Gå til innhold

er det lov til og offentlige navnene til kriminelle her inne?

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er en del som gjør det? For eksmpel Lommemannen ,jeg visste ikke hva han het, før jeg leste det her. Jeg er enig at de har gjort grusomme ting,men man skal vel ikke gjøre sånne ting på nett, ingen steder.

Fortsetter under...

De aller fleste som har lest litt i avisene og er litt opplyste får med seg navnene til grove forbrytere som blir offentliggjort... Feks. Jeg vil vel være så freidig å påstå at alle har fått med seg navnet på 22 juli terroristen ...

De aller fleste som har lest litt i avisene og er litt opplyste får med seg navnene til grove forbrytere som blir offentliggjort... Feks. Jeg vil vel være så freidig å påstå at alle har fått med seg navnet på 22 juli terroristen ...

Forskjell på det og å få vite navnet på folk som man ikke vet med fullt sikkerhet har gjort det, som med Sigrid-saken.

Forskjell på det og å få vite navnet på folk som man ikke vet med fullt sikkerhet har gjort det, som med Sigrid-saken.

er det noen som har lakt ut navnet på de 2 her da? vet det ene navnet er kjent blant noen, for han ble vell gjenkjent på bilde.

Nå var det Lommemannen som var brukt som eksempel, og han sitt navn var jo i avisene daglig i en periode.

er det noen som har lakt ut navnet på de 2 her da? vet det ene navnet er kjent blant noen, for han ble vell gjenkjent på bilde.

Jeg fant iallefall ut hva de het via bim :) Før det kom ut i avisene.

Anonym poster: 7387e38e23c49492e84f36b736eebd08

Annonse

har ikke sett at de har gått ut i avisene med navn på de i sigrid saken heller jeg da.

Nei, da blir det vel kanskje enda mer alvorlig. Jeg fikk begge navnene herfra, og jeg tviler på at det er lovlig, og sikkert derfor det ble slettet så fort som det ble.

Anonym poster: 7387e38e23c49492e84f36b736eebd08

Heisann.

Jeg er helt enig i med HI her. Det er ganske unødvendig.

Men det er lov å skrive navnene på folk som er dømt, men ikke de som er mistenkt.

Så håper jeg folk bruker skjønn når de omtaler medieomtalte personer, også i kriminalsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...