skal slutte..

Han er fryktelig søt, da..

Fortsetter under...

Å hælle! Jeg syntes jeg hadde det tøft om nettene, men jeg skal slutte å klage! Så mye mat han får, når mi var 6 måneder fikk hun grøt to ganger i døgnet, ett halvt glass med middag og en fruktyoughurt. Jeg ammet vel også kanskje to ganger i døgnet....

Jeg er ingen ekspert, men tror rådene du får går mye på at du må trappe ned på nattammingen... det blir vel et hæ... noen dager, men så skal det visst bli bedre...

Mine tanker er med deg og masse, MASSE lykke til:)

Tusen takk for omtanken! Det hjalp faktisk :). Han er stor, 71 cm lang, 3 cm lengre enn storebror på samme tid, men veier en halv kg mindre (8,8). Han har fulgt kurven helt nøyaktig etter hoppet de første fire ukene (gjennomsnitlig fødselsvekt). Jeg er lav, men litt tjukk, så jeg tenker kanskje det krever mye å fø opp en sånn sværing? Faren min er lang og kraftig (ikke tykk) med str 46 i sko, så kanskje det er enn sånn han planlegger å bli :)

• 4 uker senere...

Hørres ut så det er her hos oss du beskriver. er det blitt bedre eller? Mini på 6 mnd henger i puppen hele natta. Han er ikke interisert på dagen. så det det er bare kos fra han. Eg treng husmorferie snart kjenner eg

:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...