Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Jeg vurderer å gå fra samboer og har så smått begynt å se etter et nytt sted å bo. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før og lurer på hvordan jeg går frem nå? Hva skal ordnes? Hva har jeg krav på?
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Snakk med NAV aller, aller først. Spør hva som skal være framgangsmåten. Jeg fikk regelrett påpakning av en arrogant ansatt der, fordi min eks ikke hadde meldt flytting da jeg framsatte krav om bidrag. Og så ga han meg hele regla på hvilket trinn som måtte komme før hvilket annet, for å få bidrag/ekstra barnetrygd fra dag 1.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Jeg vurderer å gå fra samboer og har så smått begynt å se etter et nytt sted å bo. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før og lurer på hvordan jeg går frem nå? Hva skal ordnes? Hva har jeg krav på? Her kan du lese om forskjellige stønader som du kan ha krav på: http://www.nav.no/Familie Ellers bør du sjekke ut kommunal og statlig bostøtte. Husk at for å ha rett på disse stønadene, må du kunne fremlegge meklingsattest, men det er lurt å ettersende dette som vedlegg til søknaden hos nav siden det kan ta tid å få tak i attesten, og siden overgangsstønadsøknaden gjelder fom den 20. mnd etter at du søkte. Anonym poster: 709fc39fe910b78784cbad01ecef2962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå