Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Hvordan farge det lyyyst brunt/mørkeblondt uten at det blir grønnskjær?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Du bør vel velge en farge med glød i, bittelitt rødskjær.
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Gå heller for gull skjær om du er redd for for varme toner.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Hvordan ser jeg dette på boksen? HI
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Ser du ut som en idiot...ihjelbleika hår er det styggeste som finnes på hårfronten.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Ser du ut som en idiot...ihjelbleika hår er det styggeste som finnes på hårfronten. Bedre å se ut som en enn å oppføre seg som en. Jeg kan ihvertfall endre hårfargen min
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Ser du ut som en idiot...ihjelbleika hår er det styggeste som finnes på hårfronten. Bedre å se ut som en enn å oppføre seg som en. Jeg kan ihvertfall endre hårfargen min Du korrigerer jo fargen på håret for å vise deg selv på utsiden som du er på innsiden....du har jo allerede vist at du er idiot ved å helbleke håret ditt..så ehh. Nei.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Ser du ut som en idiot...ihjelbleika hår er det styggeste som finnes på hårfronten. Bedre å se ut som en enn å oppføre seg som en. Jeg kan ihvertfall endre hårfargen min Du korrigerer jo fargen på håret for å vise deg selv på utsiden som du er på innsiden....du har jo allerede vist at du er idiot ved å helbleke håret ditt..så ehh. Nei. Du viser jo ved skrivemåten din at du er en mindre hyggelig dame å ha med å gjøre Selv om jeg ser ut som en idiot på håret har jeg ihvertfall sosiale antenner. Jeg hadde veldig mørkt hår med masse rødskjær i. Det har blitt helbleket for at jeg skal få en lysere farge som passer meg bedre, så nå mangler jeg bare å finne ut hvordan jeg får den rette fargen uten å ende opp med grønt hår
BellaSuz Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Hvordan farge det lyyyst brunt/mørkeblondt uten at det blir grønnskjær? Da går du til frisøren og spør om råd der enn på DIB der du får mer enn "gode råd". Evt lar frisøren gjøre det:-)
Ikkenonick Skrevet 7. november 2012 #10 Skrevet 7. november 2012 Du holder deg unna ting med for mye grønt eller rødt i når du velger farge, og går for feks en "askeblond" og er veldig varsom (den har jo en dæsj grønt i seg) Evt så er disse mousse fargene som har kommet nå litt lettere å se utviklingen på når man farger, synes i alle fall jeg. Iced Mocca fra Garnier (tror jeg) er en lekker farge, men kanskje en anelse mørkere enn du hadde tenkt? (den vaskes dog ut en del ila den første uken!)
MissZanta Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Når du går fra lyst til mørkt er det viktig å tilføre høret røde pigmenter. Så¨jeg vil anbefale at du tar deg en tur til frisøren. Men hvis du absolutt må gjøre det hjemme, så velger du en varm brunfarge. Det røde vil slippe etterhvert. Hold deg langt unna askefarger, ask er veldig kaldt og da blir du grønn. Ikkenoenick har ikke peiling på det hun sier. Lykke til
Von Hertelhofen Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 Enig med disa. Jeg var nylig hos frisør og farget håret brunt, etter 10 år som blond. Jeg kler ikke rød skjær i håret, og det sa jeg fra om til frisøren. Men hun sa at hun var nødt til å ta en varm brunfarge hvis det ikke skulle bli grønt. Jeg hadde altså aldri turt å gjort dette hjemme!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 Jeg ville begynt med kobberblond eller lys kobberbrun. Håret vil da bli ganske oransje... Men greier du og gå med det, uten og vaske deti 48 timer,- så er det supert...SIden håret sikkert er slitt, vil den skarpeste fargen fort forsvinne. Jeg vet ikke hvor mørkt du vil gå, men mens du venter på resultat av fargingen,-kan du gå for glansvask eller hårtonning som ikke sliter på håret,- i lysbrun/lys gyllen brun, for og dempe oransje/rødsjæret... Når denne er "vasket ut, kan det hende du på nye må helfarge det med kobberfargen. Igjen, vent i 48 timer, også bruker du evt en glansvask/toning for og dempe oransjeskjæret igjen..... ALt etter hvor godt "rød/oransje" farge sitter, kan du andre farging, eller tredje farging gå for den fargen du ønsker. Det være seg lys brun, mørk brun, mørk askeblond etc..... Går man rett på "gyllen blond" eller lys brun,- så vil man meget sannsynlig få grønnskjær i håret...ASKEblond vil bli grønn. Man trenger røde/oransje pigmener FØRST for og unngå dette..Alle farger har fargekart som viser "rødhet"....F.eks 5.67 på en farge (nå husker jeg IKKE hva som var hvilke tone) 5 står for mørkheten. ALtså 6 er mørkere, 4 er lysere farge (noen merker har motsatt. Dette står forklart) Det første tallet bak komma står for en nyanse (blå eller sort) og det andre for rød.....Så en farge 5.6 vil i dette tilfellet være helt uten rødskjær, ganske "gråbrun" med andre ord....Mens 5.18 vil være veldig rødbrun, mer rød enn 5,67....Da den nesten ikke inneholder sorte pigmener, men masse røde...... Igjen, de tall jeg har er tatt ut av hodet for og lage et eksempel. Men slik leser man fargekopdene iallefall, bare at det står forklart hvilke tall betyr hva i oversiktskartene.. Men er man VELDIG i tvil, og redd for håret og dets kvaløitet, må man gå til frisør! Tør du prøve og leke litt selv, så gjør det. Det er moro også Og mye triveligere og sitte hjemme, ta et glass vin mens man venter, kose seg,- kanskje farge det sammen med ei venninde Men altså, da må du godta at det kan bli mislykket Anonym poster: 34b0c0d92aad1fd41d003d2f04146722
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå